Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2012 13:53

jummeltje schreef:Krijgt die vieze Schleck zo een titeltje in de schoot geworpen, bah
Komt die lompe jummeltje weer een keer de sukkel uithangen.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 06 feb 2012 13:55

Afbeelding
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 feb 2012 14:03

timo2.0 schreef:Het argument dat een wielrenner vrijuit moet gaan omdat voetballers ook vrijuit gaan vind ik niet zo sterk. Dan kun je alle doping wel vrijgeven zolang er ergens nog sporttakken zijn waarin doping niet wordt bestraft.
'k dacht dat zowat alle sporten onder de bevoegdheid van het wada e.d. vallen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

zorba
Forum-lid

zorba 06 feb 2012 14:06

daniel1975 schreef:
jummeltje schreef:Krijgt die vieze Schleck zo een titeltje in de schoot geworpen, bah
Komt die lompe jummeltje weer een keer de sukkel uithangen.....
Ach ja, zonder bommetjes te plaatsen zal ie geen leuke dag hebben denk...
Do not CROSS the road!

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 06 feb 2012 14:07

Bommetjes plaatsen is niet leuk, dat wordt het pas als er tenminste 1 iemand optrapt, hehe
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

tennisser
Forum-lid

tennisser 06 feb 2012 14:18

Even een vraagje. Contador wordt 2 jaar geschorst, maar met terugwerkende kracht vanaf augustus 2010. Hij heeft echter gewoon gereden, en gewonnen, i.i.g. vanaf februari 2011 (weet niet meer precies of ie ook tussen aug 2010 en feb 2011 gereden heeft). Deze uitslagen cq. overwinningen worden hem volgens mij niet afgenomen. In feite wordt hij dus maar voor 6 maanden geschorst (vanaf nu tot 5 aug 2012). In de meeste 'dopinggevallen' rijden de verdachte renners niet meer vanaf het moment van bekendmaking van de positieve test tot de definitieve uitspraak (al dan niet in hoger beroep). In dat geval kun je dus een straf uitspreken met terugwerkende kracht, omdat die renner in die periode niet gereden heeft. Zo niet bij Contador. Hoe zit dit nu precies?

zorba
Forum-lid

zorba 06 feb 2012 14:20

lummeltje schreef:Bommetjes plaatsen is niet leuk, dat wordt het pas als er tenminste 1 iemand optrapt, hehe
kicken man
remmiedepemmie schreef:Wanneer een renner betrapt wordt moet hij gestraft worden. Echter, in het geval van Contador, hoe kan hij voldoen aan een voorwaarde die tot dan toe nog niet eens meetbaar was in het lab?
Wellicht is dit één van de argumenten die hij zal aandragen bij het beroep wat hij ongetwijfelt gaat aanspannen..
Do not CROSS the road!

eelcoz

eelcoz 06 feb 2012 14:21

tennisser schreef:Even een vraagje. Contador wordt 2 jaar geschorst, maar met terugwerkende kracht vanaf augustus 2010. Hij heeft echter gewoon gereden, en gewonnen, i.i.g. vanaf februari 2011 (weet niet meer precies of ie ook tussen aug 2010 en feb 2011 gereden heeft). Deze uitslagen cq. overwinningen worden hem volgens mij niet afgenomen. In feite wordt hij dus maar voor 6 maanden geschorst (vanaf nu tot 5 aug 2012). In de meeste 'dopinggevallen' rijden de verdachte renners niet meer vanaf het moment van bekendmaking van de positieve test tot de definitieve uitspraak (al dan niet in hoger beroep). In dat geval kun je dus een straf uitspreken met terugwerkende kracht, omdat die renner in die periode niet gereden heeft. Zo niet bij Contador. Hoe zit dit nu precies?
Zoals ik het begrepen heb, worden overwinningen in de tussenperiode hem wel ontnomen (zoals de Giro 2011).

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 feb 2012 14:33

Wat mij vooral opvalt is dat het eindelijk een bond gelukt is door het cordon van de Spaanse sportbonden en de Spaanse overheid te breken waarmee dopinggebruik van Spaanse sporters naar mijn mening al jaren ongestraft wordt gelaten. Zie "Operacion Puerto, een lijst met ruim 200 klanten waaronder wielrenners, voetballers, tennissers, hardlopers, autocoureurs, basketballers, enz. Wat is er uiteindelijk naar aanleiding van die lijst aangepakt? Een handvol wielrenners en dan nog voornamelijk (op Mancebo en nog een paar na) geen Spanjaarden. En ondertussen winnen Spaanse voetballers, basketballers, wielrenners, tennissers en hardlopers alles wat los en vast zit: Europese titels, wereldtitels, olympische titels, champions league, grand slams, wielerrondes, enz., enz.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

aristos
Forum-lid

aristos 06 feb 2012 14:35

zó eens met timo2.0 +1
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

tennisser
Forum-lid

tennisser 06 feb 2012 14:35

eelcoz schreef:
tennisser schreef:Even een vraagje. Contador wordt 2 jaar geschorst, maar met terugwerkende kracht vanaf augustus 2010. Hij heeft echter gewoon gereden, en gewonnen, i.i.g. vanaf februari 2011 (weet niet meer precies of ie ook tussen aug 2010 en feb 2011 gereden heeft). Deze uitslagen cq. overwinningen worden hem volgens mij niet afgenomen. In feite wordt hij dus maar voor 6 maanden geschorst (vanaf nu tot 5 aug 2012). In de meeste 'dopinggevallen' rijden de verdachte renners niet meer vanaf het moment van bekendmaking van de positieve test tot de definitieve uitspraak (al dan niet in hoger beroep). In dat geval kun je dus een straf uitspreken met terugwerkende kracht, omdat die renner in die periode niet gereden heeft. Zo niet bij Contador. Hoe zit dit nu precies?
Zoals ik het begrepen heb, worden overwinningen in de tussenperiode hem wel ontnomen (zoals de Giro 2011).
Oh, ik dacht juist begrepen te hebben dat vlak voor de tour van 2011 bekend werd gemaakt dat de overwinningen van de Giro 2011 en de Tour 2011 (als hij 'm zou gaan winnen) hem niet afgenomen zouden worden als hij schuldig zou worden bevonden (tijdens de uitspraak vlak na de Tour van 2011, wat toen in de planning lag), slechts de Tour 2010 zou hij kwijt raken. Wat denken anderen?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 feb 2012 14:42

Dus nu gaat de Giro 2011 naar Scarponi. Niet bepaald een jongen met een brandschoon imago op dopinggebied.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie