Wielerseizoen 2013
ik ben niet religieus maar: Godzijdank Cancellara 
Wat mij betreft het nieuwe parcours is samentevatten met saai saai saai.
Alles blijft compact tot het laatste rondje Oude Kwaremont en dan valt de beslissing op de allerlaatste helling (Patersberg). Daar waar in het klassieke parcours er al meer strijd is op de voorgaande hellingen en bijv de Koppenberg al voor veel meer schifting zorgt. Iedereen blijft in zijn hok tot het laatste rondje. Neem het de favorieten maar eens kwalijk....
Wat mij ook opviel was het team optreden van RadioShack. Vooral de nieuwe benen die Devolder ondergeschroeft had gekregen was voor mij een grote verassing al las ik net op Cyclingnews:

Wat mij betreft het nieuwe parcours is samentevatten met saai saai saai.
Alles blijft compact tot het laatste rondje Oude Kwaremont en dan valt de beslissing op de allerlaatste helling (Patersberg). Daar waar in het klassieke parcours er al meer strijd is op de voorgaande hellingen en bijv de Koppenberg al voor veel meer schifting zorgt. Iedereen blijft in zijn hok tot het laatste rondje. Neem het de favorieten maar eens kwalijk....
Wat mij ook opviel was het team optreden van RadioShack. Vooral de nieuwe benen die Devolder ondergeschroeft had gekregen was voor mij een grote verassing al las ik net op Cyclingnews:
En denk ik.... jaaaajaa....Devolder had reportedly travelled to Spain for a mini training camp during the week
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
Jammer van de saaie race. En dat gaat echt niet beter worden in de toekomst. Wat ik echt niet snap, is dat op heel veel fora wordt gezegd dat vroeger de RVV ook enkel beslist werd op de Muur. Maar ben ik dan de enige die de demarrages op de Eikenmolen van Devolder, die van Hoste op de Valkenberg, van Pozzato op de Berendries etcetera niet vergeten ben?? Om nog maar te zwijgen van de snedige tempoversnellingen op de Haaghoek (mooi beeld van Cancellara daar ooit). De ronde was veel veelzijdiger in z'n oude vorm. Ik hoop dat de organisatoren de ballen hebben om dat ooit te willen toegeven.
Eens! Omdat in rondjes wordt gereden en de beslissende hellingen kort achter elkaar zitten, zit iedereen te sparen.
Doe mij maar de oude ronde met, zoals LeE zegt, meer veelzijdigheid.
Doe mij maar de oude ronde met, zoals LeE zegt, meer veelzijdigheid.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Voorstanders van het nieuwe parcours houden ons voor dat de beslissing steeds op De Muur viel. Ik volg die koers (samen met MS en PR) zeer serieus en durf wel een quiz aan. In de dik 40 jaar dat ik die koers volg denk ik geen 10 keer. Of er voor. Tenbossestraat heeft een aantal keer een sleutelrol gespeeld.
Maar niet zelden is de beslissing zelfs NA de Muur gevallen. Raas bij Denderwindeke bv. Edwig op de Bosberg.
Het argument waar de beslissing valt is ook een vals argument. De kijker wil een geanimeerde koers. Kijk 40 jaar terug en je zal zien dat de koers eigenlijk altijd op de Kwaremont (nog 90 te gaan in die tijd) wel openbrak. Grote namen die zich op 90km al met de koers gingen bemoeien. Het nieuwe parcours goed praten is echt een gebrek aan historisch besef. Ik ben niet tegen vernieuwing. Laten we eerlijk zijn in de eerste RVV zat 1-2 hellingen! Maar de aanpak van de afgelopen twee jaar heeft weliswaar twee keer een prachtige winnaar opgeleverd maar ook twee keer een dood saaie koers!
Maar niet zelden is de beslissing zelfs NA de Muur gevallen. Raas bij Denderwindeke bv. Edwig op de Bosberg.
Het argument waar de beslissing valt is ook een vals argument. De kijker wil een geanimeerde koers. Kijk 40 jaar terug en je zal zien dat de koers eigenlijk altijd op de Kwaremont (nog 90 te gaan in die tijd) wel openbrak. Grote namen die zich op 90km al met de koers gingen bemoeien. Het nieuwe parcours goed praten is echt een gebrek aan historisch besef. Ik ben niet tegen vernieuwing. Laten we eerlijk zijn in de eerste RVV zat 1-2 hellingen! Maar de aanpak van de afgelopen twee jaar heeft weliswaar twee keer een prachtige winnaar opgeleverd maar ook twee keer een dood saaie koers!
-
- Forum-lid
Prachtig verwoord Gastheerg! 100% mee eens!
+2Gastheerg schreef:Voorstanders van het nieuwe parcours houden ons voor dat de beslissing steeds op De Muur viel. Ik volg die koers (samen met MS en PR) zeer serieus en durf wel een quiz aan. In de dik 40 jaar dat ik die koers volg denk ik geen 10 keer. Of er voor. Tenbossestraat heeft een aantal keer een sleutelrol gespeeld.
Maar het heeft ook méér commercie en VIP tenten gebracht. Waarschijnlijk is dat de grootste drijfveer. De organisator heeft als KPI meer geld en dan krijg je dit.
Ik kijk alvast uit naar komende zondag!
-
- Forum-lid
Vandaag koers in ons dorp...zo meteen naar de start van de Scheldeprijs-moet ik jammer genoeg even naar Antwerpen-altijd leuk om het mooie materiaal te gaan spotten .
Ik ga duimen voor mijn buurjongen Michaël Van Staeyen...
Cancellara komt hier wat losrijden en Cavendish gaat voor nummer 4...
Ik hoop ook dat Blanco zich nog eens laat zien...en dat het een massaspurt wordt zonder valpartijen dit jaar.
Ik ga duimen voor mijn buurjongen Michaël Van Staeyen...
Cancellara komt hier wat losrijden en Cavendish gaat voor nummer 4...
Ik hoop ook dat Blanco zich nog eens laat zien...en dat het een massaspurt wordt zonder valpartijen dit jaar.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
Vanmiddag in de Broekstraat gaan staan. Komen ze een paar keer langs op de steentjes en leuk om foto's te maken!teamorange schreef:Vandaag koers in ons dorp...