Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

SRM - Schoberer Rad Messtechnik

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jun 2008 01:07

[quote="joren"]en weet je al iets ?.
gwn mss al even getest of alles goed werkt zonder gekloot .
ben namelijk vanplan deze ook te kopen.
(hoelang duurd het voor je dit systeem binenn krijgt als je het besteld )[/quote]


Nog niet getest nee... geduld.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 26 jul 2008 23:26

al iemand iets gehoord over de draadloze srm.
ervaringen bedoel ik dan .

jeraffiti
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 okt 2006 13:21

jeraffiti 27 jul 2008 20:50

segers, gij kunt zagen ze :d

vuile :)
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 25 jan 2009 11:50

Een vraagje, is het srm systeem bruikbaar met de nieuwe 11 speed groepen van campagnolo?

funon2wheels
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 10:01

funon2wheels 21 apr 2009 12:05

srm is onafhankelijk van de versnellingen.
is de crank die veranderd.
Kan dus perfect.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 apr 2009 13:05

[quote="funon2wheels"]srm is onafhankelijk van de versnellingen.
is de crank die veranderd.
Kan dus perfect.[/quote]

En wat dan betreffende kettingbreedte?
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 apr 2009 17:14

[quote="funon2wheels"]srm is onafhankelijk van de versnellingen.
is de crank die veranderd.
Kan dus perfect.[/quote]


Ja, leg mij graag eens uit hoe je dat doet. De Campa kettingbladen 11sp kan je niet op een SRM monteren, de Stronglight CT2 voor 11sp heb ik nog niet gezien... Er stelt zich wel degelijk een probleempje door gelijk welke crank te draaien met die 11sp ketting. Een vriend van me (profrenner in een Campa-gesponsord team) plaatste zijn Dura-Ace SRM op Record 11sp en zijn ketting viel heel vaak tussen binnen- en buitenblad. Oplossing? Welke SRM met welke tandbladen zou je nemen??
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

funon2wheels
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 10:01

funon2wheels 24 apr 2009 14:56

ik rij met rotor bladen heb geen problemen met schakelen.
rij met campa op TT fiets en met dura ace op de gewone.


casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 mei 2009 16:22

[quote="funon2wheels"]ik rij met rotor bladen heb geen problemen met schakelen.
rij met campa op TT fiets en met dura ace op de gewone.[/quote]


Rotor tandbladen gaat niet iedereen nemen natuurlijk.

Ik had vorige week nog met SRM contact: voor Campa 11sp hebben ze van FSA speciale tandbladen in 130BCD, maar nog niet in 110BCD. Dus SRM in compact op Campa 11 speed, daar zie ik nog geen 100% sluitende oplossing voor... Komt binnenkort wel. SRM zou me op de hoogte houden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 17 jun 2009 12:44

Hey Casran

Ik zit met de volgende vraag;
jij hebt ook met de powertap kunnen trainen?

Ik zou graag uw mening willen weten over de powertap!
Is deze wat te vergelijken met een SRM en is deze de aanschaf waard?
Heb namelijk zoals al eerder gezegd super record zitten op mijn fiets en zie ook niet direct zitten om een srm systeem te bestellen met cranks van 177.5mm.
En daarom zou ik graag een powertap willen kopen maar ik zou graag tog eens uw bevindingen willen weten!

c40campy
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 aug 2008 02:45

c40campy 20 jun 2009 01:25

Vraag is niet aan mij gesteld maar toch... Ik heb met SRM en Powertap gereden en de powertap is beter en goedkoper. Het probleem met de SRM was de calibratie voor en tijdens een rit. Door temperatuur wijzingen met de vermogensmeter continue gecalibreerd worden omdat de rekstrookjes uitzetten en krimpen. De powertap doet dat veel beter dan de SRM.
Voordeel van de SRM is dat je geen andere wielen nodig hebt, maar het is goedkoper om 2 Powertaps te kopen dan 1 SRM. De SRM ziet er beter en professionaler uit.
Maar toch, ik heb de SRM verkocht omdat de powertap beter was.


borrie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2008 12:58

borrie 26 nov 2009 20:00

Vraag:

moet je een aparte SRM trapas monteren die ook een waarde meet, of wordt het wattage alleen in de crank gemeten?

Plaats reactie