Tour de France 2025
-
Patrick VB
- Forum-lid
Had de volgwagen voldoende fietsen op het dak volgens Trine?
Pogacar is de nieuwe Merckx, dus in principe ook een Belg,slugbait schreef: ↑09 jul 2025 18:01En vier van de vijf etappewinnaars zijn geboren in België. Zonder Pogi zelfs een 100% scoreDubbeldekker schreef: ↑09 jul 2025 17:55 Even voor de statistieken: 5 etappes waarvan er drie gewonnen zijn door een Belg. Wat een weelde!![]()
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat een deceptie. Klassement lijkt nu al in de plooi te vallen.
Vingegaard smeert Pogi zomaar geen 1:30 qan de broek in de bergen, eerder handvol seconden. Hoop dat het een eenmalige offday was, want als is de lol er nu al vanaf. Zeker als Pogi net als vorig jaar ook nog meerdere bergetappes wil winnen en koplopera geen kans krijgen.
Vingegaard smeert Pogi zomaar geen 1:30 qan de broek in de bergen, eerder handvol seconden. Hoop dat het een eenmalige offday was, want als is de lol er nu al vanaf. Zeker als Pogi net als vorig jaar ook nog meerdere bergetappes wil winnen en koplopera geen kans krijgen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bijzondere opmerking van Dumoulin in de Avondetappe trouwens. Iets in de zin van; 'Ik weet zeker dat Evenepoel het laagste gemiddelde wattage van de hele top 10 gereden heeft, maar toch wint vanwege zijn aerodynamische zit op de tijdritfiets'.
Verder is het qua geel waarschijnlijk nu al gedaan. Zoals ik al wat eerder schreef; Pogi pakt het geel en gaat hem niet meer afgeven. De meeste staan al op ruim een minuut joh.
Verder is het qua geel waarschijnlijk nu al gedaan. Zoals ik al wat eerder schreef; Pogi pakt het geel en gaat hem niet meer afgeven. De meeste staan al op ruim een minuut joh.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ben benieuwd of de bosbranden in zuid-oost Frankrijk nog roet in het eten gaan gooien voor de daar te verrijden etappes.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Daar sta je dan met al je wetenschappelijke aanpak en je 150mm cranks en je 64 tanden voorblad, terwijl die van Pogacar er amper 60 telden. Zulke korte cranks eisen dat je met een hogere cadans trapt en volgens mij gingen de benen van Vingegaard niet sneller rond dan die van Pogacar of die van Evenepoel. Even snel achter op een bierviltje: 165 : 150 X 100% = 110%. Oftewel om hetzelfde vermogen te leveren moest Vingegaard per omwenteling 10% meer kracht gebruiken.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Dat schreef ik niet.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Waar komt die informatie over die crank lengte eigenlijk vandaan? Ik heb er nog niets over gelezen of gehoord in de media.
Vingegaard zelf had het over slechte benen en vechten daartegen. Verder geen andere verklaring dan een slechte dag waarvan de oorzaak onduidelijk is.
Vingegaard zelf had het over slechte benen en vechten daartegen. Verder geen andere verklaring dan een slechte dag waarvan de oorzaak onduidelijk is.
Adversity is the Catalyst of Change
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het hele slechte valt toch ook wel mee als je naar het verschil in gewicht kijkt. Ik schrijf Vingegaard echt nog niet af.
Pogi ziet er top uit, maar het kan ook daar een keer tegenzitten.
Pogi ziet er top uit, maar het kan ook daar een keer tegenzitten.