Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 22 mar 2020 10:35

Jans schreef: 22 mar 2020 10:03 Geen idee nog wat Belgen in Nederland moeten, maar ik hoorde net op de radio, dat er ook Belgen tegengehouden worden omdat ze de grens met Nederland over willen.
Belgen die werken in Nederland? Of voor hun werk er moeten zijn? Het is zo dat als je kan aantonen dat je de grens moet oversteken met een reden, dat nog kan. Alleen moet je dat kunnen bewijzen. Het omgekeerde ook dus (Nederlanders die in België werken).

Dat er vorige eek nog Belgen massaal de grens overgingen, werd hier niet op gejuich onthaald, wel integendeel. En er werden ook direct nieuwe maatregelen uitschreven.

i-mac

i-mac 22 mar 2020 10:36

Ernie C. schreef: 22 mar 2020 10:23 [Maar is naar het dichtstbijzijnde tankstation of supermarkt gaan het overtreden van de wet of mag dat wel en is dat niet juist het meest verstandige?
Als ze het echt niet willen, moeten ze gewoon de grens dichtgooien.
Mag niet. Vandaar grenscontroles of grenzen dichtgemaakt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38155
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2020 10:57

Wat ik in al de negativiteit (lees vooral geen twitter...) wil weten: hoeveel mensen (% van de bevolking) houdt zich wél min of meer aan de regels?
Praten we niet vooral over de excessen die procentueel heel laag zijn?
Volle stranden in Noordwijk en Zandvoort lijkt veel, maar hoeveel mensen praten we feitelijk over? Ik vind het namelijk op straat serieus rustiger dan normaal, idem in winkels/straten.
En iedereen zit elkaar gek te maken met de vergelijkingen met Italie. Dat stomme grafiekje zegt niks; elke virusverspreiding gaat in de basis volgens zelfde scenario. Dé bepalende factor waarom iets daadwerkelijk escaleert is niet simpel te bepalen. Italie ging in de fase waarin wij nu zitten nog massaal naar de kroeg, heeft een oudere bevolking, is fysieker ingesteld, ouderen leven veel meer onder de andere generaties (in NL meer op zichzelf en ouderenwoningen) en vast nog dingen die mij zo snel niet te binnen schieten.
Wat zou het toch fijn zijn als mensen zich houden aan de overheidsrichtlijnen en de boel in het juiste perspectief zien; uiterst serieus nemen maar geen paniek.
Less is bore

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 22 mar 2020 11:25

zag ik gisteren op npo1 dat er in een of ander Nederlands bos een hele hoop mensen gewoon komen samen troepen en wat rondhangen en wandelen. wtf?!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8499
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 mar 2020 12:24

Stop er nu toch eens mee om naar "die ander" te wijzen. Het komt overal voor en ieder weldenkend mens laat het wel. Zelfs bij de Franse lockdown is er in Nice een avondklok ingesteld (als het doorgegaan is) Dat is echt niet zomaar gedaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16380
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mar 2020 12:36

i-mac schreef: 22 mar 2020 10:36
Ernie C. schreef: 22 mar 2020 10:23 [Maar is naar het dichtstbijzijnde tankstation of supermarkt gaan het overtreden van de wet of mag dat wel en is dat niet juist het meest verstandige?
Als ze het echt niet willen, moeten ze gewoon de grens dichtgooien.
Mag niet. Vandaar grenscontroles of grenzen dichtgemaakt.
Maar dat is pas ingesteld nadat er nog gewoon Nederlanders naar België kwamen. En als je grenzen sluit, moet je het ook goed doen en niet enkel door het in de media aan te geven en af en toe een politieagent op een grensovergang te zetten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8952
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 mar 2020 12:47

Jans schreef: 22 mar 2020 12:24 Stop er nu toch eens mee om naar "die ander" te wijzen. Het komt overal voor en ieder weldenkend mens laat het wel. Zelfs bij de Franse lockdown is er in Nice een avondklok ingesteld (als het doorgegaan is) Dat is echt niet zomaar gedaan.
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het zo met je eens in deze kwestie. Ik word helemaal schijtziek van al die betweterige lockdown roepende beterweters. Ga lekker in noord Korea wonen..

Gisteren een rondje gedaan op de fiets (solo...). Ik kwam heel veel duo's en enkelingen tegen. En mensen voor hun huis die op afstand met hun buren aan het converseren waren. En, oh ja, ook een groepje van 6 gasten op een racefiets, en een uur later een groepje van 6 wandelende oudjes. Nu zou ik helemaal los op het orgel kunnen gaan over die twee groepjes, maar mijn conclusie is eigenlijk dat de overgrote meerderheid rekening houdt met de situatie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4673
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 mar 2020 13:49


Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8952
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 mar 2020 13:54

Je hebt gelijk. Ik ben niet relaxed momenteel. Zoals velen. Dank voor de link
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8327
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 mar 2020 14:05

In het licht van het hier meermaals geconstateerde en genoemde gebrek aan verantwoordelijkheid van diverse groepen in de maatschappij is dit nu juist een uiterst verontrustende constatering uit dat artikel:
Enerzijds is dat goed nieuws, omdat het virus dus minder gevaarlijk is dan het lijkt. Het slechte nieuws is dat zulke symptoomloze dragers het virus ook verspreiden, wat de bestrijding van de epidemie veel moeilijker maakt. Dat is waarschijnlijk het cruciale verschil met vorige uitbraken van een nieuw coronavirus, namelijk Sars in 2003 (774 doden, CFR 10 procent) en Mers in 2013 (800 doden, CFR 35 procent). Die uitbraken kon men snel indammen omdat alleen mensen die duidelijk ziek waren het virus verspreidden.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5910
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 mar 2020 14:15

Jans schreef: 22 mar 2020 12:24 Stop er nu toch eens mee om naar "die ander" te wijzen. Het komt overal voor en ieder weldenkend mens laat het wel. Zelfs bij de Franse lockdown is er in Nice een avondklok ingesteld (als het doorgegaan is) Dat is echt niet zomaar gedaan.
Ik heb ook begrepen dat in Frankrijk de ouderen boven de 70 - al dan niet dringend - verzocht worden om binnen te blijven.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

i-mac

i-mac 22 mar 2020 14:33

Jans schreef: 22 mar 2020 12:24 Stop er nu toch eens mee om naar "die ander" te wijzen. Het komt overal voor en ieder weldenkend mens laat het wel. Zelfs bij de Franse lockdown is er in Nice een avondklok ingesteld (als het doorgegaan is) Dat is echt niet zomaar gedaan.
Het kan verkeren zei ooit iemand ;-)

Gesloten