Definieer "te veel" aub.athhretjt schreef:Dat advies geldt voor 'exercise'.
Bejaarden is weer heel anders, en volledig buiten deze discussie, maar ook die kunnen te veel drinken (vooral bij hartproblemen)..
aanvullen mineralen/zout
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Zo veel drinken dat ze stikbenauwd worden? En nee, dat hoeft echt niet om vele liters te gaan. Beter worden na behandeling met furosemide intraveneus en niet-invasieve beademing? Vraag maar eens op een willekeurige spoedeisende hulp of cardiologieafdeling.. Ook wel bekend als decompensatio cordis..
Maar, daar gaat het niet over hier.
Als ik tijdens het fietsen enkel drink wanneer ik dorst heb, drink ik ongeveer 4/8 slokken op een 100 km rit.
Eenmaal niet gedronken op de standaard momenten in een groepritje en vergeten doordat ik geen dorst had. Na 75 km zat ik als een trillend op een terras.
Eenmaal niet gedronken op de standaard momenten in een groepritje en vergeten doordat ik geen dorst had. Na 75 km zat ik als een trillend op een terras.
Dat kan maar is niet per definitie het geval.Keezx schreef:Bij lage temperatuur verlies je ook veel minder water.
Logies tog?
Als de temperaturen zakken dan kan de lucht, zeker bij temperaturen onder nul, behoorlijk droog worden. Het gevolg is dan dat je meer vocht verliest dan je op basis van de temperatuur zou denken.
Vraag het ook maar eens aan een Marinier of KCT'er die in Noorwegen zijn training heeft gehad.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 21 apr 2017 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Trillend wat?Steven184 schreef:Als ik tijdens het fietsen enkel drink wanneer ik dorst heb, drink ik ongeveer 4/8 slokken op een 100 km rit.
Ik drink extreem weinig als ik zo hoor wat mensen tot zich menen te moeten nemen.
In m'n koerstijd heb ik een stuk of 6 amateurklassiekers gereden en meestal moest ik het doen met 1 bidonnetje water op 160 km, dat ging dan in 3 uur 40 minuten of zo, er was vanuit de club nul begeleiding.
Als ik geluk had werden er onderweg blikjes Cola uitgedeeld , in de Ronde van de Achterhoek had ik zo'n geluk.
Kramp of andere klachten heb ik nooit gehad, behalve dat na een uurtje of 3 jakkeren de koek op was, maar dat kwam omdat ik te weinig trainde voor die koersen.
Ik neem ook tegenwoordig nooit meer dan 1 bidon mee, is zat voor 100km, tenzij het extreem warm is, langere ritten boeien me ook niet.
Ik geloof het wel, maar hoeveel meer verlies je door de droge lucht en hoeveel meer verlies je door zweten bij hogere temperaturen, dat zou je eens moeten vergelijken.NicoNB schreef:Dat kan maar is niet per definitie het geval.Keezx schreef:Bij lage temperatuur verlies je ook veel minder water.
Logies tog?
Als de temperaturen zakken dan kan de lucht, zeker bij temperaturen onder nul, behoorlijk droog geworden. Het gevolg is dan dat je meer vocht verliest dan ze op basis van de temperatuur zou denken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het ging hier over in het algemeen gezonde sportende mensen, niet om mensen met hartfalen. En ik begrijp als je heel erg veel drinkt dat het hartfalen vanzelf komt, maar niet met 1,5 of 2 liter op een rit van 120km.athhretjt schreef: Ook wel bekend als decompensatio cordis..
athhretjt schreef:Zo veel drinken dat ze stikbenauwd worden? En nee, dat hoeft echt niet om vele liters te gaan. Beter worden na behandeling met furosemide intraveneus en niet-invasieve beademing? Vraag maar eens op een willekeurige spoedeisende hulp of cardiologieafdeling.. Ook wel bekend als decompensatio cordis..
Nog steeds erg vaag... 2 liter? 4 liter ? 20 liter?
Krijg een beetje het idee dat je denkt dat strooien met wat medische termen je verhaal ineens geloofwaardig maakt.
Als je zo in die medische wereld bivakkeert, dan zal het niet heel moeilijk zijn om een (gedegen) onderzoek naar boven te halen.
Hebben 2 vriendinnen op de SEH werken, zal eens vragen hoe vaak hun werkelijk iemand binnen krijgen die te veel water gedronken hebben met sporten en of er een indicatie is om hoeveel liter het dan gaat. En wat er vaker voor komt, te veel of te weinig drinken tijdens sporten met complicaties ten gevolge.
Carbon from the planet X
Maar het gaat ook niet over die zeer sporadische uitzondering die overlijdt aan teveel drinken. Maar als ik alleen drink tijdens een rit als ik dorst heb, dan heb ik de rest van de dag barstende hoofdpijn wegens vochttekort. Dus wat mij betreft snijdt jouw standpunt geen hout.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Lees eerst eens wat ik schrijf. Ik zeg dat niet. Ik zeg dat er regelmatig bejaarden worden opgenomen na te veel drinken, maar dat staat volledig los van deze discussie.dropje73 schreef: Nog steeds erg vaag... 2 liter? 4 liter ? 20 liter?
Krijg een beetje het idee dat je denkt dat strooien met wat medische termen je verhaal ineens geloofwaardig maakt.
Als je zo in die medische wereld bivakkeert, dan zal het niet heel moeilijk zijn om een (gedegen) onderzoek naar boven te halen.
Hebben 2 vriendinnen op de SEH werken, zal eens vragen hoe vaak hun werkelijk iemand binnen krijgen die te veel water gedronken hebben met sporten en of er een indicatie is om hoeveel liter het dan gaat. En wat er vaker voor komt, te veel of te weinig drinken tijdens sporten met complicaties ten gevolge.
Het is toch een kwestie van het kijken hoe donker je urine is? Aan de donkere kant, dan heb je te weinig vocht tot je genomen. Uiteraard is dit achteraf, maar als het aan de donkere kant is, drink ik alsnog iets meer. Verder is het een indicatie voor een vergelijkbare rit.
Ik heb niet gestudeerd, maar ik durf te beweren dat er meer ouderen problemen hebben door te weinig te drinken, dan door teveel.athhretjt schreef: Ik zeg dat er regelmatig bejaarden worden opgenomen na te veel drinken, maar dat staat volledig los van deze discussie.
Maar je blijft vaag.