Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 400 km. Zwolle de Veenkoloniën vrijdag 22 april

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 03 mei 2016 22:34

havana schreef:Een brevet is maar een papiertje. Tijdens een cyclo heb ik nog nooit een brevet opgehaald.
Bij een randonneursbrevet is het toch handig om alles op te halen. Al is het er maar voor dat de organisator iedereen kan afvinken en niet lang blijft wachten omdat ie denkt dat je nog moet komen terwijl jij al thuis aan de koffie zit.

monique70
Forum-lid

monique70 04 mei 2016 05:07

havana schreef:Een brevet is maar een papiertje. Tijdens een cyclo heb ik nog nooit een brevet opgehaald.
Nou, niet helemaal. Een gehomologeerd brevet is een bewijsje dat je de afstand volgens de regels met goed resultaat hebt afgelegd. Om aan sommige tochten mee te mogen doen heb je dat bewijsje toch echt nodig. Om aan Parijs-Brest-Parijs te mogen starten moet je een bewijs van de 200, 300, 400 en 600km kunnen overleggen. Zonde als je dan net een van de brevetten mist. Zo mag ik dit jaar alleen in de Dutch Capitals Tour starten als ik een 400km brevet van dit jaar kan overleggen of PBP van vorig jaar.

In die zin heeft het voor mij meer waarde dan een medaille voor een tocht die je ook krijgt als je stukken afgekort hebt. En mijn kaartje met stempels mag ik altijd houden of ik de tocht nu wel of niet volgens de regels gereden heb, de homologatie krijg ik alleen als ik hem verdien.

En verder fiets ik lekker voor mijn eigen prestatie, met of zonder homologatie, medaille of beker :)
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Delange63
Forum-lid

Delange63 04 mei 2016 11:18

Naar aanleiding van bovenstaande even een vraag.

Ik heb sinds december 3 x een 200km brevet gereden. Komend weekend wil ik de volgende stap wagen: 300km bij onze zuiderburen (Lier).

Ben dus niet heel bekend met de 'randonneursregels', maar wat bedoelen jullie met het 'ophalen' van het brevet?
Tot nu toe heb ik 3x mijn stempelkaart ingeleverd, maar niets 'opgehaald'. Ik heb begrepen dat de 'brevetkaart' wordt nagestuurd, maar dat kan wel maanden (of langer) duren.

En nou ik toch bezig ben: zijn er verschillen tussen Nederlandse en Belgische brevetten?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 04 mei 2016 11:32

Een brevetkaart ophalen is niet de juiste benaming, havana wordt niet gehinderd door enige kennis. Je levert de brevetkaart in bij de organisator na afloop van je gereden brevet.

De brevetkaarten worden door de organisator ter homologatie opgestuurd naar Frankrijk, waar de Audax Club Parisien de kaarten voorziet van het stempel en homologatienummer. Deze worden daarna naar de deelnemers gestuurd of aan hen afgegeven.

In Zwolle lag vorige week mijn gehomologeerde brevetkaart van 23 januari dit jaar. Misschien heb je hem ook binnenkort?

Ik heb nog geen ervaring met Belgische brevetten, maar ik ken goede verhalen. Gewoon doen!

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 04 mei 2016 12:03

De brevetten in Lier worden tegenwoordig gekenmerkt door een snelle groep die hard vertrekt en een hele reeks van kleine groepjes die er achteraan rijden. De routebeschrijving is meestal via knooppunten, dus veel draaien en keren over kleine weggetjes. Vertrek is in een oud wielercafé.
Voorinschrijving is in België niet gebruikelijk, in Nederland wel.
De route staat altijd vooraf op de Belgische websit.

Plaats reactie