53x11 schreef:ik heb graag mijn voetjes dicht bij elkaar - qfactor -, en face it, zo'n triple ziet er toch niet uit zeker?*

)
Mijn punt is vooral dat een zwaarder verzet misschien niet ideaal is, maar dat je er nog steeds veel lol mee kan hebben in de bergen, en dat het dus lang niet altijd noodzakelijk is - zoals sommigen hier suggereren - dat je een compact of triple MOET monteren. Zeker als je dit door een FM moet laten doen, gaat dit aardig wat kosten
Las de laatste reacties, blijf het interessant vinden hoe mensen zich spiegelen aan de profs.
Weet dat veel rijders niet de kracht hebben om op deze verzetten naar boven te rijden. Triple is er niet voor niets bij gekomen op de racer, waar de mtb-er deze al jaren tot zijn beschikking had (en ze weer met duplo wilde gaan rijden
Denk dat veel rijders zich zelf dienen af te vragen of ze bewust zijn van de overmatige belasting op de knieën als je moet stoempen naar boven.
Daarom houdt ik liever een tandje over, zodat ik weet dat ik nog lichter kan in plaats vast te moeten stellen dat ik het eigenlijk niet redt.
En hoezo ziet een triple er niet uit, zijn gewoon dezelfde bladen met een kleintje erachter verstopt
En dan die zgn. Q-factor, die is heel persoonlijk maar ik denk dat het niet veel uitmaakt tenzij je O'Bree wilt nadoen (rijden op een wasmachinelager)