Rose (voorheen Red Bull)
Maak je bij een "duitser" nu niet te veel zorgen over de stijfheid. Mede door het blad Tour waarbij de stijfheid zeg maar het belangrijkste criterium is om een fiets te beoordelen zijn de duitse producenten wel gedwongen om stijfe frames te maken zeker als ze deze ook in die Heimat willen verkopen.
No pain no gain, no guts no glory!
litespeed schreef:Veel 'bang for the buck'! Welk stuur is dit?
Thomson Elite is toch gewoon met set-back verkrijgbaar? Met het knikje toch? 16mm meen ik.
Dit is een Race Face Revolution stuur. Past erg mooi bij de stuurpen en de combinatie is erg licht. Ook de zadelpen is een Revolution, echter niet in het zelfde design als de stuur/pen. Was oorspronkelijk wel de bedoeling, dan was het helemaal 1 geheel. Maar ja, ik vind hem zelf niet eens zo lelijk en ook erg mooi staan en lichter dan een Thomson Elite, die geen setback heeft...
Het Arione zadel kan je het beste gewoon in het midden zetten en dan even zoeken naar een goede zitpositie, je hebt ruimte genoeg op je zadel...
Morgen nog even een stukkie fietsen. Ik heb even een 5mm spacer onder de stuurpen vandaan gehaald, zodat ik nog iets gestrekter kom te zitten, want dat is wat me het meeste tegenviel...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Je zou toch nog een cm langere stuurpen kunnen monteren? Als ik 't van de foto moet gokken is ie nu iets van 130 mm, 140 mm gaat ook nog best.
Hmmm, 140 mm stuurpen zie ik niet zo zitten. Is nu idd een 130 mm uitvoering. Ik denk dat ik er zo wel goed op zit.
De afstand punt zadel - hart stuur is nu 62,5 cm. Op mijn oude fiets was dat 63,5 cm. Maar daar zat een SLR zadel op. De Arione is een langer zadel, dus is even zoeken naar de goede positie, je moet jezelf echt naar achteren drukken en dan zit je goed en ook op de meest comfortabele plek v/h zadel. Zoals ik al zei: even wennen en dan komt alles goed... En laat dan die koersen maar weer komen...
rudi schreef:Heb na lang tweifelen het oude cabonframe besteld en deze week gemonteerd met de centaur groep. Eerste indrukken bij het fietsen zijn zeer goed. Nu nog afwachten hoe het zit met de stijfheid ivm het afdalen. Hierbij enkele foto's.
Stijver als dit frame heb ik nog niet mogen meemaken.....zo stijf dat het vandaag ten koste ging van mijn achterwiel; aanzetten en "pang" spaak kapot in mijn dura ace achterwiel.....bleek dus de zwakste schakel te zijn (nu heb ik wel nog zo'n oud sda achterwiel met 16 spaken wat al zo'n 20 d km gedraaid heeft).
Twijfelen is trouwens met een lange ei

Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
Selespeed schreef: Stijver als dit frame heb ik nog niet mogen meemaken.....zo stijf dat het vandaag ten koste ging van mijn achterwiel; aanzetten en "pang" spaak kapot in mijn dura ace achterwiel.....bleek dus de zwakste schakel te zijn (nu heb ik wel nog zo'n oud sda achterwiel met 16 spaken wat al zo'n 20 d km gedraaid heeft).
De fietsen zijn idd zo stijf dat je je zorgen moet gaan maken om je wielen

Had ik ook gehoopt........het mocht niet zo zijn. Van de ene kant baal ik enom; het waren gewoon super wielen en ik heb het super mooie ritten op mogen maken. Van de andere kant ook wel weer een 'sport' om goeie vervangers te vinden. Ik denk aan Mavic Ksyrium SL of Easton EA 90 SLX.
Serieuze Tip van deze Flip: mij sprong vandaag dus 1 spaak. De slag in het achterwiel was zo hevig dat de band de achtervork raakte.....fiets dan met een carbon frame NIET door en bel je geliefde om je op te halen. Carbon slijt namelijk wat sneller bij aanlopen dan alu of Chrmob/staal........
@ Litespeed: onderbouw eens. De natuurwetenschappelijke boeken die ik in de kast heb staan beweren dat de zwakste schakel zal breken. Ik wil graag van je leren.
Ciao,
Roy.
Serieuze Tip van deze Flip: mij sprong vandaag dus 1 spaak. De slag in het achterwiel was zo hevig dat de band de achtervork raakte.....fiets dan met een carbon frame NIET door en bel je geliefde om je op te halen. Carbon slijt namelijk wat sneller bij aanlopen dan alu of Chrmob/staal........
@ Litespeed: onderbouw eens. De natuurwetenschappelijke boeken die ik in de kast heb staan beweren dat de zwakste schakel zal breken. Ik wil graag van je leren.
Ciao,
Roy.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
- christoffel
- Forum-lid
Roerend mee eens.@Selespeed: Spaken breken, omdat je frame zo stijf is, is grote onzin.
De fout zit dan echt in het wiel.
De zwakste schakel hoeft niet te breken als alles netjes in orde is en waarom zou de zwakste schakel per definitie een spaak(kop) zijn?@ Litespeed: onderbouw eens. De natuurwetenschappelijke boeken die ik in de kast heb staan beweren dat de zwakste schakel zal breken. Ik wil graag van je leren.
Gang is alles...