Tubeless
Bij tubeless rijden altijd fijn! Maar géén koffer/compressor kopen. Eén met een tankje 
Misschien, maar volgens mij kost één met 20l. niet zo veel meer. En dan heb je altijd genoeg.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb op mijn MTB tubeless wielen.
Met de Schwalbe Thunder Burt achter geen enkel probleem, echter de Racing Ray vooraan staat al na enkele dagen plat.
Ook het opleggen was geen sinecure, ik hoop dat ik onderweg de band er nooit moet afhalen om, als een plug ontoereikend is er een binnenband in te steken.
Als deze banden versleten zijn ga ik alleszins terug over op binnenbanden.
Ook met een binnenband kan je met zo'n brede banden op lage druk rijden.
Op mijn racefiets ga ik, niettegenstaande de velgen tubeless zijn toch met binnenbanden blijven rijden.
Ik rijd, hout vasthouden, heel zelden lek en als het dan toch gebeurt is een binnenbandje wisselen binnen 5 minuten gefikst.
Met de Schwalbe Thunder Burt achter geen enkel probleem, echter de Racing Ray vooraan staat al na enkele dagen plat.
Ook het opleggen was geen sinecure, ik hoop dat ik onderweg de band er nooit moet afhalen om, als een plug ontoereikend is er een binnenband in te steken.
Op mijn racefiets ga ik, niettegenstaande de velgen tubeless zijn toch met binnenbanden blijven rijden.
Ik rijd, hout vasthouden, heel zelden lek en als het dan toch gebeurt is een binnenbandje wisselen binnen 5 minuten gefikst.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik snap je, maar ik krijg langs de kant van de weg een normale band met biba op een tubeless velg niet goed op druk met een patroon of handpomp. Komt de band niet goed in de velg te liggen en pas er voor om met een hobbel in de band verder te fietsen. Bij mijn normale velgen heb ik hier geen last van.Lcsmet schreef: ↑17 mar 2022 17:45 Ik heb op mijn MTB tubeless wielen.
Dat komt omdat je de tubeless band met biba niet goed gemonteerd krijgt in de tubeless velgrand, m.a.w. de band 'plopt' niet in de velg. Ik probeer dan altijd met de hand, voordat ik de band op druk pomp, te zorgen dat de nog zacht (<2bar) opgepompte band goed in de velg komt, d.w.z. de lijn aan de zijkant van de band evenwijdig loopt met de velgrand voordat ik de band (25mm) met een 16 gr. CO2 patroon naar ong. 8 bar pomp. Helaas lukt dat niet altijd en rijd ik verder met een hobbel in de band. 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik had het over een gewone band en biba in een tubeless ready velg. Dus geen TLE band. Ik heb er constant oorlog mee. Ook met een vloerpomp, dus nu maar over op tubeless. Met mijn gewone set velgen (geen tubelesss ready) heb ik dat niet.Orlok schreef: ↑17 mar 2022 18:15 Dat komt omdat je de tubeless band met biba niet goed gemonteerd krijgt in de tubeless velgrand, m.a.w. de band 'plopt' niet in de velg. Ik probeer dan altijd met de hand, voordat ik de band op druk pomp, te zorgen dat de nog zacht (<2bar) opgepompte band goed in de velg komt, d.w.z. de lijn aan de zijkant van de band evenwijdig loopt met de velgrand voordat ik de band (25mm) met een 16 gr. CO2 patroon naar ong. 8 bar pomp. Helaas lukt dat niet altijd en rijd ik verder met een hobbel in de band.![]()
Het maakt niet uit of je nu een tubeless band met biba of een gewone band met biba in een tubelessready velg monteert.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
serieus?
Bestaat de kans niet dat de velg uitscheurt?
a
Misschien ook nog wel een dingetje met band van binnenuit lek prikken.
Maar als je zit te klooien met band erop doen/eraf halen dan loop je ook risico dat je die vezel/splinters in je vingers krijgt?
Als ik het filmpje zie hoe ze die vezels maken. (oude frames vernielen) dan lijkt het mij dat die vezels ook best scherp zijn.
Maar als je zit te klooien met band erop doen/eraf halen dan loop je ook risico dat je die vezel/splinters in je vingers krijgt?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat heb ik ook, maar hoe vaak komt het nou voor 1x per jaar? Bij pech een keer 2x per jaar
En die dingen komen ook op de weg terecht wanneer je lekt rijdt. Carbon is niet echt biologisch afbreekbaar, lijkt me.DDX schreef: ↑17 mar 2022 20:32 aAls ik het filmpje zie hoe ze die vezels maken. (oude frames vernielen) dan lijkt het mij dat die vezels ook best scherp zijn.