Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
04 dec 2014 17:21
Hoe herken je de foute draairichting als die niet aangegeven staat

?
En wat als de voorband goed staat en de achterband verkeerd? Dan kom je dus niet vooruit neem ik aan

?
older Budweiser
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
04 dec 2014 20:26
dario schreef:geertjeb schreef:
Dit niet serieus nemen is bijna net zo'n zonde als het dragen van de bandjes van je helm over de pootjes van je fietsbril.
Nog zo'n giller - die ik overigens ook helemaal niet snap; mij lijkt het immers volstrekt onfunctioneel: je vergeet even dat je bril over je helmriempjes zit, en lap, hij flikkert de grond op wanneer je even je helm afzet. Handig hoor
(en omgekeerd overkomt me dat dus nooit!)
Dus als iemand me daar eens het waarom van kan uitleggen, graag!
(nu ja, bij profrenners moet dat allicht van de brillensponsor, maar verder?)
Volgens de trainer van onze club voorkomt dat je als je valt je bril kapot gaat en je met je gezicht in de scherpe brokken plastic valt, ofzo. Want je bril valt dan gewoon eerst van je hoofd en zelf val je dan met je gezicht op een stoeprand.
Maar als ik mijn bril niet onder de riempjes doe dan valt hij ook van mijn hoofd want ik heb teveel haar, dat blijft niet zitten.
Dat argument leverde het volgende commentaar op: "daar is een oplossing voor" (clubgenoot wijst grijnzend naar het stekeltjeskapsel van onze trainer).
Nou nee...dank je wel, er zijn grenzen. Ik ga me niet aerodynamisch kaal laten scheren omdat mijn armoedige brilletje anders niet zo soigné zit.

Veni. Vidi. Fietsie.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
04 dec 2014 20:45
Ben ik dan de enige die het logo van de band op de balanstechnisch juiste plek: recht tegen over het ventiel, plaatst?
(Bij een opgedrukt of opgeplakt logo wel te verstaan)
Ps. mensen die hun bril afvalt: tijd voor een nieuwe, passende?
-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
04 dec 2014 22:26
Kilowatt schreef:

?
En wat als de voorband goed staat en de achterband verkeerd? Dan kom je dus niet vooruit neem ik aan

?
Ik zei ook een VRIJWEL onherkenbaar pijltje. Maar als je het eenmaal weet herken je de draairichting eenvoudig aan het profiel. En zo haal je de sukkels er gauw uit

-
brekson
- Forum-lid
brekson
05 dec 2014 00:16
Ja natuurlijk is het profiel gemakkelijk herkenbaar ( 1 haaievinnetje dat de zwemrichting aangeeft )
Hier ben ik ook streng op
Sworks Venge
-
brekson
- Forum-lid
brekson
05 dec 2014 00:16
ericpeters schreef:Ben ik dan de enige die het logo van de band op de balanstechnisch juiste plek: recht tegen over het ventiel, plaatst?
(Bij een opgedrukt of opgeplakt logo wel te verstaan)
Dat is een mooie !!
Sworks Venge
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
05 dec 2014 08:42
Herman_N schreef:Kilowatt schreef:

?

?
Ik zei ook een VRIJWEL onherkenbaar pijltje. Maar als je het eenmaal weet herken je de draairichting eenvoudig aan het profiel. En zo haal je de sukkels er gauw uit

Het woordje "sukkels" al is het met een knipoog...
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
05 dec 2014 08:58
De vraag is alleen wie de sukkel is.
Want met een dergelijk 'profiel' maakt de draairichting natuurlijk niet uit zolang je maar wel uniform bent natuurlijk.
En voor en achter hetzelfde ventieldopje gebruikt.
-
H-W
- Forum-lid
H-W
05 dec 2014 10:22
Ik vind het wel mooier als het logo recht tegenover het ventiel zit, maar eerlijk gezegd heb ik daar zelf nog nooit aandacht aan besteed. Ben toevallig weer aan het knutselen, dus zal er eens op letten.

-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
05 dec 2014 10:40
Tegenover het ventiel kan misschien wel, maar dan moet het wel een kort logo zijn. Het is evident dat je voor de foto de ventielen onder hebt, op het laagste punt. Als het logo bij het ventiel zit, staat het op de kop. Dan is het mooi als het logo voor de foto op het hoogste punt zit. (Dus ventiel onder en logo boven). Echter, als het een lang logo is, komt deze gedeeltelijk achter de voor- en achtervork te zitten. Dit is niet wenselijk.
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
05 dec 2014 11:48
Sterker nog, een conti is gewoon een slick, de enige reden dat de fabrikant er een profiel op plaatst is om aan de wensen van de klanten te voldoen, die denken dat er een profiel op de band hoort te zitten. Dat profiel doet echt helemaal niks.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
sunitram
- Forum-lid
sunitram
05 dec 2014 13:22
Ik monteer de banden altijd zo dat de bandenspannings info bij het ventiel staat.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen