Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Krampen in beide benen

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 26 apr 2015 10:18

Hou ons nou niet zo in spanning...ik heb ook geen idee.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3121
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 apr 2015 10:32

Geert Wilders. Beetje vergezocht en off topic.

@topic: overigens kan medicijn gebruik ook tot kramp leiden. De boodschap dat je anders moet gaan fietsen, lijkt mij echter wel duidelijk.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5961
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 apr 2015 11:55

Wat info over brandnetelthee:
http://www.brandnetelthee.net/

Het is dus vochtafdrijvend. Misschien is een halve liter gewone thee en een halve liter water beter.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8472
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2015 12:18

rob74 schreef:Wat info over brandnetelthee:
http://www.brandnetelthee.net/

Het is dus vochtafdrijvend. Misschien is een halve liter gewone thee en een halve liter water beter.
Zo zie je maar weer dat alles wat gezond lijkt het voor jou helemaal niet hoeft te zijn. Maar je problemen zitten natuurlijk niet alleen in die thee. Een tandje minder qua fietsen zou je zeer waarschijnlijk goed doen.
En wat die medicijnen betreft die krampen kunnen veroorzaken, zonder hier doktertje te willen spelen, statines zijn wel heel erg berucht.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4253
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 apr 2015 13:46

Jans schreef:
rob74 schreef:Wat info over brandnetelthee:
http://www.brandnetelthee.net/

Het is dus vochtafdrijvend. Misschien is een halve liter gewone thee en een halve liter water beter.
Zo zie je maar weer dat alles wat gezond lijkt het voor jou helemaal niet hoeft te zijn. Maar je problemen zitten natuurlijk niet alleen in die thee. Een tandje minder qua fietsen zou je zeer waarschijnlijk goed doen.
En wat die medicijnen betreft die krampen kunnen veroorzaken, zonder hier doktertje te willen spelen, statines zijn wel heel erg berucht.
Inderdaad. Heb zelf een tijdje simvastatine gebruikt. Ben hiermee gestopt omdat ik door de spierpijn niet meer lekker kon fietsen.....

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 26 apr 2015 17:29

Wat is simvastatine en voor wat word dit gebruikt? Ik neen gewoon mijn pillen tegen hoge bloeddruk is Candesartan 16 mg en Alvesco tegen mijn astma is een pufje iedere morgen en verder niks.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4253
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 apr 2015 18:04

Simvastatine is een cholesterol verlager. Candesartan ken ik niet, maar ik weet van sommige bloeddruk verlagende middelen dat ze spierpijn e.d kunnen geven.

....net even nagekeken, maar spierpijn en gewrichtspijn staan bij de bijwerkingen van Candesartan. Het kan zeker de moeite waard zijn dit eens met je behandelend arts te bespreken. (En natuurlijk niet zelf gaan dokteren!)

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 26 apr 2015 20:02

Ernie C. schreef:Iemand uit Blerick adviseren om thee te drinken, je moet maar durven... :mrgreen:
Trouwens ben van origine Duitse dus en die drinken zeker ook thee. Ik vind koffie ook heel erg lekker.
@Jans ik fiets sinds eind september op de Gazelle Ultimate extra en sinds 25 februari op mijn Bianchi.
Ghost Nivolet 6LC

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 27 apr 2015 16:38

Een bijzonder interessant artikel waar je ( en anderen? ) wellicht wat aan hebt:

http://www.dokterbernard.nl/416881007

[url lijkt niet echt profi, maar inhoudelijk zeer goed stuk]

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 27 apr 2015 21:53

Nu heb ik al 3 dagen niet gefietst en niet gesport maar vannacht weer kramp gehad in mijn kuiten. Ondanks dat ik meer water heb gedronken en de koffie heb laten staan:cry:
Maar het heeft dus niks geholpen:(
Ghost Nivolet 6LC

Alan Smeets
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:25
Contact

Alan Smeets 27 apr 2015 22:33

je moet je niet te gek laten maken door het drinken. Je moet al heel wat vocht en electrolyten verliezen om ook daadwerkelijk krampen te krijgen en dan zou je er eerder dit jaar ook last van gehad hebben.

In een normaal Westers eetpatroon zitten genoeg electrolyten. Het zout dat daartoe behoort komt in ons huidige eetpatroon meer dan genoeg voor. ook als ne geen extra zout tijdens het koken toevoegd.

Als ik jouw verhaal lees dan heeft de plotselinge stijging van je omvang en de intensiteit waarop je gefietst hebt een enorme impact op je gehad. Ik kan nnietnnieniet zeggen of er sprake is van overtraining, maar met 3 dagen niets doen los je geen vermoeidheid van 250+ km per week op.

Ik zou de komende weken 3x per week een uur tot anderhalf uur gaan losrijden op een rustige duur intensiteit. Hartslag zeker onder 130 en ik denk bij jouw zelfs onder de 120. Fiets maar alsof je met een gezin een ijsje ergens gaat eten.

Laat je lichaam eens herstellen. Dit doe je niet met volledige rust.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 apr 2015 00:11

Alan, dat is giswerk van die hartslag, tenzij je haar zones kent!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie