Vervangen buitenblad wel of niet nodig?
- Sweety2008
- Forum-lid
Oké, denk als ik met deze ketting nog ca. 2000 km heb gefietst moet er toch weer een nieuwe op.
Tot nu toe heb ik 3214 km met deze ketting gefietst meestal vervang ik ze om de 5000 km omda de kettingchecker dan helemaal tussen de schakels invalt.
Tot nu toe heb ik 3214 km met deze ketting gefietst meestal vervang ik ze om de 5000 km omda de kettingchecker dan helemaal tussen de schakels invalt.
Ghost Nivolet 6LC
Misschien kun je vragen wat haar cadans en gemiddelde snelheid zijn. Bij mij wordt ze boos als ik het in twijfel trek.guerciotti schreef:Ik heb twijfels dat jij met 50-14 rijdt.Sweety2008 schreef:Zijn er alleen kettingbladen van Shimano?
Ik heb een triple en fiets meestal op een verzet van 50/14.
Ben idd. een mooi weer fietser omdat ik een hekel aan regen heb.
@Sweety Lees eens wat door, zelfs in dit topic, dan hoef je niet de vraag te stellen of er meer merken kettingbladen zijn. (Of ze ook bij jouw groep passen is wel de volgende vraag.) Googlen is misschien ook wel een mogelijkheid.
- Sweety2008
- Forum-lid
Als ik 59/14 gebruik is mijn cadans lager dan 75. En het gemiddelde zegt niks omdat ik vaak moet stoppen voor stoplichten, rotondes en spoorwegovergangen.
Vandaag was mijn top 32 km/h op een lekker lang recht stuk zonder verkeer en tegenliggers.
Maar nu weer on topic, ik ga nog iemand anders vragen voor mijn kettingblad, kan goed zijn dat het van mindere kwaliteit is.
Zoveel weet ik er ook niet van af waar ik de volgende keer op moet letten als ik een nieuwe koop.
Vandaag was mijn top 32 km/h op een lekker lang recht stuk zonder verkeer en tegenliggers.
Maar nu weer on topic, ik ga nog iemand anders vragen voor mijn kettingblad, kan goed zijn dat het van mindere kwaliteit is.
Zoveel weet ik er ook niet van af waar ik de volgende keer op moet letten als ik een nieuwe koop.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Waarom niet met 50/14 optrekken?Jans schreef:@Sweety, als je zo vaak op moet trekken, dan hoop ik toch dat je niet met 50/14 optrekt? Dus rijd je waarschijnlijk veel vaker op een kleiner kransje achter dan je je realiseert.
Op mijn Gazelle treckingbike heb ik 12/25 (voor weet ik niet precies) maar ik fiets in meer dan 80% achter met 12. Behalve als ik in Venlo het steilste gedeelte van de Kaldenkerkerstraat heb dan schakel ik achter op een hoger kransje maar voor niet.
Ik ben dit zo gewend. Vroeger had ik een fiets zonder versnellingen en daarmee ben ik ook gefietst. Gaat allemaal maar dan wel iets langzamer.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Poets ik naar elke rit. Net als de rest van mij racefiets.mao schreef:Met je buitenblad is niets mis mee, mooie schone ketting trouwens. Plus puntje voor jou.
Ghost Nivolet 6LC