Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Broek: zoveel keuze, wat te kiezen?

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 21 apr 2015 15:56

Hanz Bé schreef:Zit er geen Vermarc dealer in je buurt?
Helaas niet.. :(
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Weer_begonnen
Forum-lid

Weer_begonnen 21 apr 2015 19:18

Na ongeveer zo'n beetje alle merken die er zijn gehad/geprobeerd te hebben, momenteel een Pearl Izumi broek (type weet ik zo even niet), gekocht bij de Pearl Izumi outlet in Valkenburg. Zit prima en irriteert mij niet bij lange ritten.
Bovendien was het een model van vorig jaar waar door er bijna 50% van de nieuwprijs van € 85,- afging.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Jo O.
Forum-lid

Jo O. 21 apr 2015 19:43

ik rij het liefste met met een skinfit triathlon short. zonder echte zeem, gewoon een tweede laagje stof.
ook veel andere triathleten zweren bij skinfit.
mijn andere broeken (campagnolo portswear, craft, sportfull) komen alleen nog buiten als het vriest of als mijn skinfit in de was zit.

PetiK
Forum-lid

PetiK 28 apr 2015 11:01

Vermarc Squadra aangeschaft (70e inclusief verzendkosten bij Van Eyck), zit prima, goed spul en dus geen spijt van.

Zadelpijn is ook verholpen, lag echter niet aan de broek/zeem maar zoals sommigen hier al suggereerden aan de stand van mijn zadel+lengte stuurpen. Zadel stond te ver met punt naar beneden & stuurpen te lang waardoor ik van mijn zadel afgleed, en mijn zitvlak op de verkeerde plekken werd ondersteund.

Nogmaals dank voor de tips!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 28 apr 2015 12:32

PetiK schreef:Vermarc Squadra aangeschaft (70e inclusief verzendkosten bij Van Eyck), zit prima, goed spul en dus geen spijt van.

Zadelpijn is ook verholpen, lag echter niet aan de broek/zeem maar zoals sommigen hier al suggereerden aan de stand van mijn zadel+lengte stuurpen. Zadel stond te ver met punt naar beneden & stuurpen te lang waardoor ik van mijn zadel afgleed, en mijn zitvlak op de verkeerde plekken werd ondersteund.

Komt de maat ook overeen of had je een grotere besteld?
Albert Einstein

PetiK
Forum-lid

PetiK 28 apr 2015 16:32

body schreef:
PetiK schreef:Vermarc Squadra aangeschaft (70e inclusief verzendkosten bij Van Eyck), zit prima, goed spul en dus geen spijt van.

Komt de maat ook overeen of had je een grotere besteld?
Ik ben uitgegaan van de maattabel van Vermarc. Deze geeft aan 186 - 190cm en <85kg = XL. Ik ben 189cm en weeg 69kg. Heb geen grotere besteld omdat ik bang was dat het dan te los zou zitten.

De bretels zitten niet te strak maar ook niet te slap, voor de pasvorm geldt eigenlijk hetzelfde. Voor mij is een grotere maat dan wat uit de maattabel rolt niet nodig, zit eerder tegen L aan dan tegen XXL. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 29 apr 2015 08:55

Heb de mijne nu ook paar keer getest en valt me inderdaad goed mee.
Zaterdag staat een tochtje van 110km op het programma. Maar verwacht geen problemen, toch niet in de broek :lol:
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Spaceship
Forum-lid

Gebruikersavatar Spaceship 30 apr 2015 00:00

body schreef:
vanderveldenwielersport.nl/ in Lekkerkerk had altijd Vermarc. Zelf ben ik daar een tijd niet geweest, bel 'm ff als het niet te ver uit de buurt is.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 30 apr 2015 06:07

Spaceship schreef:
body schreef:
vanderveldenwielersport.nl/ in Lekkerkerk had altijd Vermarc. Zelf ben ik daar een tijd niet geweest, bel 'm ff als het niet te ver uit de buurt is.

Bedankt :!:
Albert Einstein

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 06 mei 2015 21:53

ik heb altijd gereden met CSW (Campagnolo Sports Wear) broeken, bevallen prima, maar CSW is er mee gestopt helaas. Probeer nu een vervanger te vinden. Assos Neo Pro S7 gekocht maar bevalt mij voor tochten van langer dan 1-2 uur toch wat minder, ivm te dikke zeem en in kruis niet helemaal strak.
Weet iemand een merk wat vergelijkbaar valt met CSW?

Plaats reactie