Ik doe de 70km. Meegedaan met de 145km Paris Roubaix challenge maar op 70km van het einde de kader van mijn koersfiets gebroken....Gastheerg schreef: ↑02 jun 2018 08:31 Nou ik vind de 110 niet echt een mietjestocht. Alle 5 sterren stroken zitten daarin inckusief de zeer zware finale vanaf Mons en Pevele.
De 110km versie van PR is wat mij betreft zwaarder dan een 200km rit in het Groene Hart. Veel zwaarder!
Ik organiseer ieder jaar (dit keer met m'n verjaardag) een Parijs-Roubaix teaser voor vrienden. Fietsen we van Roubaix naar Mons en Pevele en doen we laatste 50km van het parcours EN koffiepauze. En bij mooi weer bij 6 Bonniers een biertje.
Dat mag een mietjes versie heten![]()
In de laatste 10 jaar zeker 50 verschillende fietsers mee die kant op genomen en bijna allemaal zijn ze daarna een Challenge of VCR toertocht gaan rijden![]()
Sommige de lange en ander kiezen voor iets minder. Prima toch? Niet ieder heeft even veel talent of tijd om te trainen. Overigens is PR voor mij ook een uitzondering van boven de 150km fietsen.
Ik heb jaren tientallen 200km ritten per jaar gereden en enkele 300 en een paar keer zelfs 400.
Buiten de statistieken voegen al die 200+ ritten ook niet zoveel toe. 100-150 km vind ik ideale ritten als je een hele dag de tijd hebt. Kan je gewoon op je gemak ontbijten en ben je in de middag op tijd thuis om een beetje knap te koken.
Parijs-Roubaix is voor mij echter de mooiste koers die er is en zolang dit ouder (volgende maand 62) wordende lijf het op kan brengen doe ik de 200+.
Lukt dat niet meer maar kan ik het nog wel opbrengen om de 110 te doen?
Dan ga ik van die 110 net zo genieten en ook de 110 is een straf stukje toerfietsen.
Nadeel van de 110 vind ik wel dat je gelijk met het Bos van Wallers begint. Ik heb drie keer de VTT Paris-Roubaix Rally Raid (MTB tocht) gedaan en dan mag je vanachter je ontbijt ook gelijk het Bos van Wallers doen![]()
Die VTT versie is trouwens geen flauw ritje!
![]()
Nu de 70km maar wel met de MTB.
@Gastheerg, ik zie op de foto ook je MTB. Ik vraag mij af hoeveel druk ik op mijn banden moet steken?