Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
28 nov 2011 22:44
NuitKor schreef:patmaessen schreef:@Nuitkor, kan ik heel kort over zijn. Ja. Stuurt zeer strak en direct, zeer stijf frame, licht omhoog en als op rails bergaf. Vind het nog steeds jammer dat ik dat frame destijds verkocht heb.
Bedankt!
Hoe hoog is het bovenstuk van het balhoofd? 5mm?
Weet niemand dit?
Je hebt toch 2 verschillende maten?
-
feddek
- Forum-lid
feddek
28 nov 2011 22:58
alle info is gewoon te vinden op de site.. Maar is 15 mm en 5 is te bestellen voor net geen 50 e
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
28 nov 2011 23:32
feddek schreef:alle info is gewoon te vinden op de site.. Maar is 15 mm en 5 is te bestellen voor net geen 50 e
Bedankt, ik heb gezocht maar kon het niet vinden.
-
roeieber
- Forum-lid
roeieber
30 nov 2011 16:19
berniev schreef:rene-koga schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat een complete fiets sneller leverbaar is dan een frameset?
Ik wacht inmiddels ook al 10 weken op mijn garantie frame, terwijl volgens de website de fiets in mijn maat op voorraad zou zijn.
Wat is er dan zo moeilijk aan het leveren van alleen een frame?
Service begon goed, men deed absoluut niet moeilijk over de garantie en vervanging, maar sindsdien is het een drama.
I Am SpeCiAliZed
-
dubois
- Forum-lid
dubois
01 dec 2011 09:43
roeieber schreef:berniev schreef:rene-koga schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat een complete fiets sneller leverbaar is dan een frameset?
Ik wacht inmiddels ook al 10 weken op mijn garantie frame, terwijl volgens de website de fiets in mijn maat op voorraad zou zijn.
Wat is er dan zo moeilijk aan het leveren van alleen een frame?
Service begon goed, men deed absoluut niet moeilijk over de garantie en vervanging, maar sindsdien is het een drama.
Jij al 10...shit dan moet ik zeker nog langer wachten. Ik wacht pas 6 weken op mijn garantie frame.
Uit Duitsland was 2 weken geleden al een mail gestuurd naar Canyon dat hij zo snel mogelijk wordt verstuurd maar dat kan dus wel even duren zo te zien.
-
Jochemh
- Forum-lid
Jochemh
01 dec 2011 15:23
Na een tijd recreatief mountainbiken ben ik steeds meer geïnteresseerd in een racefiets, puur voor de afwisseling. Alle spullen (kleding voornamelijk) heb ik dus al. Daarom wil ik niet gelijk onderaan beginnen maar ben ik wat verder gaan zoeken. Nou is mijn oog gevallen op Canyon, omdat je daar gewoon erg veel voor je geld krijgt.
Ik heb echter onlangs (van Canyon) vernomen dat ze niet aan het nationaal fietsplan doen. Dit zou ik erg jammer vinden, maar dat ga ik nog navragen bij de werkgever. Er is namelijk een kleine kans dat een Duitse rekening toch geaccepteerd wordt. Kan iemand dit bevestigen?
Op het moment neig ik sterk naar de Roadlite AL 7.0. Als ik deze nu zou bestellen heb ik hem begin januari (matzwarte versie).
Deze vind ik gelukkig ook het mooist, op de website althans. Nou hoorde ik laatst dat dit zwart een beetje dof kan worden naar verloop van tijd, en dat de witte versie sowieso makkelijker schoon te houden is. Hebben meer mensen deze ervaring? Ik kan ook vrij weinig goede/echte recente foto's vinden.
-
serbak
- Forum-lid
-
Contact
serbak
01 dec 2011 16:46
Een winkel, in dit geval webshop moet zelf mee willen doen aan het fietsplan. De winkelier moet namelijk een behoorlijk percentage van de verkoop afdragen aan het fietsplan. De meeste winkeliers kunnen niet anders dan meedoen want als zij het niet doen doet een collega het wel. Als Canyon zegt hier niet aan mee te doen dan is daar verder niets aan te doen.
-
peetvd
- Forum-lid
peetvd
01 dec 2011 20:55
Ik heb het fietsplan gebruikt om mijn Redbull van Rose uit Duitsland gedeeltelijk te bekostigen. Geen last gehad met het declareren volgens het fietsplan.
-
Kapott0
- Forum-lid
Kapott0
03 dec 2011 16:31
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
-
bruno2000
- Forum-lid
bruno2000
05 dec 2011 13:14
Ik heb me net een Canyon Aeroroad maat L besteld.
Ik meet 183, bbl 89cm.
Mijn zit-)positie is als volgt: zadelhoogte ct 77cm, stuurhoogte vanaf center wiel - onderkant stuur 56cm, top zadel Regale - midden stuur 56cm.
Lengte kopbuis bij de Aeroroad is 170mm, en ct meet een maat L 55cm.
Momenteel rijd ik met een Kuota Kom Evo - maat L. Deze heeft een kop van 160mm en dezelfde lengte zitbuis van de Aeroroad.
Aangezien ik 2cm spacers heb zal de hogere kopbuis van de Aeroroad geen probleem vormen.
Ik twijfel vooral voor de lengte van d ebovenbuis die bij de Aeroroad 57.5cm bedraagt.
De Kuota heeft een bovenbuis 56cm en daar heb ik een stuurpen 120mm maar de hoeken bij de Kuota zijn totaal anders (73° zitbuis en 72.5° kopbuis).
Zou ene Aeroroad maat L met stuurpen 110mm dan een juiste keuze zijn? Stuurpen 100mm?
-
rufio
- Forum-lid
rufio
05 dec 2011 13:20
Mijn 2010 CF SLX frame blijft helaas kraken (vooral bij kracht op rechter crank), ondanks dat ik de bracket+crank (Sram Red) en pedalen (Speedplay) goed gesmeerd heb, alles opnieuw heb vast gezet (ook kettingbladen), het gebeurt ook bij verschillende wielen (snelspanners zitten goed vast) en ook als ik sta (dus ligt niet aan zadel of zadelpen). Hoort dit misschien bij het frame of moet ik nog verder zoeken, balhoofd misschien? Al lijkt het vanuit het bracket te komen... alvast bedankt voor het meedenken!
-
alpdhuez53:15
- Forum-lid
-
Contact
alpdhuez53:15
05 dec 2011 13:24
Bij mijn Al verdween gekraak door iets vet op achterpadden te doen. Was ook bij voornamelijk met rechts kracht zetten. Zou je dus ook nog kunnen proberen.