Je had hier kunnen stoppen met tikkenruud_k schreef:Al die wijsneuzen hier hebben natuurlijk allemaal wel gelijk
Welke Tacx-stand simuleert buiten
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
daniel1975 schreef:Je had hier kunnen stoppen met tikkenruud_k schreef:Al die wijsneuzen hier hebben natuurlijk allemaal wel gelijk
Ja, als je echt wilt simuleren moet je doen wat Havana aangeeft. Op z'n minst met een vermogens-/cadance-/hartslagmeter, de rest gaat "op gevoel"
Blijft het feit dat je geen mm aflegt op dat ding.ruud_k schreef:BLABLABLA
Ik train met een 23mm Continental Hometrainerband op 7 bar en ik heb mijn Tacx op stand 5 staan alszijnde dat ik "de werkelijkheid" simuleer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Volgens mij is het enige feit van op de Tacx zitten dat je jezelf niet verplaatst.Keezx schreef:Blijft het feit dat je geen mm aflegt op dat ding.ruud_k schreef:BLABLABLA
Ik train met een 23mm Continental Hometrainerband op 7 bar en ik heb mijn Tacx op stand 5 staan alszijnde dat ik "de werkelijkheid" simuleer.
Als ik een rondje fiets met hetzelfde start-/eindpunt, heb ik uiteindelijk ook "slechts" mijn wielen laten rollen en niets afgelegd, immers, ik ben nog steeds op de plek waar ik ben gestart. Dus zeg jij nog maar eens dat je geen mm aflegt op een Tacx, of toch wel
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ruud_k schreef:Volgens mij is het enige feit van op de Tacx zitten dat je jezelf niet verplaatst.Keezx schreef:Blijft het feit dat je geen mm aflegt op dat ding.ruud_k schreef:BLABLABLA
Als ik een rondje fiets met hetzelfde start-/eindpunt, heb ik uiteindelijk ook "slechts" mijn wielen laten rollen en niets afgelegd, immers, ik ben nog steeds op de plek waar ik ben gestart. Dus zeg jij nog maar eens dat je geen mm aflegt op een Tacx, of toch wel
Het verschil tussen een rondje rijden en stilstaan is inderdaad best moeilijk uit te leggen.ruud_k schreef:Volgens mij is het enige feit van op de Tacx zitten dat je jezelf niet verplaatst.Keezx schreef:Blijft het feit dat je geen mm aflegt op dat ding.ruud_k schreef:BLABLABLA
Ga ik ook niet proberen.
Herhaal dit niet onnodig
Je kunt best in twijfel trekken of het aantal keer dat je wiel ronddraait een goede graadmeter is voor de hoeveelheid trainingsarbeid, gezondheidswinst of fietsplezier (of wat je drijfveer ook mag zijn om te fietsen) maar een fiets blijft een vervoersmiddel. Km's zijn dan gewoon een heel erg logische graadmeter, zeker als je zonder vermogensmeter of zelfs hartslagmeter rijdt. Om die vergelijking naar de Tacx door te trekken is dan niet zo vreemd, behalve als het op fietsplezier aankomt wellicht.
Campagnolo Ultra Dork
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om stilstaande trainingsarbeid weer te geven in kilometers die niet gemaakt worden.
Er is hier een toppik over rollenstand en daar kan je de uren posten . klaar.
Er is hier een toppik over rollenstand en daar kan je de uren posten . klaar.
Herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je hebt in elk geval een serieus stuk zitvlees gecreeerd 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!