Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15010
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
19 apr 2022 10:59
Raar verhaal, hier hadden ze tijd genoeg voor en die kennis is er al lang.
Misschien durfde ze niet voor de watt penalty (met een noodle)
Maargoed had dan je tube vol met latex gegooid, Als je notubes belt of het MTB team wat op vitoria rijd hebben ze gewoon custom vloeistof die bij alles dicht en na twee dagen hard is

-
Gerwin89
- Forum-lid
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22
Gerwin89
19 apr 2022 13:28
Wat is een watt penalty?
-
dickw
- Forum-lid
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48
dickw
19 apr 2022 13:50
Dat je iets vermogen kwijt raakt (door extra gewicht etc) denk ik.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6976
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
19 apr 2022 14:54
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 7349
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
20 apr 2022 15:19
Philippos schreef: ↑13 apr 2022 19:07
De Veloflex zit er tussen in, meer in de buurt van makkelijk.Ploppen doe ik altijd met een compressor. Dat was bij 2sec gepiept/plopt. Voorwiel houdt druk. Achterwiel is na een nachtje plat geweest. Ik weet wel dat deze banden een slokje lusten, dit fenomeen heb ik eerder meegemaakt met deze band. Een rondje mee fietsen na montage doet vaak wonderen.
Vandaag de wielen binnen gekregen en direct de banden gemonteerd. Dat ging redelijk makkelijk , mede door de soepele zijkant van de Veloflex Corsa Evo. Daarna een beetje water/sop gesproeid op de banden en met een CO2 patroon even laten "ploppen" . Banden gevuld met 35ml Orange Sealant / per band. Alles binnen een kwartiertje gefixed - nu even hopen dat ze op druk blijven - misschien straks nog even een ritje doen. Banden komen uit op 28,5 - 28,7mm wat prima is. Gewicht van de complete wielset in 2555 gram incl. schijven en cassette. Met XTR schijven ( ik wacht nog op eentje ) wordt het wat lichter. Zipp 303 Firecrest met 27mm Veloflex tubes is slechts 2360 gram... toch een verschilletje.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless

-
kxlight
- Forum-lid HC
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05
kxlight
20 apr 2022 15:34
JPAR schreef: ↑18 apr 2022 18:24
Ze doen het bij Jumbo niet omdat de band dan eerder zou aflopen en
kun je niet lang doorfietsen, bij tubes wel. Op de tijdritfiets doen ze wel tubeless.
Van Aert en Laporte stonden toch vrij snel stil...

-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 7349
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
20 apr 2022 20:06
Edit: Vanmiddag rond 17.30 nog even een kleine ronde gedaan van 30 Km om te kijken of het tubeless een beetje te verwerken valt :
* 1. Het zijn geen tubes, maar benadering is er wel. Ter vergelijk Veloflex Raven 27mm tubes zijn net wat soepeler en nog fijner bij lagere druk.
* 2. Het rijd beter en een stuk fijner ( soepeler ) dan draadbanden met een butyl biba.
Ik heb gereden op 4 bar vóór en 4.2 bar achter voor zover mijn pomp betrouwbaar is. De Veloflex tubes zijn op deze druk echt nog soepeler. Waarschijnlijk ook door het ontbreken van de dikke rubber laag aan de binnenkant van de Veloflex Corsa Evo, die ook doorloopt naar zijwangen.... En laat nu juist net Veloflex bekend zijn om de soepele zijwangen bij de tubes en draadbanden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless

-
csteenbe
- Forum-lid
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24
csteenbe
21 apr 2022 07:38
rene schreef: ↑20 apr 2022 20:06
* 1. Het zijn geen tubes, maar benadering is er wel. Ter vergelijk Veloflex Raven 27mm tubes zijn net wat soepeler en nog fijner bij lagere druk.
Idd het zijn geen tubes is mijn ervaring en bleef het een beetje geklooi vinden dat ploppen/sealant/verstopte ventiel etc, echter ga tubeless binnenkort nog een kans geven.
YFood !!!
-
JazzHands
- Forum-lid
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46
JazzHands
22 apr 2022 08:38
Wat is hier de ervaring met tubeless op een wegracer? Is het de moeite waard of zijn de alternatieven nog steeds het beste.
Verder, wat eigenlijk te doen tijdens een rit als een gat te groot is en de sealant het niet meer kan dichten? Toch gaan kliederen met een binnenbandje? Propje schieten?
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
22 apr 2022 08:42
Ik vind het een meerwaarde hebben. Rijd je niet veel dan zou ik het niet doen.
Als je onderweg lek rijdt en sealant werkt niet, heb je 2 opties.
1. Biba steken met iets voor het gat (bijv. stukje oude binnenband, verpakking gelletje of een bankbriefje)
2. Prop steken (bijv. Dynaplug)
Ik ben van optie 2, sterker nog neem niet eens met een biba mee...
-
Kornuit
- Forum-lid HC
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53
Kornuit
22 apr 2022 08:48
Ja hier hetzelfde als havana. Neem ook geen biba meer mee en heb een klein hoesje mee met dynaplug, plakker voor in de buitenband etc. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik hier niet snel lek mee rij. Sowieso nog nooit tijdens een rit meegemaakt dat ik een groot gat in de buitenband had zitten, ook niet met biba en ik fiets al 15 jaar zo'n 12.000 km per jaar. Mijn vrouw rijdt nu een jaar tubeless en heeft geen lek meer gehad, ook niet het idee dat de sealant al eens in actie moest zijn gekomen, maar dat weten we pas bij een bandenwissel.
-
Janjan
- Forum-lid
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06
Janjan
22 apr 2022 09:35
Dynaplug mee en that's it. Nooit zo groot lek meegemaakt dat dat niet afdoende is.
Op sommige ritten (als de call of shame geen optie is) neem ik voor de overdreven zekerheid nog wel eens een tubolito s-tubo mee. Die is superklein en weegt geen fluit.