Welke banden gaan gemakkelijk op Pacenti SL23 velgen
Maarreh: is de Schwalbe One de enige band die een beetje fatsoenlijk om de Pacenti's te trekken is, of zijn er andere? En begrijp ik het goed dat er geen velglint in hoeft (dicht velgbed)?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@53x11: Geen idee of de One echt de enige is maar ik heb er toch 4 verschillende zelf tevergeefs geprobeerd om met de hand op te krijgen.
Je ziet de spaakgaten, er moet dus velglint op en liefst zo dun mogelijk omdat de velgen erg ondiep zijn.
Je ziet de spaakgaten, er moet dus velglint op en liefst zo dun mogelijk omdat de velgen erg ondiep zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het punt is dat jappiex aangeeft dat het monteren van de Schwalbe One band een "waar drama" was. Er vanuit gaande dat het inderdaad een clincher betreft, dan vind ik het niet erg handig als iemand vervolgens tubeless gaat aanbevelen en dat is de reden waarom ik reageer. Bovendien vraag je om redenen waarom je niet voor tubeless zou kiezen en die heb ik gegeven. Je reactie daarop was dan wel netjes, maar het chagrijn droop er wel een beetje vanaf.JoostG schreef:Uiteraard mag jij je mening geven, en ik kan ik daar op reageren zolang ik dat netjes doe. En volgens mij doe ik dat.
Verder heb ik weer 12.000km gereden tubeless en heb ik nooit het thuisfront moeten bellen en houden de banden hun spanning. Tja..
Overigens zijn de voordelen als grip en comfort vooral te danken aan een bredere velg en niet zozeer aan het rijden met een tubeless band.
Aanbevelen? Je hebt een tubeless ready velg en dan is het heel misschien toch ook logisch om hem als zodanig te gebruiken? Vandaar mijn vraag aan jappiex.
Grip en comfort vooral te danken aan bredere velg en niet de tubeless band? Dat ben ik nog niet tegengekomen in onderzoeken/lectuur.
Grip en comfort vooral te danken aan bredere velg en niet de tubeless band? Dat ben ik nog niet tegengekomen in onderzoeken/lectuur.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0