Giro 2015
Waarop baseer je jouw "blijkbaar", op hun drie ritzeges en hun 2e en 3e plek algemeen achter een "totaal onverdachte' Contador?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- FaustoCoppi
- Forum-lid
Inderdaad. Ik heb Contador altijd al een heerlijke coureur gevonden. Niet te bang om nog een extra minuutje te pakken. Hij had ook kunnen blijven zitten, aangezien z'n voorsprong al vrij comfortabel was.Gerboon schreef:Heerlijk hoe er echt gekoerst wordt deze Giro. Niet dat afwachten tot 2 km voor de meet en dan 30 seconden proberen te pakken. Gewoon vol op het orgel voor Contador.
Morgen een behoorlijke lange rit met drie flinke beklimmingen (vooral lange klimmen, niet extreem steil) en zaterdag ook nog Finestre en Sestriere. Normaal gesproken zou Contador dit gemakkelijk moeten kunnen verdedigen, maar hij hoeft maar een slechte dag te hebben en het kan misgaan (zeker gezien de sterkte van Astana als ploeg).
- daniel1975
- Forum-lid HC
UCI heeft gister bij oa. Contador en Hesjedal gecontroleerd op motortjes in de fiets. Tsja, als je die Astana's zoek rijdt ben je serieus verdacht 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
@ Timo: euh, misschien op het feit dat ze, na een erg voortvarend begin (misschien hebben ze met die ritzeges hun hand wel overspeeld?), intussen - op supertalent (?) Landa na - collectief toch door hun beste krachten heen lijken in deze zwaarste Giro-week? Wanneer het er echt op aankomt lijkt die dominantie dan toch weer niet zo groot. En het valt nog maar te bekijken of ze die tweede en derde plaats vandaag en morgen kunnen vasthouden...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
of......
/consipracy mode=on
Ze durven nu even niet echt uit te pakken omdat iedereen met argusogen naar Astana zit te kijken en ze in de gaten worden gehouden door de Italiaanse justitie.
/consipracy mode=off
Ik geef je gelijk Dario, het beste van Astana lijkt er wel een beetje af. Die nieuwe bloedzakjes zijn hoognodig!
/consipracy mode=on
Ze durven nu even niet echt uit te pakken omdat iedereen met argusogen naar Astana zit te kijken en ze in de gaten worden gehouden door de Italiaanse justitie.
/consipracy mode=off
Ik geef je gelijk Dario, het beste van Astana lijkt er wel een beetje af. Die nieuwe bloedzakjes zijn hoognodig!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
ThijsvdnBerg
- Forum-lid
Zou een groot deel van de strategie van Astana niet bedoeld zijn om Contador uit te putten voor de Tour? Denk dat ze daarom collectief vaak maar lomp hard zijn gaan rijden. En denk dat Contador er nog behoorlijk is ingetrapt ook. Er is er maar een die hier straks van profiteert en dat is Nibali.
Als je van Aru verwacht dat hij het nu al kan winnen van een man als Contador heb je wel een plaat voor je kop als ploegleiding. Doping of niet.
Als je van Aru verwacht dat hij het nu al kan winnen van een man als Contador heb je wel een plaat voor je kop als ploegleiding. Doping of niet.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik heb ergens hetvolgende gelezen:
Martinelli = ploegleider van Astana = twee handen op 1 buik indertijd met Pantani.
Pantani = laatste renner die de dubbel deed (Giro-Tour), alweer 18 jaar terug.
Martinelli wil niet dat Contador did herhaalt... Dus de Giro vol oorlog maken, wetende dat Contador kloppen alleen maar kan via alles of niets. Het wordt dan misschien niets (maar wellicht toch het hoogst haalbare = podium), maar dit op zo een manier dat Contador inderdaad heel erg moe is gemaakt.
Wat er ook van zij, het is de mooiste ronde van de afgelopen X-aantal jaar, door de manier waarop er telkens koers is gemaakt.
Martinelli = ploegleider van Astana = twee handen op 1 buik indertijd met Pantani.
Martinelli wil niet dat Contador did herhaalt... Dus de Giro vol oorlog maken, wetende dat Contador kloppen alleen maar kan via alles of niets. Het wordt dan misschien niets (maar wellicht toch het hoogst haalbare = podium), maar dit op zo een manier dat Contador inderdaad heel erg moe is gemaakt.
Wat er ook van zij, het is de mooiste ronde van de afgelopen X-aantal jaar, door de manier waarop er telkens koers is gemaakt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Ook los daarvan is het natuurlijk wel een beetje vreemd dat Contador zo fors uithaalt terwijl hij ook rustig kan controleren, wetende dat er nog een Tour aankomt...
Vandaag nog eens een monsterontsnapping van Kruijswijk?
Vandaag nog eens een monsterontsnapping van Kruijswijk?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
ThijsvdnBerg
- Forum-lid
Illuminati!de zwarten schreef:Ik heb ergens hetvolgende gelezen:
Nee zonder gekheid. Genoten van bijna elke etappe deze Giro, maar we moeten het wel in perspectief blijven zien. Dit is natuurlijk een speeltuin voor Contador.
Ik wil het nog wel eens zien in een grote ronde waar ook een Froome, Nibali en Quintana in goede vorm aan meedoen. De tegenstand in deze Giro is, kunnen we nu toch wel zeggen na bijna 3 weken, niet van het niveau van deze renners.
- daniel1975
- Forum-lid HC
AC was een beetje dom gister. Teveel op zijn Spaanse teentjes getrapt deze week.
Dat van die 4 toppers in de TdF schreef ik ook al. Ik verwacht er wel iets van.
Dat van die 4 toppers in de TdF schreef ik ook al. Ik verwacht er wel iets van.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!