Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bike Fitting

feddesman
Forum-lid

feddesman 18 mei 2016 22:09

ted038 schreef:
feddesman schreef:Ik ben ook van plan een bikefitting te gaan doen . vanaf 80+ km's krijg ik toch wat last van mn onder rug en schouders.
Het is niet een kwestie van "gewoon wennen" ?

Soms is het geoefende oog van een (betere) fietswinkelmedewerker / "mannetje binnen je fietsclub ook al voldoende om te zien of je te kort/lang/diep/hoog zit , en of je zadelstand/-breedte klopt, en DAN kan dat voordeliger zijn dan gelijk een volle bikefitting.

Zelf een prettige ervaring gehad met een uitgebreidere fietsbewegingsanalyse (Lucas Bos in Renkum, werkt met retul), ook omdat hiet een mix van fysiotherapeut & bikefitting is. ( schat een fysiotherapeut toch iets hoger in dan gemiddelde bikefitter)
Na zo'n 8000 km is het wennen wel voorbij.Ik hou het ook wel vol tot 150 km ofzo maar fijn is anders.
Ik ga binnenkort bij velometric langs ,zeker na de verandering van stuur zadel en cranklengte zal Ik wel wat aanpassingen nodig hebben.
Specialized Diverge Axs

ted038
Forum-lid

ted038 18 mei 2016 22:25

feddesman schreef: Na zo'n 8000 km is het wennen wel voorbij.Ik hou het ook wel vol tot 150 km ofzo maar fijn is anders.
:mrgreen: ik zou het nog even 5.000 km aanzien :mrgreen:

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 19 mei 2016 08:27

Zwasja schreef:Ik zit ook te denken om eens een bikefitting te doen, maar hik nogal aan tegen de EUR 200,- en meer kosten. Ik vind dat nogal een prijs. Nu zie ik dat je ook bij futurum een bikefitting kunt laten doen incl dynamische test en zadelanalyse etc. maar dan voor de helft van dat geld.
Heeft iemand daar ervaring mee?
vergoedt je zorgverzekering helemaal niks?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

feddesman
Forum-lid

feddesman 19 mei 2016 08:48

Supergrover schreef:
Zwasja schreef:Ik zit ook te denken om eens een bikefitting te doen, maar hik nogal aan tegen de EUR 200,- en meer kosten. Ik vind dat nogal een prijs. Nu zie ik dat je ook bij futurum een bikefitting kunt laten doen incl dynamische test en zadelanalyse etc. maar dan voor de helft van dat geld.
Gaat dat dan niet gewoon van je eigen risico af
Specialized Diverge Axs

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 19 mei 2016 08:53

Ik kreeg deel terug via fysiotherapie.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 19 mei 2016 09:13

feddesman schreef:
Supergrover schreef:
Gaat dat dan niet gewoon van je eigen risico af
ligt aan je pakket, ik heb een fit&vrij pakket waarbij ik € 1000 per jaar kan besteden aan aanvullende zorg waarvan max € 450 aan de tandarts. De bikefitting en inspannings etc test die ik bij SMA Amersfoort heb laten doen, werd volledig uit dat bedrag vergoed. Gaat niet van mijn eigen risico af. Was heel tevreden over SMA trouwens, knie/bovenbeen pijn is nu over, ben beter op mijn fiets gezet.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

prjz
Forum-lid

prjz 19 mei 2016 19:06

Ooit eens bij Lucas Bos in Renkum geweest en heb daar echt profijt van gehad. Mijn zadel wat meer naar voren en een langere stuurpen. Tevens rechterschoenplaatje wat meer naar binnen gezet.
prj

Zwasja
Forum-lid

Zwasja 20 mei 2016 08:16

Supergrover schreef:

Ik doe alleen aan basisverzekering. Ik heb geen aanvullende verzekering.

feddesman
Forum-lid

feddesman 20 mei 2016 08:49

Zwasja schreef:
Supergrover schreef:

Ik doe alleen aan basisverzekering. Ik heb geen aanvullende verzekering.
Idd zonde van je geld.

Ik heb maandag een afspraak bij velometric voor een 3d bikefitting :winkthumb:
Specialized Diverge Axs

Roaldinio
Forum-lid

Roaldinio 20 mei 2016 10:15

Ook ik zit al lang te twijfelen of ik een bike-fit zou laten doen voor de aankoop van een nieuwe fiets, maar weet niet goed waar. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen (Zeeland). Weet er iemand een goede optie in de buurt? (Woon in Clinge)

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 20 mei 2016 11:04

IS het niet wat apart dat we hier vele duizenden Euro's aan fietsen uitgeven maar dan gaan zitten muggenziften over een bedrag van maximaal 250 Euro om goed op je fiets te zitten?

Dat nog los van het feit dat als je de maatvoering voor je zit positie eenmaal hebt je niet zelf hoeft te experimenteren met verschillende stuur en eventueel ook zadelpennen.
Scheelt toch ook weer in de kosten als je bij aankoop meteen de juiste toebehoren kan bedingen en niet meer stuurpennen en ander klein grut blijft zitten.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 20 mei 2016 11:10

Roaldinio schreef:Ook ik zit al lang te twijfelen of ik een bike-fit zou laten doen voor de aankoop van een nieuwe fiets, maar weet niet goed waar. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen (Zeeland). Weet er iemand een goede optie in de buurt? (Woon in Clinge)
Topic wel doorgelezen? Velofysics in kapelle, Zeeland.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Plaats reactie