Uiteindelijk niet kunnen fietsen omdat het allemaal net teveel tijd gekost had. Voor mij is velgrem nog steeds "de norm"...
Welke van de 7 zal ik kiezen? tot 2500 euro
Afgelopen weekend het eerste ritje van het jaar op één van mijn velgremfietsen gemaakt. Ik heb geen moment rekening hoeven houden met minder remkracht o.i.d. Woensdag wilde ik mijn gravelracer met schijfremmen weer pakken voor een kort ritje omdat ik even tijd had. Even een korte check voor de rit: één zuiger zat vast. Toen die los weer los was geweekt met wat olie moest ik uiteraard de rem opnieuw afstellen en wat bleek: remschijf krom
.
Uiteindelijk niet kunnen fietsen omdat het allemaal net teveel tijd gekost had. Voor mij is velgrem nog steeds "de norm"...
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
TS reageert niet meer en dan verwordt dit topic, net als zovele andere, tot een afgeleide van het "grote disc topic".
Wie veel op de piste rijdt kijkt een beetje meewarig naar discussies over remmen kan ik mij zo inbeelden.
Wie veel op de piste rijdt kijkt een beetje meewarig naar discussies over remmen kan ik mij zo inbeelden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Baanwielrennen is dan ook een vak apart: https://youtu.be/S59N71Thzi0
Campagnolo Ultra Dork
-
HarryuitHilversum
- Forum-lid
Om dan toch een duit in het disc zakje te doen. Discs op de racer is onvergelijkbaar met disc vs velgremmen op de MTb of crosser. De velgremmen op MTb en crosser remmen nl slecht, die op de racer zeer goed. De absolute remkracht van de remklauwen is zelfs hoger dan die van de schijven. Het voordeel van schijven op de racer is dus maar klein en er staan duidelijke nadelen tegenover.
-
tom de groot
- Forum-lid
Begrijp me niet verkeerd ik ben voor de velg en ervaar dagelijks de nadelen van disc. Alleen alles wijst erop dat over paar jaar meeste merken geen velg meer in het assortiment zullen hebben. Ook de verkoop van nieuwe fietsen slaat snel om richting disc. Dat zijn gewoon verkoop statistieken.