Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Procedure inname fiets bij fietsenmaker

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mei 2017 15:56

Inderdaad altijd een paar foto's van je fiets maken oa van het framenummer, upgrades en herkenbare beschadigingen. Zeker als je geen bon hebt. Goede reden om een paar foto's van je nieuwe aanwinst/upgrades hier op het forum te zetten ;) .

Je moet dus eerst zorgen dat je je eigen administratie op orde hebt voordat je de fietsenmaker ergens van gaat beschuldigen.
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 22 mei 2017 16:05

Het beste om degelijke (overigens zeer onwaarschijnlijke ) scenario's uit te sluiten is nog altijd geen fietsenmaker hebben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

dario
Forum-lid

dario 22 mei 2017 16:24

Inbrekers zijn ooit bij mijn fietsenmaker (die me dus geen bonnetje geeft, maar zelf wel alles zorgvuldig bijhoudt in de computer) met een fiets van me aan de haal gegaan; mijn fietsenmaker (of zijn verzekering) heeft me toen netjes schadeloos gesteld.
Kwam me trouwens goed uit, want het was een fiets die ik wilde verkopen: zo moest ik niet eens meer een overnemer zoeken! :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 23 mei 2017 09:48

Er gaan regelmatig fietsenmakers over de kop. Best handig als je dan aan de hand van een bonnetje kunt aantonen welke fiets de jouwe is.

hayes

hayes 23 mei 2017 21:19

Ik ga al heel m'n fietscarrière bij dezelfde fietsenmaker. Ik ken die en hij kent mij en m'n fiets. Hij doet ook al het onderhoud er aan. Ik geef m'n fiets af e, krijg helemaal niets mee. Hoeft wat mij betreft ook helemaal niets.

Hij is enkele jaren gelden ook beroofd en een 20-tal fietsen weg, ook van klanten (enkel de dure trouwens). Die man heeft dat mooi aan iedereen vergoed.
Bij het afhalen krijg ik ene handgeschreven notaatje wat er allemaal gebeurd is. Zelfs dat zou wat mij betreft niet moeten. Ik vertrouw hem 100%.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 23 mei 2017 21:37

@hayes Ik neem aan dat je ook begrijpt waarom je een handgeschreven notaatje krijgt? ;) Ziet de belastingdienst misschien wel niets van.

scoloo
Forum-lid

scoloo 23 mei 2017 23:22

Jans schreef: 23 mei 2017 21:37 @hayes Ik neem aan dat je ook begrijpt waarom je een handgeschreven notaatje krijgt? ;) Ziet de belastingdienst misschien wel niets van.
Heerlijke Hollandse aanname weer. Ken nog genoeg bedrijven die werken met handgeschreven nota's. En die doen netjes alles wit. Dit is echt op niets gebaseerd.
Biking is Living!

Plaats reactie