Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour utrecht bezoeken : do'en dont's ?

a3
Forum-lid

Gebruikersavatar a3 02 jul 2015 06:34

Zorro schreef: Als zeer frequent NS reiziger zou ik ook de trein vermijden. Bijna 100% dat treinen overvol zijn en er de nodige storingen zullen zijn. Met 35 graden wil je niet in een stilstaande trein zitten/staan. Sprinters geen toillet en airco.

Been there and no fun.

Ik fiets zelf vroeg in de ochtend en ga lekker met de beentjes omhoog en alle luiken dicht de proloog kijken...thuis.

Ik fiets er ook 's morgens vroeg heen en kijk of ik wat foto's kan maken en ben voor 12.00 uur weer terug om lekker thuis de tijdrit te kijken. Ik woon dan ook 19 km van Utrecht :)

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 02 jul 2015 10:36

vantheman schreef:
Nee Nee schreef:300.000 bezoekers verwacht.
13.000 en nog wat parcoursmeters

Levert op: meer dan 20 man per meter parcours als en indien alle toeschouwers gelijkmatig over het parcours verdeeld zijn
Volgens mij kunnen op het grootste gedeelte van de parcours toeschouwers aan beide kanten van de weg staan. Dat is dan 10 man per meter aan de ene kant en 10 man aan de andere kant van de weg. Nog los van tribunes bijvoorbeeld bij de finish.
Daarnaast zijn er ook grote schermen wat van het parcours af en is het de vraag of alle toeschouwers vier uur lang continue langs het parcours zullen staan.
Die was raak :P
Gelukkig stond er in de gazet dat het aantal verwachte toeschouwers nog met 200.000 omhoog gaat. En thuis heb ik ook een groot scherm.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 jul 2015 11:26

Vorige editie ben ik in Rotterdam gaan kijken.

De Tips,
-Rijd er vanavond? heen voor de ploegenpresentatie, kan je ze op aanraakafstand zien. Dat was toen erg leuk;
-Vrijdag wat rond rijden in de buurt als je vrij hebt, kwam toen ook veel renners tegen;
-zaterdagochtend inderdaad, best leuk om wat foto,s te nemen.

Bij de proloog ben ik na 20 minuten weg gegaan, na 10 renners heb ik dat wel gezien en met de tempraturen die er zaterdag worden verwacht en altijd wel mensen die geen deo en douche hebben zou ik thuis blijven.

superb11
Forum-lid

superb11 02 jul 2015 12:03

Inderdaad: Rotterdam was heel relaxed 5 jaar geleden. Toen kon je zonder al te veel problemen het hele parcours aflopen. Gaat morgen niet lukken verwacht ik. Ik twijfel sterk of ik morgen afreis naar Utrecht. Als ik lees dat er vandaag rond Urecht al de nodige treinen uitvallen vanwege de hitte wil er eigenlijk niet aan denken om morgenochtend in een overvolle trein te moeten zitten om vervolgens in een overvolle stad met 40 graden rond te moeten schuifelen. En daarna nog maar af te moeten wachten of er voldoende treinen rijden om iedereen weer af te voeren. Misschien toch maar thuis in de tuin blijven.

JoostG
Forum-lid

JoostG 02 jul 2015 19:27

Was vanochtend al in de stad om wat zaken voor zaterdag af te leveren. Bij het hotel Midland bij de berenkuil zitten heel veel ploegen. Wil je iets de actie meemaken maar niet op za of zo de stad in, dan zou je daar morgen kunnen gaan kijken.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 jul 2015 21:30

JoostG schreef:Was vanochtend al in de stad om wat zaken voor zaterdag af te leveren. Bij het hotel Midland bij de berenkuil zitten heel veel ploegen. Wil je iets de actie meemaken maar niet op za of zo de stad in, dan zou je daar morgen kunnen gaan kijken.
Of bij het Carlton President in Maarssen, daar zitten Giant, Lotto,Saxo en Astana

Afbeelding

Afbeelding

Mitland zitten Europcar, Etixx en IAM.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 02 jul 2015 22:23

Biltsche hoek (De Bilt): BMC, FDJ en Movistar

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 02 jul 2015 22:49

Oud London zitten er ook een paar

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 03 jul 2015 00:35

Hele overzichtje maar doen dan??

:D

Afbeelding

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 03 jul 2015 09:01

Was ook van plan om in Utrecht te gaan kijken, maar vanwege de weersomstandigheden toch maar verplaatsen naar zondag ;)

Is er ook een website o.i.d. voor die etappe waar ik kan zien wat mooie plekken zijn om te gaan staan?
Wil ergens in Zeeland gaan staan, maar niet aan de finish, waar ik ook nog wat leuke plaatjes kan schieten...

bwerter
Forum-lid

bwerter 03 jul 2015 09:21

copperzzz schreef:Was ook van plan om in Utrecht te gaan kijken, maar vanwege de weersomstandigheden toch maar verplaatsen naar zondag ;)

Is er ook een website o.i.d. voor die etappe waar ik kan zien wat mooie plekken zijn om te gaan staan?
Wil ergens in Zeeland gaan staan, maar niet aan de finish, waar ik ook nog wat leuke plaatjes kan schieten...
Hier ben ik ook benieuwd naar...

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 03 jul 2015 09:33

bwerter schreef:
copperzzz schreef:Was ook van plan om in Utrecht te gaan kijken, maar vanwege de weersomstandigheden toch maar verplaatsen naar zondag ;)

Hier ben ik ook benieuwd naar...
Misschien is dit wat ;)
http://www.touretappe.nl/tour-de-france ... -etappe-2/

Plaats reactie