Bedankt voor je ongezouten meningDe Jager schreef:Geen van deze drie. De Venge en de Propel zijn namelijk beide erg lelijk en bij Specialized krijg je sowieso veel te weinig voor je geld.
Venge (/Tarmac), Propel, Protos: and the winner is: Propel
-
Musicmaestro
- Forum-lid
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016
-
Musicmaestro
- Forum-lid
Anyway
Vandaag proefrit gemaakt op een basisuitvoering Propel:
Dit beviel me heel erg goed en bij de plaatselijke FM wat ik ook wel fijn vind.
Meer dan goed genoeg voor mij en goed betaalbaar, nu nog nadenken over de juiste uitvoering.
Ik dacht wel al een keuze te kunnen maken totdat de verkoper-eigenaar een mooi voorstel deed om zijn De Rosa Protos over te nemen. Tussen deze 2 wordt het kiezen.
Vandaag proefrit gemaakt op een basisuitvoering Propel:
Dit beviel me heel erg goed en bij de plaatselijke FM wat ik ook wel fijn vind.
Meer dan goed genoeg voor mij en goed betaalbaar, nu nog nadenken over de juiste uitvoering.
Ik dacht wel al een keuze te kunnen maken totdat de verkoper-eigenaar een mooi voorstel deed om zijn De Rosa Protos over te nemen. Tussen deze 2 wordt het kiezen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
dat lijkt me een eenvoudige keuze..
- Wiliertoerist
- Forum-lid
+1
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
jij snapt 'tcsteenbe schreef:idd, De Rosa Protos dusmonsieurpinot schreef:dat lijkt me een eenvoudige keuze..
Zeg dan niets, of ben jij degene die voor alle forumleden bepaald wat mooi of lelijk is?De Jager schreef:Geen van deze drie. De Venge en de Propel zijn namelijk beide erg lelijk en bij Specialized krijg je sowieso veel te weinig voor je geld.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
-
Musicmaestro
- Forum-lid
Hier nog geen definitieve beslissing hoor.
Protos vind ik mooier, is duurder; betere specs met oa SuperRecord electronisch en Zipp (404?) wielen en NOG wel iets duurder (kan het wel betalen)
Maar ik ben maar een straatrijdertje en wellicht voel ik me wat ongemakkelijk en opgejaagd op zo een topfiets.
De Propel is dan niet zozeer opvallend en toch een goede 1000 goedkoper.
Man ik ben gewoonweg bang dat mijn dure Protos uit m'n schuurtje wordt gejat.
Dus
Protos vind ik mooier, is duurder; betere specs met oa SuperRecord electronisch en Zipp (404?) wielen en NOG wel iets duurder (kan het wel betalen)
Maar ik ben maar een straatrijdertje en wellicht voel ik me wat ongemakkelijk en opgejaagd op zo een topfiets.
De Propel is dan niet zozeer opvallend en toch een goede 1000 goedkoper.
Man ik ben gewoonweg bang dat mijn dure Protos uit m'n schuurtje wordt gejat.
Dus
-
Musicmaestro
- Forum-lid
En bovendien is de Protos ondanks een superscherpe aanbieding nog steeds heel veel geld
Ik kreeg nog een bericht van (tweedehandse) Venge- verkoper dat zo'n De Rosa niet tevergelijken is met een Venge (Venge beter). Zou ik natuurlijk ook zeggen als verkopende partij.
Anyway dus nog steeds twijfel.
Hallo zoveelste slapeloze nacht.
Ik kreeg nog een bericht van (tweedehandse) Venge- verkoper dat zo'n De Rosa niet tevergelijken is met een Venge (Venge beter). Zou ik natuurlijk ook zeggen als verkopende partij.
Anyway dus nog steeds twijfel.
Hallo zoveelste slapeloze nacht.
-
Musicmaestro
- Forum-lid
Samengevat:
Optie 1: Venge modeljaar 2014 in goede staat. Wil dan andere groep op: Dura-Ace of SuperRecord. Kosten 4500-5000
Optie 2: Giant Propel SL1 van 5999 voor 4500, nieuw en bij de plaatselijke fietsenboer.
Optie 3: De Rosa Protos superluxe met SuperRecord electronisch, Zipp 404 (?), luxe stuurtje; z.g.a.n. Modeljaar 2016 maar gebruikt, via de eigenaar vd plaatselijke fietsenmaker. Maar nog altijd wel 5500-6000. Wel een goede deal, maar voor mij veel geld voor een fietsje.
Optie 4: Tarmac, diverse mogelijkheden, niets specifiek.
Proefrit op Propel is erg goed bevallen.
Optie 1: Venge modeljaar 2014 in goede staat. Wil dan andere groep op: Dura-Ace of SuperRecord. Kosten 4500-5000
Optie 2: Giant Propel SL1 van 5999 voor 4500, nieuw en bij de plaatselijke fietsenboer.
Optie 3: De Rosa Protos superluxe met SuperRecord electronisch, Zipp 404 (?), luxe stuurtje; z.g.a.n. Modeljaar 2016 maar gebruikt, via de eigenaar vd plaatselijke fietsenmaker. Maar nog altijd wel 5500-6000. Wel een goede deal, maar voor mij veel geld voor een fietsje.
Optie 4: Tarmac, diverse mogelijkheden, niets specifiek.
Proefrit op Propel is erg goed bevallen.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
En dan heb je het over deftige fietsjes, maar hoe zit het met de wielset, of komt dat er later ook nog bij ?
Kijk ook eens naar de aanschaf van een frame van welk merk dan ook, kies een groep naar keuze, evenals de wieltjes.
Dan heb je alles in 1 keer naar wens. Wanneer je dan toch geld gaat uitgeven.
Just my € 0,02
Kijk ook eens naar de aanschaf van een frame van welk merk dan ook, kies een groep naar keuze, evenals de wieltjes.
Dan heb je alles in 1 keer naar wens. Wanneer je dan toch geld gaat uitgeven.
Just my € 0,02