Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?
Heb een setje met Across naven. Ben er zeer tevreden over, zijn nu twee jaar oud en nooit problemen gehad. Alleen de body word een beetje ingegraven omdat deze van aluminium is.
Zover ik kan vertellen is de afdichting super en is de rolweerstand ook goed. De ratel is voor mij niet iets om een naaf op te kopen maar deze is iets harder dan de gemiddelde fabrieks hub. Volgens mij hebben ze 5 veren aan de binnenzijde.
On topic. Ben zelf ook aan het kijken voor een set full carbon wielen. Reynolds Strike SLG of FFWD F6R waren ook een van de opties.
Heeft iemand ervaring met Handgewpaakt.nl eigen velgen?
Zover ik kan vertellen is de afdichting super en is de rolweerstand ook goed. De ratel is voor mij niet iets om een naaf op te kopen maar deze is iets harder dan de gemiddelde fabrieks hub. Volgens mij hebben ze 5 veren aan de binnenzijde.
On topic. Ben zelf ook aan het kijken voor een set full carbon wielen. Reynolds Strike SLG of FFWD F6R waren ook een van de opties.
Heeft iemand ervaring met Handgewpaakt.nl eigen velgen?
Educated guess: dat zijn gewoon Azië-hoepels. Weinig mis mee dus.
Ik ga voor de Reynolds strike velg. Maar ben er nog niet uit welke naaf. Heb zelf across naven die bevallen goed maar wil ook een keer wat anders proberen.
Heb wel research gedaan maar ben er nog niet uit. Gewicht en ratel zijn voor mij niet zo belangrijk, ze moeten vooral een goed prijs kwaliteit verhouding hebben en niet te veel onderhoud nodig hebben. Wil graag rode naven.
Lees goede verhalen over White Industries en vind ze ook wel mooi. Maar de "driver3 pawl/ 24 point engagment" zit me een beetje dwars.
Industy nine lijkt me ook wel wat maar hier kan ik bijna niets over terug vinden.
CK vind ik veel te duur.
Andere suggesties zijn welkom en hoor graag jullie ervaringen
Heb wel research gedaan maar ben er nog niet uit. Gewicht en ratel zijn voor mij niet zo belangrijk, ze moeten vooral een goed prijs kwaliteit verhouding hebben en niet te veel onderhoud nodig hebben. Wil graag rode naven.
Lees goede verhalen over White Industries en vind ze ook wel mooi. Maar de "driver3 pawl/ 24 point engagment" zit me een beetje dwars.
Industy nine lijkt me ook wel wat maar hier kan ik bijna niets over terug vinden.
CK vind ik veel te duur.
Andere suggesties zijn welkom en hoor graag jullie ervaringen
Hope? Niet superlicht, wel heel degelijk en volgens mij te krijgen in allerlei kleurtjes.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14616
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Across - twee setjes gehad, behoorlijk wat problemen:
-Voornaaf race, lager vielen eruit de huls was dus te ruim, onder garantie door wheeltec vervangen;
-Achternaaf race, gescheurde fles, ook weer netje vervangen door wheeltec.
-Achternaaf MTB, afdichting matig, na vijf flinke modderritten moest de naaf uit elkaar, body zijdelingse speling vanaf begin.
-Voornaaf lefty, nog geen problemen.
Zonde want het ziet er doordacht en mooi uit en ze lopen lekker, met een paar gram meer gewicht ben je van een hoop problemen af. Service van Across en wheeltec was hierin zeer goed iig, maarja op vakantie heb je daar weinig aan liever iets wat heel blijft.
Voor de MTB weer voor hope gegaan:
-betaalbaar en beter is er niet,
-super makkelijk zelf alles te vervangen en elke los onderdeel verkrijgbaar bij vrijwel elke webshop en legio FM,s ook nog eens voor normale prijzen.
-nadeel wat aan de zware kant.
-Om te bouwen naar alle as typen, voor race nog geen issue, met de MTB wel fijn.
Voor de racer achter de acros door wheeltec laten vervangen door een Tune mag achternaaf. Die loopt iig beter dan de acros, mooie lichte naaf. Nadeel onderdelen zijn los lastig verkrijgbaar.
De kwaliteit wordt als wisselend ervaren zoals je ook hier ziet. Op de racer zou ik het wel durven op de MTB zou ik het nooit doen.
Ik vind het nu ook moeilijk wat te kiezen voor de race, maar als je een "zware" strike velg pakt zou ik gewoon de eigen naven van wheeltec pakken of hope. Ik zou de belachelijke bedragen voor sommige naven lekker in mijn zak houden. Bij een licht klimsetje waar je minder kilometer mee rijd zou ik tune overwegen. CK ook altijd mooi als je van je geld af wilt, maargoed als je het hebt en je eet er geen boterham minder om, waarom niet
-Voornaaf race, lager vielen eruit de huls was dus te ruim, onder garantie door wheeltec vervangen;
-Achternaaf race, gescheurde fles, ook weer netje vervangen door wheeltec.
-Achternaaf MTB, afdichting matig, na vijf flinke modderritten moest de naaf uit elkaar, body zijdelingse speling vanaf begin.
-Voornaaf lefty, nog geen problemen.
Zonde want het ziet er doordacht en mooi uit en ze lopen lekker, met een paar gram meer gewicht ben je van een hoop problemen af. Service van Across en wheeltec was hierin zeer goed iig, maarja op vakantie heb je daar weinig aan liever iets wat heel blijft.
Voor de MTB weer voor hope gegaan:
-betaalbaar en beter is er niet,
-super makkelijk zelf alles te vervangen en elke los onderdeel verkrijgbaar bij vrijwel elke webshop en legio FM,s ook nog eens voor normale prijzen.
-nadeel wat aan de zware kant.
-Om te bouwen naar alle as typen, voor race nog geen issue, met de MTB wel fijn.
Voor de racer achter de acros door wheeltec laten vervangen door een Tune mag achternaaf. Die loopt iig beter dan de acros, mooie lichte naaf. Nadeel onderdelen zijn los lastig verkrijgbaar.
De kwaliteit wordt als wisselend ervaren zoals je ook hier ziet. Op de racer zou ik het wel durven op de MTB zou ik het nooit doen.
Ik vind het nu ook moeilijk wat te kiezen voor de race, maar als je een "zware" strike velg pakt zou ik gewoon de eigen naven van wheeltec pakken of hope. Ik zou de belachelijke bedragen voor sommige naven lekker in mijn zak houden. Bij een licht klimsetje waar je minder kilometer mee rijd zou ik tune overwegen. CK ook altijd mooi als je van je geld af wilt, maargoed als je het hebt en je eet er geen boterham minder om, waarom niet
Wheeltec heeft nu naast hun "eigen merk" naven (bitex?) ook "made by white industries" naven. Geen idee wat die kosten, maar het zou wel eens een heel gunstige prijs/kwaliteit kunnen zijn. Tune zou ik alleen nemen als je zo licht mogelijk wilt (zijn wel hele goede naven IMHO, maar duur!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb prijsopgave van beide naven gekregen. Huismerk (White industries) was 10 euro duurder dan Tune. Toen moest ik wel voor Tune kiezen.....[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]53x11 schreef:Wheeltec heeft nu naast hun "eigen merk" naven (bitex?) ook "made by white industries" naven. Geen idee wat die kosten, maar het zou wel eens een heel gunstige prijs/kwaliteit kunnen zijn. Tune zou ik alleen nemen als je zo licht mogelijk wilt (zijn wel hele goede naven IMHO, maar duur!)
Lijkt me een uitgesproken zaak dan inderdaad.

Prijs van de huismerk naven valt me dan niet mee.

Prijs van de huismerk naven valt me dan niet mee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Prijzen bij Wheeltec vallen sowieso niet erg mee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
kwalteit/service kost geld. Wil je dat niet dan moet je zelf leren spaken en de onderdelen van internet halen.
Kan best aardig spaken maar doe het te weinig en dan kan ik het beter uitbesteden.
Er is weinig "huismerk" aan die White Industries naven. Ze kosten ca. 60 Euro / set minder dan de volledig gelijke "merknaven".
Niet iedereen wil met een berg zilveren graveringen en in koeieletters USA rondrijden (ik dus ook niet) en het plan was eerst volledig zwarte naven zonder graveringen maar omdat WI dat weigerde is er uteindelijk heel klein Wheeltec op de naaf gelaserd (bij mij inmiddels ook weer zwart).
En ja de tune naven zijn iets goedkoper maar qua kwaliteit ook niet echt een match en wil je de topnaven van tune (150) dan ben je ook een berg meer kwijt.
Kan best aardig spaken maar doe het te weinig en dan kan ik het beter uitbesteden.
Er is weinig "huismerk" aan die White Industries naven. Ze kosten ca. 60 Euro / set minder dan de volledig gelijke "merknaven".
Niet iedereen wil met een berg zilveren graveringen en in koeieletters USA rondrijden (ik dus ook niet) en het plan was eerst volledig zwarte naven zonder graveringen maar omdat WI dat weigerde is er uteindelijk heel klein Wheeltec op de naaf gelaserd (bij mij inmiddels ook weer zwart).
En ja de tune naven zijn iets goedkoper maar qua kwaliteit ook niet echt een match en wil je de topnaven van tune (150) dan ben je ook een berg meer kwijt.