Garmin Connect is heel erg beperkt. Het geeft niet eens het gemiddeld vermogen weer bij een lap en zelf een selectie maken kan ook niet. Dus ja, gebruik het eigenlijk nooit.
Strava Premium voegt met een vermogensmeter heel wat toe en is erg gebruiksvriendelijk en je bent er zo in thuis. Segmenten zijn ook erg nuttig met vermogen erbij.
Verder vind ik
Cycling Analytics een handige site die wat meer inzicht geeft (de statistieken pagina is erg leuk), maar alleen in de zoveel tijd betaal ik daar een maand voor om alle ritten weer van Strava te importeren. Na het aflopen van je abonnement blijft die site volledig functioneel, alleen kan je geen ritten meer uploaden. Wel sympathiek.
WKO4+ heeft een schier oneindige lijst met charts maar is nog erg buggy en traag, maar zelfs al zou het goed / snel werken is het een stuk minder gebruiksvriendelijk (ik moest op Google zoeken hoe ik uberhaupt mijn directory met .fit bestanden kon importeren). Zal de TrainingPeaks site nog eens proberen.
Wat nog wel eens voorkomt is dat een vermogensmeter voor korte tijd ongeldige maximale vermogens registreert. Bij Strava kan je die helaas niet eruit halen. Bij Cycling Analytics gaat dit super eenvoudig per rit en Golden Cheetah kan het volledige geautomatiseerd over alle ritten. Bij WKO4+ zijn die pieken een probleem omdat dan de nieuw ontworpen metrics als mFTP en FRC niet berekend worden. Maar als ik dan het
stappenplan bekijk om die pieken te fixen laat ik het maar.