Je zegt het niet letterlijk maar je zin " In mijn ogen verliest Nys de koers op dezelfde manier waarop hij dit jaar (en ook de voorgaande jaren) reeds verschillende crossen verloor, namelijk door tijdens een offensief op de grond te gaan liggen " wekte bij mij de indruk dat je dat niet echt slim vind. Dom dus.lugosi schreef:Waar lees je dat ik zeg dat Nys domme fouten maakt?oldandslow schreef:............
Om te zeggen dat Nys domme fouten maakt en het daarmee weggeeft vind ik erg dom; ga zelf eens een uur volle bak rijden en kijk eens hoe stuurvast je nog bent. Topsporters zijn ook mensen..
Het veldrijden 2013/2014
- oldandslow
- Forum-lid
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Het is ook wel een beetje dom om op de grond te gaan liggen 
Maar ik ben het er wel mee eens. De control freak Sven kan er niet zo goed tegen als hij onder druk gezet word, en dat is precies wat Stybar gedaan heft. Dan gaat hij foutjes maken en zie je dit sort dingen.
Op eerdere WK's was voor hem de druk ook groot en maakte hij ook stomme fouten.
Maar ik ben het er wel mee eens. De control freak Sven kan er niet zo goed tegen als hij onder druk gezet word, en dat is precies wat Stybar gedaan heft. Dan gaat hij foutjes maken en zie je dit sort dingen.
Op eerdere WK's was voor hem de druk ook groot en maakte hij ook stomme fouten.
Ik vind het vooral jammer dat zoiets gebeurt, vooral omdat hij dat zelf weet. Na Gieten zei hij dat toen hij op kop reed een onnodig risico nam door zo schuin te gaan hangen in die bocht. Ook na Essen gaf hij toe dat hij beter niet over de balkjes was gesprongen (waarover Mathieu VDP al serieus gevallen was bij de beloften) en waar hij nota-bene voor de wedstrijd zelf had gezegd dat hij het niet zou doen. Ook over zijn val gisteren gaf hij toe dat hij een fout maakte aan dat paaltje. Dan moet je je als topsporter toch vragen durven over stellen over hoe je zoiets kan voorkomen/beperken. Alleen merk ik bij Nys in die zaken niet het fanatisme dat wel zit in zijn levenstijl, training, voeding, wetenschappelijke begleiding, materiaalfreak, enz....oldandslow schreef:Je zegt het niet letterlijk maar je zin " In mijn ogen verliest Nys de koers op dezelfde manier waarop hij dit jaar (en ook de voorgaande jaren) reeds verschillende crossen verloor, namelijk door tijdens een offensief op de grond te gaan liggen " wekte bij mij de indruk dat je dat niet echt slim vind. Dom dus.lugosi schreef:Waar lees je dat ik zeg dat Nys domme fouten maakt?oldandslow schreef:............
Om te zeggen dat Nys domme fouten maakt en het daarmee weggeeft vind ik erg dom; ga zelf eens een uur volle bak rijden en kijk eens hoe stuurvast je nog bent. Topsporters zijn ook mensen..
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Gezien zijn reeks overwinningen steken zijn wk titels er zeer schraam bij af. Dat zie je wel vaker teveel druk of het hele jaar willen pieken terwijl andere 1 moment kiezen. Kijk naar vervecken drie wk titels, dat staat niet niet helemaal in de verhouding tot de rest. Maargoed je hebt altijd echte wk rijders, rijders die zich een heel seizoen op een wedstrijd kunnen focussen.
Stybar heeft gewonnen prima toch, was een mooie koers. Volgens een aantal wint ie nu omdat hij maar een paar keer rijd. Had ie 30ste geworden zou die wedstrijdritme missen, je kan er altijd een draai aan geven.
Stybar heeft gewonnen prima toch, was een mooie koers. Volgens een aantal wint ie nu omdat hij maar een paar keer rijd. Had ie 30ste geworden zou die wedstrijdritme missen, je kan er altijd een draai aan geven.
-
i-mac
Een WK is en blijft een ééndagsrit. Als je louter en alleen naar het aantal behaalde WK's kijkt, is het palmares van Nys idd povertjes. Als je naar zijn overwinningen kijkt, is het andere koek. Bovendien is Nys van de Belgische toppers één van de weinige die ook "gewone" koersen aandurfde. En dan mag je zijn MTB avontuur nog niet vergeten. En als laatste, hij is verdorie als 37 jaar. generaties vergelijken is nergens goed voor, daarvoor veranderen de tijden én het materiaal te veel. Maar Nys is toch een zeer grote veldrijder. Ik heb ontzettend veel bewondering voor de manier hij leeft voor zijn sport. En geef toe, als verliezer zoekt hij geen excuses.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Zo is dat, helemaal mee eens!
Natuurlijk chargeer ik, maar het feit is wel dat de beste renners niet in het veld te vinden zijn, maar op de weg. En wat Stybar betreft, moet je je wel realiseren dat hij als wegrenner veel meer inhoud heeft moet krijgen, waardoor hij automatisch op kracht heeft moeten inleveren. Als hij desondanks wereldkampioen wordt, dan zegt dat echt iets over het niveau van het veldrijden...fiedoo schreef:1) Stybar was 2-voudig WK veldrijden voor hij vnl wegrenner werd ( met redelijk succes);Karl66 schreef:Kom op, Stybar is een goede renner, maar ook weer niet exceptioneel goed. Hij heeft er niet gericht voor getraind, dit is geen piekmoment voor hem, hij gebruikt het als wegwedstrijd en dan is er maar één veldrijder die bij hem in de buurt kan blijven. Veldrijden is echt een marginale folkloresport geworden, te vergelijken met fierljeppen en klootschieten.
Zelfs op het BK zijn er maar veertien elite renners te vinden. Nog even en zelfs een sport als langebaanschaatsen is in België groter dan veldrijden...
2) Stybar had 6 crossen als voorbereiding en heeft zich nu ook terdege voorbereid;
3) als men van de parcours van de wereldbekerwedstrijden en het WK ieder jaar halve
wegwedstriiden maakt moet men dan ook niet komen zeiken dat er een wegrenner ( dan
nog voorheen superveldrijder) wint;
4) had de wedstrijd op het parcours van zaterdag gereden geweest was Stybar kansloos
tegen Nys geweest;
5) soms vergeten dat een supergoed voorbereide Stybar twee jaar terug in Koksijde
belachelijk gemaakt werd door 7 belgen?
En Stybar is als wegrenner echt niet de absolute wereldtop, dan moet hij echt nog de nodige overwinningen aan zijn palmares toevoegen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Definiëer "de beste renner". Veldrijden en wielrennen op de weg zijn twee compleet verschillende zaken. En ja, soms zijn er die in beide goed zijn. Maar vergeet nu niet dat Stybar eigenlijk al aan de top stond van het veldrijden samen met enkelen. Om dan nu te zeggen dat, als hij wint na twee seizoenen niet in het veld gereden te hebben, het iets zegt over het niveau van het veldrijden? Dat is een beetje flauw. Alsof hij alles verleerd is en toch met gemak een WK wint..
-
agentcrabtree
- Forum-lid
Stybar is als wegrenner volgens mij wel wereldtop, ik ben er van overtuigd dat zijn toekomstige palmares dat wel zal uitwijzen. Hij is sowieso de beste renner bij zijn ploeg samen met Kwiatkowski en Martin.
Mocht Nys in een ander tijdperk dan begin jaren 2000 (op het hoogtepunt van de EPO) een poging op de weg doen, dan zou hij meer dan waarschijnlijk ook klassiekers kunnen winnen.
Dat de beste atleten op de fiets in het wegwielrennen verzeild raken is niet onlogisch gezien dat het zowat de enige tak van de wielersport is waar (sommige) renners een ordentelijk inkomen kunnen verdienen. Maar vaak komen de echte toppers op de weg (Sagan, Evans, Wiggo, Cav, en ga zo maar door) wel uit andere disciplines zoals cyclocross, baan, mtb overgewaaid
Kortom: Ik ben blij dat het een mooie strijd was in Hoogerheide en dat het spannend bleef tot op 2 km van het einde. Ik had Nys de titel gegund, maar Stybar was zondag de betere atleet. En iemand die echt iets van (wieler)sport kent, kan alleen maar bewondering hebben voor de strijd die deze heren hebben laten zien.
Belangrijke bijkomstigheid van de strijd op het WK is de clash van de constructeurs Trek <-> Specialized. Ik denk dat Styby ook wel een mooie bonus krijgt van zijn materiaalleverancier. Lijkt me mooi promotiemateriaal voor Specialized om op de bloeiende Amerikaanse cylcocrossmarkt me uit te pakken.
Mocht Nys in een ander tijdperk dan begin jaren 2000 (op het hoogtepunt van de EPO) een poging op de weg doen, dan zou hij meer dan waarschijnlijk ook klassiekers kunnen winnen.
Dat de beste atleten op de fiets in het wegwielrennen verzeild raken is niet onlogisch gezien dat het zowat de enige tak van de wielersport is waar (sommige) renners een ordentelijk inkomen kunnen verdienen. Maar vaak komen de echte toppers op de weg (Sagan, Evans, Wiggo, Cav, en ga zo maar door) wel uit andere disciplines zoals cyclocross, baan, mtb overgewaaid
Kortom: Ik ben blij dat het een mooie strijd was in Hoogerheide en dat het spannend bleef tot op 2 km van het einde. Ik had Nys de titel gegund, maar Stybar was zondag de betere atleet. En iemand die echt iets van (wieler)sport kent, kan alleen maar bewondering hebben voor de strijd die deze heren hebben laten zien.
Belangrijke bijkomstigheid van de strijd op het WK is de clash van de constructeurs Trek <-> Specialized. Ik denk dat Styby ook wel een mooie bonus krijgt van zijn materiaalleverancier. Lijkt me mooi promotiemateriaal voor Specialized om op de bloeiende Amerikaanse cylcocrossmarkt me uit te pakken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Beetje boter op je hoofd? Nys heeft ook jaren met dokter Geert Leinders gewerkt. Die hielp met toediening van EPO en bloedtransfusies bij de wegrenners, maar niet bij de kopman in 't veld die daarnaast ook nog op de weg uitgespeeld moest worden?agentcrabtree schreef: Mocht Nys in een ander tijdperk dan begin jaren 2000 (op het hoogtepunt van de EPO) een poging op de weg doen, dan zou hij meer dan waarschijnlijk ook klassiekers kunnen winnen.
en omdat Nys zo een typisch dopinggeval is werd hij tijdens de WK's telkens naar huis gereden door mannen die een heel jaar geen koers konden winnen zekerst?
Als renner moet je nu eenmaal een ploeg hebben, die ploegen hebben één of meerdere dokters. De meeste ploegen verplichten hun renners met de ploegdokter te werken of hem toch te adviseren.
Het valt ook op dat, in tijden dat bloedpaspoorten e.d. ingevoerd zijn Nys er meer dan ooit bovenuit toornt ondanks zijn leeftijd. Een carriere van 20 jaar is lang, 20 jaar zonder ook maar één keer in opspraak te zijn gekomen ivm doping. een topper bij de jeugd, een technicus op de fiets nooit gezien en dan komen zeggen dat deze renner een bedrieger zou zijn? Zwak vind ik dat.
Als renner moet je nu eenmaal een ploeg hebben, die ploegen hebben één of meerdere dokters. De meeste ploegen verplichten hun renners met de ploegdokter te werken of hem toch te adviseren.
Het valt ook op dat, in tijden dat bloedpaspoorten e.d. ingevoerd zijn Nys er meer dan ooit bovenuit toornt ondanks zijn leeftijd. Een carriere van 20 jaar is lang, 20 jaar zonder ook maar één keer in opspraak te zijn gekomen ivm doping. een topper bij de jeugd, een technicus op de fiets nooit gezien en dan komen zeggen dat deze renner een bedrieger zou zijn? Zwak vind ik dat.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
agentcrabtree
- Forum-lid
amclassic-fan schreef:Beetje boter op je hoofd? Nys heeft ook jaren met dokter Geert Leinders gewerkt. Die hielp met toediening van EPO en bloedtransfusies bij de wegrenners, maar niet bij de kopman in 't veld die daarnaast ook nog op de weg uitgespeeld moest worden?agentcrabtree schreef: Mocht Nys in een ander tijdperk dan begin jaren 2000 (op het hoogtepunt van de EPO) een poging op de weg doen, dan zou hij meer dan waarschijnlijk ook klassiekers kunnen winnen.
BTW: ben absoluut niet heiliger dan de paus en geen uitgesproken fan van Nys, maar ik heb wel bewondering voor wat hij presteert en dan verdient zo een renner ook wel een beetje respect...