Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
De termen MBO en HBO komen te vervallen en zullen vanaf heden PHTLBO, of het PLTHBO worden genoemd, het bekt best lekker. En een universitaire studie? PLTHHBO? Mogelijk dat een commissie voor een flinke bak centen kan onderzoeken of hier animo voor is.
-
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
In de volksmond afgekort tot MBO en HBOColumsbusMJ schreef: ↑03 dec 2023 10:32 De termen MBO en HBO komen te vervallen en zullen vanaf heden PHTLBO, of het PLTHBO worden genoemd, het bekt best lekker. En een universitaire studie? PLTHHBO? Mogelijk dat een commissie voor een flinke bak centen kan onderzoeken of hier animo voor is.

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Naamgeving veranderen? Zou dat echt helpen?
Vroeger hadden we mongooltjes, daarna zijn we ze geestelijke gehandicapten gaan noemen, daarna verstandelijk gehandicapten, toen mensen met een beperking. geen idee hoe we ze nu moeten noemen. Maar in al die jaren zijn die medemensen er niks slimmer op geworden
Dus MBO een mooie naam geven? Zoiets als Praktische Onderwijs? Of Onmisbare Beroepen Onderwijs? Of 2 Rechterhanden Onderwijs? Ik denk niet dat echt gaat helpen. Zolang er denigrerende over wordt gesproken en de Universitair geschoolden in de samenleving worden bewierookt,..... dan helpt die nieuwe naam niks.
Vroeger hadden we mongooltjes, daarna zijn we ze geestelijke gehandicapten gaan noemen, daarna verstandelijk gehandicapten, toen mensen met een beperking. geen idee hoe we ze nu moeten noemen. Maar in al die jaren zijn die medemensen er niks slimmer op geworden

Dus MBO een mooie naam geven? Zoiets als Praktische Onderwijs? Of Onmisbare Beroepen Onderwijs? Of 2 Rechterhanden Onderwijs? Ik denk niet dat echt gaat helpen. Zolang er denigrerende over wordt gesproken en de Universitair geschoolden in de samenleving worden bewierookt,..... dan helpt die nieuwe naam niks.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
Op scholen leer je bepaalde zaken niet, die later in je werk carrière extreem belangrijk kunnen zijn.
Hoe ga je om met hoge stress, druk vanuit klanten etc.
Hoe empatisch ben je naar een team of collega, komt het een beetje natuurlijk over als je bv leiding geeft.
Dat leer je niet op school.
Je moet een goede mix aan mensen hebben, zo stel ik mijn teams ook samen. Ik hoef niet de besten.
Ik wil alleen mensen die ik vertrouw, dan pas kijk ik naar kwaliteit.
Het aller gevaarlijkste zijn hele slimme mensen die niet te vertrouwen zijn. Komen we toch weer op politiek
Hoe ga je om met hoge stress, druk vanuit klanten etc.
Hoe empatisch ben je naar een team of collega, komt het een beetje natuurlijk over als je bv leiding geeft.
Dat leer je niet op school.
Je moet een goede mix aan mensen hebben, zo stel ik mijn teams ook samen. Ik hoef niet de besten.
Ik wil alleen mensen die ik vertrouw, dan pas kijk ik naar kwaliteit.
Het aller gevaarlijkste zijn hele slimme mensen die niet te vertrouwen zijn. Komen we toch weer op politiek

Je hebt hele slimme mensen die niet te vertrouwen zijn en hele slimme mensen die wel te vertrouwen zijn? Of zijn slimme mensen per definitie niet te vertrouwen?wasbeer2006 schreef: ↑03 dec 2023 15:10 Het aller gevaarlijkste zijn hele slimme mensen die niet te vertrouwen zijn. Komen we toch weer op politiek![]()
Of: Over een overheid die ongezond eten moeilijker maakt gesproken

Campagnolo Ultra Dork