Bij mij hetzelfde probleem met de Bushido en de Tacx Trainingsband.
Voor zover ik me in het probleem verdiept heb constateer ik dat de band door langdurig gebruik gaat verglasen.
Zeg maar glad is worden.
Allereerst heb ik alleen met alcohol het probleem getracht op te lossen door de rol als het loopvlak van de band hiermee goed af te rubben. Had deels effect maar slipte nog steeds licht door.
Vervolgens het loopvlak van de band opgeruwd met fijn schuurpapier en voilá 'problem solved'.
Kan nu met 8% slope of meer zonder door te slippen mijn ding doen.
Doorslippen achterwiel op fietstrainer
het gaat erom dat je de 'sweet-spot' vind.
Ik had het ook op mijn tacx (vortex smart) toen ik de voorband van vorig jaar erop had gezet (dus geen trainerband).
Had de rol wat dichter op het wiel gezet en de bandenspanning gecontroleerd (volgens mij zit ik op 6,5 bar). Daarna nog even een calibratie gedaan, sindsdien geen last meer van.
Deze handelingen zouden geen effect moeten hebben op de 'zwaarte' van het trappen. Het zorgt ervoor dat de band beter contact maakt met de rol.
De combinatie van band, stand en spanning is blijkbaar (en misschien logisch) erg wisselend.
Ik had het ook op mijn tacx (vortex smart) toen ik de voorband van vorig jaar erop had gezet (dus geen trainerband).
Had de rol wat dichter op het wiel gezet en de bandenspanning gecontroleerd (volgens mij zit ik op 6,5 bar). Daarna nog even een calibratie gedaan, sindsdien geen last meer van.
Deze handelingen zouden geen effect moeten hebben op de 'zwaarte' van het trappen. Het zorgt ervoor dat de band beter contact maakt met de rol.
De combinatie van band, stand en spanning is blijkbaar (en misschien logisch) erg wisselend.