Blijf het een super kicke fiets vinden.
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Volgens mij moet je hem idd nog een keer testen in de juiste maat want ik herken absoluut jouw bevindingen niet. Hij is niet oncomfortabel, maar om deze jongen nu comfortabel te noemen met zo'n stugge achterbrug en forse zadelpen...wasbeer2006 schreef:Gisteren een lange rit op de foil gedaan van mijn fietsmaat
Onderweg de stuurpen toch nog een cm laten zakken. Kan nu niets meer onderuit.
Dit is een XL ik denk toch dat ik voor de L zou gaan, die is 2cm lager. maar 2cm spacers is prima + hij is 7mm korter, deze voelde net ff wat lang aan met een 11cm stuurpen en 10cm vind ik geen optie. 12 of 11 vind ik het prettigst.
Eerst 30km alleen gereden en daarna 70 in een groep. Het zal wel verbeelding zijn maar op echt hoge snelheid heb ik toch het idee dat het marginaal minder inspanning kost de fiets op snelheid te houden. Na de 30km mijn eigen wielen erin met 25mm banden toc 23mm op dezelfde wielen en dat scheelt veel!
Op deze zat een c260 stuurpen en superlogic stuur. Ik zou zelf weer voor Syntace gaan. Mijn Cube met slappere (-18nm) voorvork is voor stijver.
Pluspunten:
-Comfortabel, zeker in relatie tot de stijfheid;
-Zeker stuurgevoel, stabiel, heel rustig.
Nadeel:
-Wil graag rechtdoor (zie ook tweede pluspunt, een L zou dit al heel anders kunnen maken)
-Meer last van zijwind dan mijn litening (met exact dezelfde wielen).
Komt veel beter tot zijn recht met 25mm banden de fiets is veel beter in balans.
Nu lekker twijfelen, van de week even langs de dealer misschien kan die me met een leuke aanbieding over de strep trekken, of als er iemand een Litening met sram red zoekt en citec 3000s wielen kan dat scelen