Ikke niet hoor! Fiets en berijder moeten soigné zijn.Soap schreef:En die ontkennen dat natuurlijk stellig53x11 schreef:
@soap: een beetje wielrenner is ijdel natuurlijk
Gewicht in de winter.
Laatst gewijzigd door 53x11 op 14 feb 2015 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
ridley orion
- Forum-lid
Ben maar 1.70 in de winter 62 kilo en in de zomer 60 kilo
Ben in de winter ook altijd zwaarder, ±82kg en in seizoen net onder de 80.
Vijf jaar gelden van 100 naar die 80 gegaan in een jaar.
Gewoon door op te letten wat te eten.
Ik heb dit jaar hulp ingeroepen van Webtrainer(trainen om een specifiek doel te bereiken) en na een test afgesproken dat ik ga proberen richting de 74kg te gaan = 14%.
Dat lukt me niet meer op "gevoel"
Ik doe gelijk aan Havana, dus spreidt mijn bammetjes door de dag. Daarnaast gebruik ik een cal.appje(FatSecret
) op mijn telefoon. ik registreer alles wat ik eet/drink. Wil op dit moment per dag niet boven de 2000 cal komen. Voor mij werkt dat goed. Dus een trappist is niet erg, maar het betekent ergens anders iets minder consumeren
Vijf jaar gelden van 100 naar die 80 gegaan in een jaar.
Gewoon door op te letten wat te eten.
Ik heb dit jaar hulp ingeroepen van Webtrainer(trainen om een specifiek doel te bereiken) en na een test afgesproken dat ik ga proberen richting de 74kg te gaan = 14%.
Dat lukt me niet meer op "gevoel"
Ik doe gelijk aan Havana, dus spreidt mijn bammetjes door de dag. Daarnaast gebruik ik een cal.appje(FatSecret
Allard
Knappe prestatie 53x11 300 watt gem 1 uur lang trappen veel succes.53x11 schreef:Wordt wel een VIVA topic zo hoor! Maar vooruit; hoe ik het doepatmaessen schreef:shit, durf niet op de weegschaal te gaan staan als ik dit zo leesWat is de gouden regel? Geen suiker, snoep, koekje. 1x opscheppen met avond eten? Meer bewegen dan alleen maar zondag ATB ritje en af en toe met de fiets naar het werk? Wat eet je overdag? Cracker / wasa met kip.... hou je toch ook geen weken vol toch. Kan dus wel wat tips gebruiken ...........
Gewicht kwijt raken is echt niet moeilijk, het is alleen ook niet heel leuk. Het lukt mij alleen als ik een heel duidelijk doel heb. In dit geval is dat de transAlp, ik wil dan mijn "Functional Treshold Power" (vermogen dat je een uur vol kunt houden) >4W/kg krijgen. M.a.w. boven de breukstreep moet omhoog, onder de breukstreep moet omlaag
Mijn methode is redelijk radicaal (maar ook het enige dat werkt voor mij):
- Helemaal geen tussendoortjes/snacks/koekjes/chips
- 's ochtends bescheiden ontbijt (bakkie muesli)
- overdag "mag" ik 4 boterhammen (die heb ik meestal ruim voor lunchtijd al op...)
- 's avonds gewoon gezond (met weinig vet) eten
Tijdens trainingen eet ik zeer weinig tot niets.
Ik heb tijd voor 2 dagen woonwerk fietsen (25km enkele reis), 1 training in de avond in het velodrome en 1 langere training in het weekend.
Deze methode betekent wel dat je overdag honger hebt. Da's vervelend, maar je went er wel aan. Mijn glaasje bier/wijn/whisky laat ik niet staan, maar zo enorm veel drink ik nou ook weer niet.
Op deze manier verlies ik 0.5-1kg per week. Na 2 maanden ben ik 8-9 kg kwijt en is het vet% weer richting 10% of iets lager. Als de trainingen intensiever of langer worden ga ik wel weer wat meer eten (ook tijdens trainingen). Ik probeer er wel voor te zorgen dat ik direct na een training een "eetmoment" heb.
@Koos: dat is nog eens een mooie manier om een frame bij elkaar te sparen. Voelt bijna alsof je het gratis krijgt denk ik
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De Fatsecret-app ken ik ook, werkt goed. Zeker ism de streepjescodescanner.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Na een serieuze poging tot afvallen woog ik afgelopen zomer tijdens de fietsvakantie in Limburg op het lichtst 73 kg (1 januari was dit nog 91 kg). Inmiddels wel het jojo effect gehad om maar in de viva termen te blijven. Eind december was dit weer opgelopen tot 82 kg. Inmiddels gezakt naar 80 kg, eind mei moet dit rond de 75 kg zijn want ik heb me ingeschreven voor Limburgs Mooiste, de 135km. Bij mij is het voornamelijk voeding, nooit ontbijten en onregelmatig eten. Nu een goed ontbijt, maximaal 4 boterhammen op een dag en als tussendoortje fruit. Ook de porties van het avondeten kleiner en minder vet. Ook koolzuurhoudende dranken komen al ruim een jaar niet meer voor in mijn koelkast.
En zoals beren040 zegt, een biertje mag best dat verrekenen we met andere zaken.
En zoals beren040 zegt, een biertje mag best dat verrekenen we met andere zaken.
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong
Wat ik mij afvraag: Bij hoeveel kcal gaan jullie afvallen? Ik hou het al meer dan een jaar bij en mijn conclusie is:
2000 kcal per dag is voor mij onderhoud, ga ik minderen dan val ik af.
Om echt blijvend resultaat te boeken moet ik op 1500 kcal/dag zitten. Dan val ik ong. 0.5 kg/week af. Ga ik daarna weer naar 2000 dan blijf ik keurig op gewicht. 1500 kcal/dag is voor mij, zoals hierboven al beschreven, bakkie muesli, 4 boterhammen, 2 stuks fruit en 1 bord warm eten. Plus soms, als het kan, een borrel 's avonds.
Zelfs op een fietsdag moet ik me beperken. Dan gaan de meeste kcal er wel voor en tijdens de rit in, niet er na.
Hangt ook allemaal af van leeftijd e.d, dus: Ik ben 1.87m, 80 kg en 46 jaar.
Om echt blijvend resultaat te boeken moet ik op 1500 kcal/dag zitten. Dan val ik ong. 0.5 kg/week af. Ga ik daarna weer naar 2000 dan blijf ik keurig op gewicht. 1500 kcal/dag is voor mij, zoals hierboven al beschreven, bakkie muesli, 4 boterhammen, 2 stuks fruit en 1 bord warm eten. Plus soms, als het kan, een borrel 's avonds.
Zelfs op een fietsdag moet ik me beperken. Dan gaan de meeste kcal er wel voor en tijdens de rit in, niet er na.
older Budweiser
Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met een aantal maal 6 dagen sapvasten. De kilo's vliegen er dan weer af en het heeft een positieve uitwerking op de artrose waar ik last van heb. (Artrose is in tegenstelling tot wat veel mensen geloven geen slijtage maar een verstoorde balans tussen de aanmaak en afbraak van kraakbeen. Zowel de ontstekingsmechanismen als de aanmaak verbeteren bij mij na sapvasten)
Na het sapvasten probeer ik me zoveel mogelijk te houden aan het paleodieet. In een notendop betekent dit minder koolhydraten eten. Dat werkt prima om mijn gewicht redelijk stabiel te houden en, nog belangrijker, je ervaart geen hongergevoel.
Ik ben 1,98m en weeg in de winter 95 en in de zomer 93kg.
Tja, waar zijn de tijden dat ik alles kon eten en drinken en geen grammetje aankwam 
Na het sapvasten probeer ik me zoveel mogelijk te houden aan het paleodieet. In een notendop betekent dit minder koolhydraten eten. Dat werkt prima om mijn gewicht redelijk stabiel te houden en, nog belangrijker, je ervaart geen hongergevoel.
Ik ben 1,98m en weeg in de winter 95 en in de zomer 93kg.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
Heb wel ongeveer dezelfde ervaring, bij 2000 blijf ik op gewicht en eronder ga ik afvallen.Kilowatt schreef:Wat ik mij afvraag: Bij hoeveel kcal gaan jullie afvallen? Ik hou het al meer dan een jaar bij en mijn conclusie is:
Nu moet ik, om niet te hard af te vallen (klachten van de omgeving) wel degelijk ook na de trainingen voldoende eten.
Plus, ik wil wel lichter worden, maar oppassen om spieren op te branden
Laatst gewijzigd door Soap op 16 feb 2015 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Als ik overdag honger heb val ik af (0.5 - 1 kg/week), en anders niet. Als ik TE wienig eet voel ik me ziek en slapjes. Daar balanceer ik zo'n beetje tussen. Niet heel moeilijk dusKilowatt schreef:Wat ik mij afvraag: Bij hoeveel kcal gaan jullie afvallen? (...)
Bij die 300W was ik uitgegaan van 74 kg. Inmiddels denk ik dat 70 kg ook wel haalbaar is, en dan "hoeft" de FTP slechts 280 Watt te zijn. Dat is zeker haalbaar, vorig jaar was, met vrij weinig trainen, mijn FTP maar een dikke 10 Watt lager. Overigens is het doel nog steeds wel 300 Watt. Toch nog ff trainen dusnijkie schreef:Knappe prestatie 53x11 300 watt gem 1 uur lang trappen veel succes.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind dat juist wel heel moeilijk. Rond dat hongergevoel balanceren is niet fijn en je voelt je niet top. Gaat goed als je gewoon bezig bent, maar een kantoordag is dan rampzalig.53x11 schreef: Ik heb werkelijk geen flauw idee. Als ik overdag honger heb val ik af (0.5 - 1 kg/week), en anders niet. Als ik TE wienig eet voel ik me ziek en slapjes. Daar balanceer ik zo'n beetje tussen. Niet heel moeilijk dus
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
patmaessen
- Forum-lid
ben nu 4 dagen bezig met fitnesspal-app en nadat ik enkele gegevens had ingevoerd kwam voor mij 1860 Kcal per dag uit. Ben benieuwd hoe het gaat. Voel me inderdaad soms een beetje licht in het hoofd / slapjes. Zal meer met suiker te maken hebben, iig het gebrek ervan (afkicken) denk ik.