Marmotte 2018
In het kader van onze Marmotte-week organiseren we deze week een prijsvraag op Cyclokalender. Wie het mooiste bocht-tot-bocht verslag schrijft over zijn of haar deelname, kan een BORN-pakket winnen t.w.v. 50 euro.
Meer info in het artikel.
Vrijdag komen we met een uitgebreid weerbericht met kledingadvies. Hiermee wachten we bewust tot vrijdag omdat we niet geloven in voorspellingen verder vooruit.
Morgen hebben een interview op het programma staan.
Meer info in het artikel.
Vrijdag komen we met een uitgebreid weerbericht met kledingadvies. Hiermee wachten we bewust tot vrijdag omdat we niet geloven in voorspellingen verder vooruit.
Morgen hebben een interview op het programma staan.
-
- Forum-lid
Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan de Marmotte en ben blij met alle tips die dit forum gegeven heeft. Na een week fietsen in de Alpen ga ik gesteund door mijn klimtijden (Glandon 1.22u - combi klim Telegraphe 52min + Galibier vanaf Valloire 1.19u) voor goud: 8.13u in mijn leeftijdscategorie.
Met een startnummer boven de 4000 start ik om 7.50u in het laatste startvak. Op dit forum las ik dat het slim is om dan vooraan je startgroep te starten om o.a. opstoppingen op de Glandon te voorkomen. Zijn er mensen met ervaring die weten hoe laat je dan in Bourg d'Oisans moet aankomen? Is rond 7.00u vroeg genoeg voor de startgroep van 7.50u?
Alvast bedankt voor de reacties en iedereen die ook gaat fietsen: ENJOY!
Met een startnummer boven de 4000 start ik om 7.50u in het laatste startvak. Op dit forum las ik dat het slim is om dan vooraan je startgroep te starten om o.a. opstoppingen op de Glandon te voorkomen. Zijn er mensen met ervaring die weten hoe laat je dan in Bourg d'Oisans moet aankomen? Is rond 7.00u vroeg genoeg voor de startgroep van 7.50u?
Nou, mijn vlucht morgenvroeg naar Lyon is gecanceld door KLM om onduidelijke redenen en ze zijn ook niet erg flexibel met het omboeken. Hopelijk ben ik morgenavond laat in de Alpen.... Ik wou morgen de Col du Sabot doen (enige col vanuit Bourg die ik nog niet gedaan heb). Dat kan nog steeds op zaterdag, maar daar twijfel ik nu over. Is die klim te zwaar de dag voor La Marmotte?
(O,ja: uitfietsen is mijn enige doel en mijn duur- en herstelvermogen is wel redelijk op orde.)
(O,ja: uitfietsen is mijn enige doel en mijn duur- en herstelvermogen is wel redelijk op orde.)
Och gewoon op het gemakje, dan moet het goed komen lijkt me.
Klote zeg! De Sabot is wel echt een klote ding, eerst 5km naar Vaujany aan 9 a 10% en daarna wordt het niet minder...slugbait schreef: ↑05 jul 2018 18:09 Nou, mijn vlucht morgenvroeg naar Lyon is gecanceld door KLM om onduidelijke redenen en ze zijn ook niet erg flexibel met het omboeken. Hopelijk ben ik morgenavond laat in de Alpen.... Ik wou morgen de Col du Sabot doen (enige col vanuit Bourg die ik nog niet gedaan heb). Dat kan nog steeds op zaterdag, maar daar twijfel ik nu over. Is die klim te zwaar de dag voor La Marmotte?
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Ik ga er gewoon rustig aan beginnen. Als het te veel wordt, dan draai ik wel om.laurens87 schreef: ↑05 jul 2018 21:07Klote zeg! De Sabot is wel echt een klote ding, eerst 5km naar Vaujany aan 9 a 10% en daarna wordt het niet minder...slugbait schreef: ↑05 jul 2018 18:09 Nou, mijn vlucht morgenvroeg naar Lyon is gecanceld door KLM om onduidelijke redenen en ze zijn ook niet erg flexibel met het omboeken. Hopelijk ben ik morgenavond laat in de Alpen.... Ik wou morgen de Col du Sabot doen (enige col vanuit Bourg die ik nog niet gedaan heb). Dat kan nog steeds op zaterdag, maar daar twijfel ik nu over. Is die klim te zwaar de dag voor La Marmotte?
- daniel1975
- Forum-lid HC
KLM is binnen europa een van de slechtste maatschappijen om mee te vliegen! Zakelijk omzeil ik ze zoveel mogelijk. Twee voorbeelden:
- Deze winter met beide zware stormen heel veel uitval en preventieve annuleringen. Mijn vlucht Tel Aviv met Transavia ging gewoon. KLM wordt door andere maatschappijen regelmatig uitgelachen om hun preventieve annuleringen.
- afgelopen jaar wordt ik gebeld in San Remo. "Uw vlucht heeft een technisch probleem en gaat niet". Geen flexibiliteit bij omboeken maar na veel zuigen toch via Zurich naar huis. Blijkt bij omboeken bij balie op vliegveld dat mijn originele vlucht slechts 25 passagiers had en dus gewoon is gecancelled. Transavia en Easyjet zijn veel betrouwbaarder binnen Europa.
Wat mij met name stoort is het gebrek aan communicatie en volledige onwil om mee te werken aan omboeken.
Intercontinentaal gaat het beter, maar vlieg liever ChinaAir, Singapore, oid.
- Deze winter met beide zware stormen heel veel uitval en preventieve annuleringen. Mijn vlucht Tel Aviv met Transavia ging gewoon. KLM wordt door andere maatschappijen regelmatig uitgelachen om hun preventieve annuleringen.
- afgelopen jaar wordt ik gebeld in San Remo. "Uw vlucht heeft een technisch probleem en gaat niet". Geen flexibiliteit bij omboeken maar na veel zuigen toch via Zurich naar huis. Blijkt bij omboeken bij balie op vliegveld dat mijn originele vlucht slechts 25 passagiers had en dus gewoon is gecancelled. Transavia en Easyjet zijn veel betrouwbaarder binnen Europa.
Wat mij met name stoort is het gebrek aan communicatie en volledige onwil om mee te werken aan omboeken.
Intercontinentaal gaat het beter, maar vlieg liever ChinaAir, Singapore, oid.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Tracing_NL
- Forum-lid
Heb dit ook meegemaakt, om 07.00 in vak is ok. Er is altijd discussie of dit nodig is of niet, maar ik vind het prettiger rijden, zeker eerste 20 km naar Glandon en eerste deel van Glandon. Daarna ligt het veld dusdanig uit elkaar dat je ruimte genoeg hebt om te fietsen. Bij de bevoorrading op de Glandon is het dan al erg druk, (je bent tenslotte vanaf plek 4000 gestart) maar je zult zien dat je op de Glandon al een heleboel eerdere starters hebt ingehaald. Mijn belangrijkste adviezen:ChasingYesterday schreef: ↑05 jul 2018 17:16 Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan de Marmotte en ben blij met alle tips die dit forum gegeven heeft. Na een week fietsen in de Alpen ga ik gesteund door mijn klimtijden (Glandon 1.22u - combi klim Telegraphe 52min + Galibier vanaf Valloire 1.19u) voor goud: 8.13u in mijn leeftijdscategorie.
*Neem je tijd voor de Glandon en de Telegraph! Staar je niet blind op de tijden die je op deze hellingen (per stuk) hebt gereden. Reken voor de Glandon en de telegraph +/- 10 min extra als richttijd. Je gaat deze dubbel en dwars terugverdienen op Galibier en Alp
* Ik neem aan dat je weet dat de afdaling Glandon geneutraliseerd is. dus doe daar niet te gek.
* Als je voorin je vak start is de kans op een goede groep na afdaling Glandon naar de voet van de telegraph het grootst. Zelfs als je vind dat ze iets (niet te veel) te langzaam rijden gewoon erin blijven zitten. Alleen of met een groep die te hard rijd kun je jezelf in dit stuk ( 23 km, stiekum 180hm) redelijk naar de kloten rijden.
* pas de laatste 2 km naar de top van de Galibier voor het eerst echt even rood rijden (als je nog fit bent natuurlijk).
* Stop voldoende maar ga niet de krant zitten lezen, daar bedoel ik mee: Ik zie heel vaak mensen op het gemakje es effe pissen, praatje maken, de benen strekken, fototje maken, enz. Das allemaal verloren tijd. Bidons vol, reepjes oid mee en weer door. Dat scheelt je op de hele dag een kwartier. Weet je hoe hard je daarvoor moet fietsen om dat in te halen?
* Als ze het hebben op de Galibier: Vul één bidon met cola. Dat zorgt ervoor dat al die zoete rommel in je maag weer een beetje op zijn plek komt.
* Boven op de Galibier en eerste deel NA lautaret is laatste deel om nog iets vast te eten. Ga op de alp geen repen weg zitten kauwen, die doen niets meer. Beperk je daar tot gelletjes etc.
* Als het warm is: Vul aan de voet van de alp in ieder geval één bidon (of allebei) met water, deze kun je over je hoofd, je voeten of je benen spuiten. je wilt niet geloven hoe lekker dat is.
Ik ben absoluut geen klimmer (85kg) maar heb door snel bevoorraden en goed dalen altijd een redelijke prestatie neer kunnen zetten (beste tijd Marmotte 7,28)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Ik kon het niet laten, wilde toch een keer een tijd op de Alpe zetten en moest vandaag of morgen toch mijn startbescheiden er nog ophalen. Dus besloten vanochtend toch de Grimpee maar te rijden. De start was om 9:00 helaas ging de tijd al lopen bij start in plaats van bij het passeren van het start poortje. Mijn doel was binnen en het uur, en vanaf het startpoortje (bij de rotonde in Bourg) heb ik dat gered! 59:38. Alleen officiele tijd 1:00:07... beetje jammer!
Vooral de laatste kilometers waarin veel vlak zit waren leuk, hier heb ik echt vol gas gegeven, nog 4 man ingehaald en het ging zo hard dat ik ze makkelijk voorbleef!
https://www.strava.com/activities/1684191679
Vooral de laatste kilometers waarin veel vlak zit waren leuk, hier heb ik echt vol gas gegeven, nog 4 man ingehaald en het ging zo hard dat ik ze makkelijk voorbleef!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Nette tijd!laurens87 schreef: ↑06 jul 2018 12:57 Ik kon het niet laten, wilde toch een keer een tijd op de Alpe zetten en moest vandaag of morgen toch mijn startbescheiden er nog ophalen. Dus besloten vanochtend toch de Grimpee maar te rijden. De start was om 9:00 helaas ging de tijd al lopen bij start in plaats van bij het passeren van het start poortje. Mijn doel was binnen en het uur, en vanaf het startpoortje (bij de rotonde in Bourg) heb ik dat gered! 59:38. Alleen officiele tijd 1:00:07... beetje jammer!
Hoe gaat de startprocedure in zn werk bij Grimpee eigenlijk?
Specialized Diverge Axs