Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 11 sep 2015 20:07

En Rodriquez een Majka, hebben die het nou laten lopen of konden ze niet? Laten lopen voor plek 1 bedoel ik dan.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 sep 2015 20:15

rondje schreef:
SevenofNine schreef:Ik begrijp dat Aru 10 sec. tijdstraf krijgt wegens een handaflossing..?
Mogelijk maar nog niet zeker. Het gaat om dit beeld. https://www.youtube.com/watch?v=j7gcF3655I4 op 4:05 zie je Sanchez die Aru mogelijk een handaflossing geeft, niet heel duidelijk maar je ziet de zwaai van Sanchez zijn arm.

Nou, op 4 minuut en 5 seconden verdwijnen de renners achter die boom dus die mogelijke handaflossing is niet te zien.
Mocht er iets zijn gebeurd dan nooit erger dan het aannemen van een bidon uit de ploegauto hetgeen tig keer per rit gebeurd.

Spijker op laag water deze vermeende handaflossing.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Mr. R
Forum-lid

Mr. R 11 sep 2015 20:25

Jury zou door GiantAlpecin erop gewezen zijn http://foxsports.nl/meer-sport/nieuws/a ... a-hulp-aru
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

peter1981
Forum-lid

peter1981 11 sep 2015 20:31

Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 11 sep 2015 20:44

Zorro schreef:Nou, op 4 minuut en 5 seconden verdwijnen de renners achter die boom dus die mogelijke handaflossing is niet te zien.
Mocht er iets zijn gebeurd dan nooit erger dan het aannemen van een bidon uit de ploegauto hetgeen tig keer per rit gebeurd.

Spijker op laag water deze vermeende handaflossing.
Het gaat om moment dat ze van boven naar de motorcamera schakelen. dan zie je Sanchez wel met zijn arm zwaaien alleen zit Aru daar niet in beeld (zit net in de lijn van Dumoulin). Bidon aannemen kan daar sowieso niet omdat er geen auto's in de buurt zijn en het de laatste kilometers zijn en dat dus niet mag.

Zou gaan om dit beeld
Afbeelding
Maar het is gewoon niet duidelijk in beeld dus geloof ook niet dat hij er een tijdstraf voor zal krijgen.

rschouten
Forum-lid

Gebruikersavatar rschouten 11 sep 2015 20:49

Hier in slow motion, is het inderdaad goed te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=wgtivgGXoUU

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 sep 2015 20:50

Zorro schreef: Mocht er iets zijn gebeurd dan nooit erger dan het aannemen van een bidon uit de ploegauto hetgeen tig keer per rit gebeurd.
Dat van die bidon was een voorbeeld als je goed leest en om aan te geven dat wat er dan ook eventueel gebeurd zou zijn vandaag, dit nooit erger was dan het aannemen van een bidon uit een volgauto (waar het wel mag).

Echt gezeik allemaal.

@rschouten. Nee, het is niet GOED te zien. Zelfs al zou het zo zijn dan lopen we nu te pieren omdat het TD betreft? Hadden we even hard lopen zeveren als Aru aan kop had gestaan en Rodriquez zoiets zou hebben gedaan? Pffff......kom op zeg.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 11 sep 2015 20:54

Lijkt mij vrij duidelijk...nu de vraag durven ze er iets mee te doen?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 11 sep 2015 20:56

Volgens mij heeft Craddock wel iets gezien waarvan hij vind dat het niet kan. En wellicht is dat ook het gene waar Sanchez over was aan het bakkeleien met zijn teamgenoot toen hij over de streep kwam.
Afbeelding

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 11 sep 2015 21:10

@Zorro, sorry had die zin over de volgauto verkeerd gelezen. Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of hij wel of niet een tijdstraf krijgt. De straf zou denk ik hoogstens 10 seconden zijn. Dan wordt het dus 16, alsnog bizar weinig voor de rit van morgen.

Ik denk ook dat Craddock het gezien heeft, die laat zich net wegzakken als het gebeurd en als ik het op Twitter goed lees lijkt het ook alsof Giant-Alpecin de jury heeft gevraagd om ernaar te kijken.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 11 sep 2015 21:11

Ben benieuwd morgen, fingers crossed.

Ik geef Tom een goede kans, vandaag deelt hij toch weer een tikje uit, die wellicht mentaal harder aankomt dan die drie seconden.
Morgen in ieder geval een etappe waarin de sterkste mannen bovenkomen.

Vind Aru nou niet bijster slim koersen, lijkt wel of hij hij zijn ploeg eerder inzet om geen plaats te verliezen dan er een te winnen.
Dit speelt TD ongetwijfeld in de kaart. Zoals Aru reageert op aanvallen van Movistar en Katjoesja zal er volgens mij voor zorgen dat deze ploegen geen combine tegen Giant zullen gaan vormen.
Valpartij zal ook ( een beetje) zijn weerslag hebben op Aru.

Perfecte etappe om de Vuelta te beslissen, laat de sterkste maar boven komen drijven.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2015 21:55

Het is niet keihard te maken: theoretisch kan het ook een niet geaccepteerde uitgestoken arm zijn.
Straf bij bewijs, straf niet bij twijfel. Maar wel graag enige consequete toepassing. Dus ook sprinters die de berg op worden gereden door de PL-auto straffen bijv.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie