Plannen 2017
Voor mij was 2016 een mooi jaar met het doorbreken van de 10K .
Solo 200 km Almere , met Vélo een ronde provincie Utrecht 250 km .
Hel van Twente met een grote Vélo groep en Wijnand ( WalterG )
Forumrit Drenthe , en forumrit Italiaanseweg . En de Jean Nelissen Classic in Vianden Luxemburg .
Voor 2017 , staat het nog niet echt vast.
17 juni JNC Vianden en Hel van Twente staan vast . Verder toertochten , forumrit ( hopelijk ) club ritten .
En ik wil een 300 km rit rijden .
Solo 200 km Almere , met Vélo een ronde provincie Utrecht 250 km .
Hel van Twente met een grote Vélo groep en Wijnand ( WalterG )
Forumrit Drenthe , en forumrit Italiaanseweg . En de Jean Nelissen Classic in Vianden Luxemburg .
Voor 2017 , staat het nog niet echt vast.
17 juni JNC Vianden en Hel van Twente staan vast . Verder toertochten , forumrit ( hopelijk ) club ritten .
En ik wil een 300 km rit rijden .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Voor mij was 2016 een jaar dat ik niet heel snel zal vergeten. Met diepe afgronden (mijn huis zakte bijna in elkaar van de schimmel, mijn longen bleken ook nog eens vol met schimmel te zitten en het UWV heeft me een akelige financiële loer gedraaid). Maar ook hoogtepunten, soms van dingen die ik me nog niet zo heel lang geleden niet eens had kunnen voorstellen.
Voor het eerst sinds jaren weer eens op vakantie geweest, naar Mallorca en daar ook mijn eerste echte col beklommen.
Meer dan een kilometer gezwommen in buitenwater, in zee nog wel, met die zeezwemtocht met Louise samen.
Zelfs aan een echte dameswedstrijd mee gedaan.
(en niet eens laatste geworden...)
De forumfietstocht, was heel erg gaaf en supergezellig.
En dit waren dan de sportieve hoogtepunten, op persoonlijk vlak heb ik ook een paar zaken op orde dan wel voor elkaar gekregen die niet bepaald makkelijk waren.
Ik hoop dat 2017 een wat rustiger jaar word waardoor ik meer tijd en energie voor leuke dingen zal hebben dus meer uit mijn sporten kan halen. Plannen? Nog niet echt. Misschien dat ik de Joop Zoetemelktocht in maart weer eens probeer om te kijken of ik goed de winter uit gekomen ben, verder zie ik wel.
Voor het eerst sinds jaren weer eens op vakantie geweest, naar Mallorca en daar ook mijn eerste echte col beklommen.
Meer dan een kilometer gezwommen in buitenwater, in zee nog wel, met die zeezwemtocht met Louise samen.
Zelfs aan een echte dameswedstrijd mee gedaan.
De forumfietstocht, was heel erg gaaf en supergezellig.
En dit waren dan de sportieve hoogtepunten, op persoonlijk vlak heb ik ook een paar zaken op orde dan wel voor elkaar gekregen die niet bepaald makkelijk waren.
Ik hoop dat 2017 een wat rustiger jaar word waardoor ik meer tijd en energie voor leuke dingen zal hebben dus meer uit mijn sporten kan halen. Plannen? Nog niet echt. Misschien dat ik de Joop Zoetemelktocht in maart weer eens probeer om te kijken of ik goed de winter uit gekomen ben, verder zie ik wel.
Veni. Vidi. Fietsie.
Voorlopige planning:
januari 200 Bunnik
februari 200 Maastricht, 200 Wachtebeke
maart 400 Boekelo, 200 Maastricht
april Fleche, 300 Maastricht
mei 600 Rando Imperator, 400 Maastricht
juni 600 Maastricht
juli 300 Boekelo, LEL
augustus 200 Overveen
september 200 Merselo + fietsvakantie in Kazachstan en Kirgizistan.
oktober 300 Bunnik, 200 eindhoven
november 200 voorschoten, 200 Boekelo
januari 200 Bunnik
februari 200 Maastricht, 200 Wachtebeke
maart 400 Boekelo, 200 Maastricht
april Fleche, 300 Maastricht
mei 600 Rando Imperator, 400 Maastricht
juni 600 Maastricht
juli 300 Boekelo, LEL
augustus 200 Overveen
september 200 Merselo + fietsvakantie in Kazachstan en Kirgizistan.
oktober 300 Bunnik, 200 eindhoven
november 200 voorschoten, 200 Boekelo
-
FryskBloed
- Forum-lid
2016 was het jaar dat ik m'n eerste brevet reed. En het bleek verslavend, na het Rondje Startplaatsen heb alle volgende brevetten gereden.
Voor 2017: LEL als het met de inschrijving lukt (1500 plaatsen, al 400 vergeven en AudaxUK leden hebben voorrang) en lukt het niet dan fietsvakantie naar de Noordkaap, dat staat al tijden op m'n verlanglijstje
Rando Imperator kende ik niet, lijkt me erg gaaf maar ik had ook al de Bryan Chapman Memorial op 13 mei gebookmarked. Nou ja, nog maar eens een nachtje op slapen.
15 april hou ik vrij voor de fleche; de rest van de Nederlandse brevetten staan met potlood in de agenda. Maastricht van 11 februari lijkt me leuk (avond/nachtrit) alhoewel de starttijd van 18:00 wel betekent dat je op een ongelukkig tijdstip weer binnen bent als je met de trein terug naar Groningen wilt want die gaat pas om 7:25
Nog een vraagje: moet je de 200/300/400/600km brevetten persé in volgorde doen om je Superrandonneur te mogen noemen? Of mag je bijv. eerst 400km rijden (Boekelo, 11 maart) en daarna de 300km (Zwolle, 8 april)?
Voor 2017: LEL als het met de inschrijving lukt (1500 plaatsen, al 400 vergeven en AudaxUK leden hebben voorrang) en lukt het niet dan fietsvakantie naar de Noordkaap, dat staat al tijden op m'n verlanglijstje
Rando Imperator kende ik niet, lijkt me erg gaaf maar ik had ook al de Bryan Chapman Memorial op 13 mei gebookmarked. Nou ja, nog maar eens een nachtje op slapen.
15 april hou ik vrij voor de fleche; de rest van de Nederlandse brevetten staan met potlood in de agenda. Maastricht van 11 februari lijkt me leuk (avond/nachtrit) alhoewel de starttijd van 18:00 wel betekent dat je op een ongelukkig tijdstip weer binnen bent als je met de trein terug naar Groningen wilt want die gaat pas om 7:25
Nog een vraagje: moet je de 200/300/400/600km brevetten persé in volgorde doen om je Superrandonneur te mogen noemen? Of mag je bijv. eerst 400km rijden (Boekelo, 11 maart) en daarna de 300km (Zwolle, 8 april)?
Lijkt me een goed plan om je HAVO te halen, daar wens ik je dan ook veel succes mee. En als je dan toch lekker vroeg in het schooljaar klaar bent is er ruim tijd om lekker te fietsen (en hoef je die dagelijkse verplichte kilometers ook niet meer te makenFietsen?altijd schreef:Ik denk dat ik lekker veel ga fietsen en slagen voor mn HAVO. Maar iedereen heeft mooie brevetten en doelen etcetera dus: Ik wil in de eerste 3 voorjaarscompetitie wedstrijden minimaal één keer een serieuze aanval wagen aangezien ik geen sprinter ben.
Ik heb ooit geroepen dat ik in het jaar dat ik 40 wordt, of op mijn 40e, mijn PR op de Ventoux naar <1u25 wil brengen. Dat betekent dat ik dit jaar of volgend jaar aan de bak moet! 
(Ik deed er ooit 2 minuten langer over, maar dat was wel 10 jaar terug...)
(Ik deed er ooit 2 minuten langer over, maar dat was wel 10 jaar terug...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Goede vraag, na de meest recente discussie op de Yahoo group van de Nederlandse randonneurs, ga ik er van uit dat de volgorde niet van belang is.FryskBloed schreef: Nog een vraagje: moet je de 200/300/400/600km brevetten persé in volgorde doen om je Superrandonneur te mogen noemen? Of mag je bijv. eerst 400km rijden (Boekelo, 11 maart) en daarna de 300km (Zwolle, 8 april)?
Afgelopen jaar was mijn eerste volle fietsjaar. Heb in totaal 2500 km gefietst, met twee toertochten waarvan de langste rit 150 km was (ambtenarentoertocht) en een keer op de fiets naar het werk (35km enkele rit).
2017 wordt het tweede jaar en ook het eerste jaar kamperen met een caravan: dit najaar een mooie Eriba Touring op de kop kunnen tikken. We zijn altijd met de tent weggeweest, maar verwachten dat we het kampeerseizoen nu wat langer kunnen maken. En de fietsen gaan mee!
Eerste kampeerdoop wordt in Zuid-Limburg, waar ik ook de eerste echte hoogtemeters wil gaan maken. Als iemand nog een tip heeft voor een leuke camping in het Geuldal of een leuke rit voor een beginnende klimmer: ik houd me aanbevolen!
Verder weer de ambtenarentoertocht in de planning, minimaal 2 aanvullende toertochten, vaker op de fiets nr het werk (als de agenda het toelaat), en in totaal minimaal 3000 km fietsen.
2017 wordt het tweede jaar en ook het eerste jaar kamperen met een caravan: dit najaar een mooie Eriba Touring op de kop kunnen tikken. We zijn altijd met de tent weggeweest, maar verwachten dat we het kampeerseizoen nu wat langer kunnen maken. En de fietsen gaan mee!
Eerste kampeerdoop wordt in Zuid-Limburg, waar ik ook de eerste echte hoogtemeters wil gaan maken. Als iemand nog een tip heeft voor een leuke camping in het Geuldal of een leuke rit voor een beginnende klimmer: ik houd me aanbevolen!
Verder weer de ambtenarentoertocht in de planning, minimaal 2 aanvullende toertochten, vaker op de fiets nr het werk (als de agenda het toelaat), en in totaal minimaal 3000 km fietsen.
Daar is onlangs nog discussie over geweest, de regels van ACP stellen niet expliciet de eis dat de brevetten op volgorde gereden moeten worden, en Gerrit Schotman (ACP-vertegenwoordiger voor Nederland en diegene die de aanvragen voor de SR-medailles afhandelt) heeft gesteld dat de volgorde er niet toe doet.FryskBloed schreef:Nog een vraagje: moet je de 200/300/400/600km brevetten persé in volgorde doen om je Superrandonneur te mogen noemen? Of mag je bijv. eerst 400km rijden (Boekelo, 11 maart) en daarna de 300km (Zwolle, 8 april)?
Vorsprung durch Pedantik