Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
- daniel1975
- Forum-lid HC
En dit voorjaar in NL de natste lente in 30jr.
Ik word moe van beide kampen: ja er veranderen dingen en nee je kunt niet in april al het droogste jaar ooit voorspellen.
Ik word moe van beide kampen: ja er veranderen dingen en nee je kunt niet in april al het droogste jaar ooit voorspellen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Geloof mij, als het in september een week droog is tovert een wetenschapper echt wel een staatje naar boven om aan te geven dat dit een bijna record droog jaar is.
Vanmiddag LIJKT het hier droog te worden....
Buienradar blijft toch ook een gok. Valt er nu meer of minder regen dan de beelden aangeven? Ga ik niet fietsen, blijft het droog, ga ik wel fietsen, komen er hoosbuien.
edit: wat spetterbuitjes in de middag. Dat lijkt mee te vallen.
edit: wat spetterbuitjes in de middag. Dat lijkt mee te vallen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De Aarde heeft een ijstijd ondergaan dan terug een opwarming terwijl er op dat moment nog geen mensen waren, dan weer...daniel1975 schreef: ↑31 jul 2023 21:37 ....
1976 Was een heel warme zomer, er zijn er ongetwijfeld ook nog koude geweest.
Het weer is grillig en onvoorspelbaar.
Als het eens een weekje kouder/natter is dan normaal dan mag je er geen conclusies betreffende het klimaat aan koppelen.
Als het dan weer enkele dagen boven de 25° is kleuren de weerkaarten bloedrood en krijsen alle weerpresentatoren in koor dat het wel de klimaatopwarming die aan de oorzaak ligt.
Mij maakt het niets uit maar het zou wel mooi zijn als de media een beetje consequent blijven.
Een zwaluw maakt de lente niet is een mooi spreekwoord in deze.
En dat er iets aan de hand is en dat we met zijn allen er iets aan meten doen zal wel zijn maar om nu elke dag hel en verdoemenis te prediken helpt ook niet echt om iedereen mee te krijgen.
Met nu hier alle industrie stil te leggen helpt ook niet als dan hetzelfde product, met een dikwijls inferieure kwaliteit, wordt geproduceerd in een ander land op dezelfde planeet onder minder klimaat/milieu en arbeidsomstandigheden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Waanzinnig slecht weer zeg, afgelopen zondag om 6u 's morgens vertrokken om de sterke wind voor te zijn.
Deze morgen om 5u30 wekker gezet om voor het werk nog een +-30km te gaan rijden maar was opnieuw aan het regenen... Had dan wel weer het karakter niet om te gaan lopen.
Deze morgen om 5u30 wekker gezet om voor het werk nog een +-30km te gaan rijden maar was opnieuw aan het regenen... Had dan wel weer het karakter niet om te gaan lopen.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het is wel heel slecht nu. En plaatselijk nog slechter. hier is het vanaf vrijdag middag tot aan vanmorgen amper droog geweest. Af en toe een uurtje maar veel langer niet
Ik had nog geluk twee weken Oostenrijk echt fantastisch weer.
Een halve regen dag en 1 dag koel e bewolkt de rest "alles doe weer"
Ik heb geluk, ben lekker gaan werken gisteren en neem deze vrije dagen wel een ander keer.
Moet ook maar kunnen
Ik had nog geluk twee weken Oostenrijk echt fantastisch weer.
Een halve regen dag en 1 dag koel e bewolkt de rest "alles doe weer"
Ik heb geluk, ben lekker gaan werken gisteren en neem deze vrije dagen wel een ander keer.
Moet ook maar kunnen
Deze voormiddag gepland ritje omgegooid want reden recht naar het gedruppel.
De rest droog kunnen rijden.
Waren nog geen 10' thuis of de volgende stevige bui viel al uit de lucht.
Enfin, toch al 1 ritje gedaan deze week.
De rest droog kunnen rijden.
Waren nog geen 10' thuis of de volgende stevige bui viel al uit de lucht.
Enfin, toch al 1 ritje gedaan deze week.
Gisteren gehoord op het nieuws (Belgie) dat er in de maand juli 22 regendagen waren en dat dit nog niet in de top-10 zat van de meeste regenbuien in de maand
Ik werk gelukkig nog tot half augustus, ik heb een voorgevoel dat het vanaf dan schitterend weer wordt
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
- thestudent
- Forum-lid HC
Vanmiddag 2.5 uur droog gefietst!
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!