ik ben meer van de spontane acties, en overweeg ook de 210km te gaan rijden [oeps].
dat idee is pas een paar dagen oud, dus de start op 8 juni is daardoor ook al erg dichtbij.
hoe het begon? een week geleden zat ik een weekje in Bedoin op de camping en reed voor het eerst de Mont Ventoux. Mooie klim! In de zes dagen die we er waren heb ik vier keer gefietst (in totaal 300km) en de Ventoux van 3 zijden beklommen (niet op 1 dag btw. ter info: het segment vanuit Bedoin, 20km, in 1:33).
Thuis fiets ik aanzienlijk minder (vaak 1 a 2 keer per week), loop ik ook nog hard (maar ook dat met mate, ca 100km per maand). Mijn km-stand met fietsen (mtb en race) dit jaar staat pas op 1800km.
Langste rit dit jaar is 180km toertocht in een kleine 6 uur (20 april, 800hm). Vorig jaar juni de Bartje 200 op de mtb gedaan.
Ik zat naar de profielen en stijgings%'s van de ballonnen te kijken, en dat ziet er relaxter uit dan de Ventoux. mijn gedachte is, als ik die vrij goed verteerde (meerdere dagen achter elkaar gereden), dan zou de les trois ballons mogelijk ook best goed kunnen gaan?
't zal mijn eerste buitenlandse cyclosportive zijn (heb overigens weinig ervaring met drukke racefietstochten, muv de regionale toertochten die ik wel eens rijd).
waarom dit bericht? omdat ik benieuwd ben of mijn gedachte dat dit 'mogelijk ook best goed zou kunnen gaan' klopt, of dat ik me ernstig zorgen moet maken

daarbij, heb sinds een paar dagen een vermogensmeter, dus na wat puzzelen en inlezen, zou ik ook zomaar eens een vraag kunnen stellen op welk % v ftp ik bijvoorbeeld zou 'moeten' klimmen.