Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38151
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 dec 2022 09:55

Zal wel combinatie zijn geweest van een klein foutje icm een laatste inspanning van VDP.
Alles bij elkaar mooie cross (op een op zich niet mooi parcours)!
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 dec 2022 10:17

Toch heb ik de indruk dat Van Aert meer de pittbull is die zijn prooi nooit lost dan Matthieu die het iets sneller laat hangen als het niet loopt zoals hij wil. Het nadeel bij een sporter die steeds iedereen overvleugeld heeft???
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

el_loco
Forum-lid
Berichten: 994
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 dec 2022 11:27

Ik heb meer de indruk dat vdPoel nog naar topvorm aan het zoeken is. Vorige jaren was het dan vaak nog voldoende om de rest te verslaan, maar een jaar niet crossen zal toch ook zijn weerslag hebben. Ik denk dat zowel vAert als vdPoel hier een betere basis leggen voor het wegseizoen dan vele concurrenten in het voorjaar, zeker kwa explosiviteit.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16380
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 dec 2022 12:28

Inderdaad, vd Poel kan gewoon niet top zijn gezien de afstand tot de andere crossers en hoe groot die in het verleden was. 3 op een rij is er dan snel teveel aan.

Maar ik vraag mij serieus af of hij die absolute topvorm nog gaat bereiken zolang hij in deze ploeg blijft fietsen. Ik denk dat het toch een keer tijd wordt voor een andere omgeving.
Wat dat betreft hoop ik op een voorjaar zonder fysieke tegenslag voor alledrie. Dan zal veel duidelijk worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6301
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 dec 2022 12:44

Ernie C. schreef: 29 dec 2022 12:28 Maar ik vraag mij serieus af of hij die absolute topvorm nog gaat bereiken zolang hij in deze ploeg blijft fietsen.
+1 Verschil van aanpak waar hij nu zit en Jumbo is voor mij gevoel mega groot.

Dat neemt niet weg dat ik drie dagen voor de tv heb zitten genieten. Zit straks in een zwart gat!!! Gelukkig moet ik een beetje werken vandaag :mrgreen:

Maar wat was het genieten, genieten en nog eens genieten,
Van mij mag in de wintermaanden iedere woensdagavond een cross zijn. Lekker na het eten als de vaat is gedaan languit............goeie bak koffie erbij en een stroopwafel!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4784
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 dec 2022 12:55

VdP mag in zijn ploeg zijn zin doen en dat past ook het beste bij hem. Ik geloof niet dat hij beter zou presteren in een strak keurslijf van een team als jumbo of dsm.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5263
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 dec 2022 13:35

Ernie C. schreef: 29 dec 2022 12:28 ...

Maar ik vraag mij serieus af of hij die absolute topvorm nog gaat bereiken zolang hij in deze ploeg blijft fietsen. ...
Wat zou een andere ploeg dan brengen?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 29 dec 2022 13:43

fiedoo schreef: 29 dec 2022 10:17 Toch heb ik de indruk dat Van Aert meer de pittbull is die zijn prooi nooit lost dan Matthieu die het iets sneller laat hangen als het niet loopt zoals hij wil. Het nadeel bij een sporter die steeds iedereen overvleugeld heeft???
Van Aert rijdt inderdaad rond terwijl de kwijl aan zijn mond hangt. VDP loopt hooguit een beetje rood aan. Maar of we dit nu als criterium mogen nemen, ik twijfel daar aan. Ik denk dat het heel lastig is om op basis van uiterlijk vertoon te concluderen of iemand diep kan gaan of niet, dit is zeer persoonlijk. Ik denk wel dat VDP hard genoeg is voor zichzelf om tot het uiterste te gaan. Het enige verschil dat ik wel lijk te zien, is dat Van Aert ook op 5 s nog blijft afzien als een paard, VDP zie je dan soms wat sneller 'opgeven', waardoor het gat snel groter wordt.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 29 dec 2022 14:07

Misschien is er met de vorm van VdP niets aan de hand, maar is WvA nu even net iets beter. Al zou het 10-1 zijn, wie de WK wint heeft het gelijk aan zijn zijde. Dussuh, niet huilen voor het pijn doet. En, sowieso, veldrijden is een aardig winters tijdverdrijf als voorbereiding voor de weg, wat toch het echte werk is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16380
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 dec 2022 14:30

walter- schreef: 29 dec 2022 13:35
Ernie C. schreef: 29 dec 2022 12:28 ...

Maar ik vraag mij serieus af of hij die absolute topvorm nog gaat bereiken zolang hij in deze ploeg blijft fietsen. ...
Wat zou een andere ploeg dan brengen?
Een keer een andere kijk op training, uiteraard wel met behoud van de mogelijkheid om terug te vallen op doen wat hij nu doet, dus geen DSM.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12832
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 dec 2022 14:31

Nu ben ik niet een uitgesproken veldrit fan.
Maar zo,n wedstrijd op een gezellige avond ipv zo,n geestdodende zondag middag doet veel goed.

Gewoon heel gaaf zo die ambiance en die rijders, geholpen door de regen dat zal best. Maar ik vond het schitterend, zelf de kleinste die nooit een meter wielrennen kijkt heeft een uur aandachtig mee zitten kijken en dat is misschien wel het belangrijkste voor de sport.
Hij vroeg vanmorgen moeten ze vanavond weer.......

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5263
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 dec 2022 14:40

Ernie C. schreef: 29 dec 2022 14:30 ...
Een keer een andere kijk op training, uiteraard wel met behoud van de mogelijkheid om terug te vallen op doen wat hij nu doet, dus geen DSM.
Maar dat kan ook door gewoon met andere trainers te praten of andere mensen/trainers op te nemen in je entourage.
Hoewel veel ploegen hun eigen begeleiding hebben of aanbieden hebben veel renners nog hun eigen entourage.
Voor de gemiddelde renner is dat zelfs aan te raden gezien ze wel eens van ploeg veranderen omwille van extra-sportieve redenen. Als je dan heel je begeleiding verliest bestaat de kans dat de nieuwe begeleiding van nul moet beginnen en je veel tijd verliest.
Of ook; je zou als ploeg nogal dom zijn om niet naar de beste mensen te zoeken om je toppers te laten presteren. Ik weet ploegen die wel zo dom zijn. En dan moet je als renner op je eigen entourage kunnen terugvallen.
En ik ben redelijk zeker dat MVP zijn eigen begeleiding verzorgt (te starten met de vader ;-)). De ploeg is maar facilitator en een van de begeleiders.

Plaats reactie