Op de plek die ik noemde staan tenthuisjes van Roan. Tip, goede training: hardlopen, rondje van beneden naar boven en terug. Na vier rondjes was ik kapot voor de rest van de dagdaniel1975 schreef: ↑17 mei 2021 13:37 ...
De huisjes bovenaan, Vacancesoleil (tip van GG) hebben wij paar jaar geleden gedaan. Nadat ie plechtig had gezworen dat het off-season goed te doen is![]()
Verder kan ik er echt met mijn verstand niet bij dat mensen dit leuk vinden voor de zomervakantie. Om on-topic te blijven, idem voor campings a la Bella Italia in Peschiera.

En die laatste camping in Peschiera, die hebben we dus een keer in het naseizoen (begin september) gedaan. Op zich is het dan niet zo druk, maar toen was er een ander nadeel: heel veel polen met heel veel kleine kinderen

Lijkt me wel een prima vertrekpunt om rond het meer te fietsen.
We hebben een aantal keren gekampeerd aan de westkant van het meer. Aan de baai onder Salo, San Felice del Benaco en bij Moniga Del Garda. Ook daarvoor geldt dat het in het voorseizoen prima te doen is. De oostkant zijn we ook geen fan van (Lasize en Cisano). Daar liggen de meeste campings aan de drukke weg rond het meer.
Van belang is in ieder geval de vakanties in Beieren in de gaten te houden. Als de scholen daar vakantie hebben is het erg druk met Duitsers. Ik heb niks tegen Duitsers, maar wel tegen 'erg druk'.