Wie heeft tips voor goede, goedkope voeding op de fiets
Inderdaad bananen. Twee duppies voor 1 banaan, beter is er niet. Voor tochten > 120/130 km en klimtochten, neem ik nog een extra banaan mee voor nog eens EUR 0,20 en voor de zekerheid een gelletje. Maar meestal kom ik niet toe aan dat gelletje. Voor wat betreft vloeistof: tochten < 70km gaan op water. Voor langere tochten vul ik 1 bidon met sportdrank op basis van poeder van de action. Kost ook niks.
Ik heb ook altijd een reserve gelletje, voor als ik echt de man met de hamer tegen kom (hongerklop) anders gewoon een banaan of goedkoop individueel verpakte koekjes (Ah eigengereide, 6 voor 1.25, appel framboos) Wel koop ik altijd grote potten sportdrank aanleng poeder. Zo duur is dat ook weer niet (echt goedkope maltodextrose heb ik ook niet kunnen vinden). Smaakt goed, mengt goed, geen gedoe. Maar bij ritten van 50 60 k hoef je. Niet te eten alsje sportdrank (of Iig water) bij je hebt, tenminste ik niet en ik rijd meestal dit soort kleine ritjes.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Goed gezien.NicoNB schreef: Hoeveel betaald dat nou? Spammen op andermans fora?
Werk jij voor een SEO clubje die zo probeert google indexing te manipuleren?
Ook niet zo handig om jezelf aan te melden als Cycling Ka, wanneer je auteursnaam Karin Lambrechtse is....

Als snelle brandstof heb je suiker nodig, en de makkelijkste manier om aan suiker te komen, is het gewoon kopen.
Dus ik giet gewoon iets van 20g kristal suiker in een 750ml bidon, ff goed mengen.
In de meeste sportdrankjes zit nog meer suiker, maar dit is voor mij wel genoeg om een paar uur op te kunnen fietsen.
Om de maag een beetje gevuld te houden neem ik ook altijd een krentenbolletje met (o gruwel) kaas mee.
Dus ik giet gewoon iets van 20g kristal suiker in een 750ml bidon, ff goed mengen.
In de meeste sportdrankjes zit nog meer suiker, maar dit is voor mij wel genoeg om een paar uur op te kunnen fietsen.
Om de maag een beetje gevuld te houden neem ik ook altijd een krentenbolletje met (o gruwel) kaas mee.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
20 gram suiker is echter maar 1/3 van wat je lichaam op kan nemen per uur tijdens inspanning. Om daar nog 40 gram aan vast voedsel bij te eten lukt de meeste echt niet.vermeulen schreef:Als snelle brandstof heb je suiker nodig, en de makkelijkste manier om aan suiker te komen, is het gewoon kopen.
Ja klopt, dit is een hypotone oplossing. 60 gram suiker oplossen in 750mL water heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd, mogelijk moet je de oplossing dan een beetje verwarmen om het goed opgelost te krijgen.amclassic-fan schreef:20 gram suiker is echter maar 1/3 van wat je lichaam op kan nemen per uur tijdens inspanning. Om daar nog 40 gram aan vast voedsel bij te eten lukt de meeste echt niet.vermeulen schreef:Als snelle brandstof heb je suiker nodig, en de makkelijkste manier om aan suiker te komen, is het gewoon kopen.
Je hoeft overigens bij het sporten ook niet altijd de maximale energie-opname te benaderen.
Als je dat toch zou willen:
In een krentenbolletje zit (according to voedingscentrum.nl) 25.5 gram koolhydraten; als je voor vertrek een krentenbolletje neemt, een bidonnetje hypotone drank wegdrinkt en onderweg een banaan eet (26 gram), kom je een heel eind aan je 60 gram per uur, zonder stroop te moeten drinken.
Het tweede uur is dan wel wat lastiger.
Geen probleem hoor, lost zo opvermeulen schreef:60 gram suiker oplossen in 750mL water heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd,

Eensch.Je hoeft overigens bij het sporten ook niet altijd de maximale energie-opname te benaderen
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"