Alles over vakanties op én met de fiets

Touretappe bezoeken

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 07 jul 2025 08:09

https://www.touretappe.nl/tour-de-franc ... -tdf-2025/

Hier kun je tijdschema ed vinden. Ik ga die dag ook. Ik zit op een camping in Grillon, op ongeveer 1/4 van de rit komen ze een dorp verder al langs, Grignan. Ik gooi de tuinstoelen van de stacaravan in de bak, rijdt die kant op, en zoek een mooi plekje in de schaduw, en ga lekker zitten wachten. Al vaker zo gedaan, relaxed. De start zou ook niet ver rijden zijn, maar ik vraag me af of je na de start nog wegkomt en nog een keer de route op kan pakken. Ik vind dat teveel gestress, tis tenslotte vakantie.

De dag ervoor is de Mont Ventoux op redelijke rij afstand. Ik heb nog overwogen die te doen, met de auto erheen rijden, en dan op de fiets een eindje de Ventoux op, maar dan zit ik een groot deel van de dag op die berg. Die kijk ik wel op tv.

Ik ben trouwens ooit de dag voor de etappe de Alpe d'Huez opgefietst, dat was wel lollig tussen alle supporters die er toen stonden. Weet iemand of dat ook een beetje het zelfde is op de Ventoux? Dan is dat wellicht ook wel lollig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2025 10:35

https://www.vaucluse.fr/nos-territoires ... ation.html
Hier kun je meer info vinden over de etappe van de Ventoux en de mogelijke parkeerplaatsen. Ook tot welke tijden je nog met de fiets de Ventoux op mag. Het parkeren lijkt veel minder toegestaan dan in het verleden. Dus of de rit de dag er voor ook zo leuk is als jaren geleden?? (Als je geen Frans begrijpt, google translate, maar dat is voor de meesten geen nieuws)

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 07 jul 2025 10:48

Dank je, google translate is niet echt nodig, kwam een heel eind.

Jij bent een soort van local, iig meer dan ik. Mijn ervaring is dat de Fransen dan heel streng allerlei regels neerzetten en dat het op het moment suprême allemaal wel meevalt en iedereen toch overal geparkeerd staat. Of zijn ze inderdaad wel streng in dit soort gevallen (ik kan die Fransen nooit zo peilen, blijft een wonderlijk volkje).

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2025 11:39

Het is en blijft een wonderlijk volk, ben ik helemaal met je eens, maar de vorige keer met de Ventoux in de Tour, hebben ze er streng op toegezien. Wat natuurlijk niet zegt dat het nu ook gebeurt.

pino
Forum-lid HC

pino 07 jul 2025 11:42

Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 07 jul 2025 12:43

Jans schreef: 07 jul 2025 11:39 Het is en blijft een wonderlijk volk, ben ik helemaal met je eens, maar de vorige keer met de Ventoux in de Tour, hebben ze er streng op toegezien. Wat natuurlijk niet zegt dat het nu ook gebeurt.
Dan bedenk ik met volgende truuk voor de dag voor de ventoux etappe:,

- ik ga de dag ervoor met de auto metRikkertJr naar Malaucene, stappen daar op de fiets
- via de Madeleine via de klassieke kant omhoog
- malaucene kan naar beneden
- als het dan druk is dan zal de kant van malaucene meevallen, lijkt me fijner dalen

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2025 12:59

Dat moet toch lukken. De dag ervoor is het nog niet afgesloten en misschien toch nog iets "gezelligheid" van de mensen op de aangewezen parkeerplaatsen.

joris3p
Forum-lid

joris3p 12 jul 2025 12:48

Ik heb jaren geleden op de Ventoux gestaan bij chalet Reynard. Hier stond toen een groot tv scherm. Alleen jammer dat de brandstof van het aggregaat op een gegeven moment op was😀

Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 21 jul 2025 19:20

Ik ben van plan morgen met mijn zoontje (11) een stuk de Ventoux op te fietsen, we hebben zijn miuntainbike bij.

Ik las dat om 13:00 de weg dicht gaat voor fietsers en wandelaars, maar ik ga er van uit dat dit geld voor beneden bij Bedoin en dat je, eenmaal op de klim, kan kijken hoe ver je komt tot je door de caravaan wordt opgepikt. Iemand hier al ervaring mee?

Mijn idee is om rond een uur of 11:00/11:30 aan de klim te beginnen en dan te kijken hoe ver we komen op het gemak. Als we chalet reynard kunnen halen zou dat heel mooi zijn maar we zien wel. Ik hoop vooral dat we rond die tijd nog ergens in de buurt kunnen parkeren om de aanloop zo kort mogelijk te houden..

Hier is trouwens een deel van de info van Jans vertaald te vinden:
https://www.dekaleberg.nl/nieuws/afslui ... our-etappe
Laatst gewijzigd door Kluus op 21 jul 2025 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

pino
Forum-lid HC

pino 21 jul 2025 19:23

Ik zou bij zonsopgang proberen zover mogelijk richting Mont Serein te rijden en te gaan lopen.

Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 21 jul 2025 19:32

pino schreef: 21 jul 2025 19:23 Ik zou bij zonsopgang proberen zover mogelijk richting Mont Serein te rijden en te gaan lopen.
Zoiets heb ik ook overwogen voor als we met de hele fam zouden gaan maar dat plan heb ik laten schieten omdat ik inserdaad verwacht dat je met de auto al heel vroeg moet zijn om via Sault of Malaucene in de buurt te komen.

Gewoon lekker met zijn tweetjes fietsen en kijken hie ver we komen lijkt me een mooie ervaring al is dat wellicht niet heel ver. ;)

pino
Forum-lid HC

pino 21 jul 2025 19:38

Hoe dan ook veel plezier. Probeer van de reclamekaravaan te profiteren.

Plaats reactie