Alles over vakanties op én met de fiets
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
23 sep 2014 13:43
Kilowatt schreef:Komend weekend deze route eens fietsen. Mooi weer voorspeld (20 graden, zonnig, weinig wind).
Ik ken dit stuk van de Ardennen nog niet. Hoe slecht is het asfalt ?
Lees even de beginpagina van het topic.
Ht asfalt is op zijn zachtst gezegd niet fantastisch maar het wegdek van de Côte de Beausaint spant wel de kroon...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
23 sep 2014 14:43
mrcoffee schreef:Kilowatt schreef:Komend weekend deze route eens fietsen. Mooi weer voorspeld (20 graden, zonnig, weinig wind).
Ik ken dit stuk van de Ardennen nog niet. Hoe slecht is het asfalt ?
Lees even de beginpagina van het topic.
Ht asfalt is op zijn zachtst gezegd niet fantastisch maar het wegdek van de Côte de Beausaint spant wel de kroon...
Jij reed em in juni, de tocht was 30 augustus. Kan zijn dat onze Belgische asfalteerders het op hun heupen kregen

. Cote de Beausaint staat genoteerd, waarvoor dank.
older Budweiser
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
23 sep 2014 14:48
Was niet opnieuw geasfalteerd, maar moet zeggen dat het mij allemaal mee viel na de horror-voorspellingen van sommige forumleden hier. Die eerste klim, was het asfalt niet geweldig, maar is je snelheid ook niet zo hoog dat je er last van had. Rest van de tocht.., ja het blijft belgie, halverwege wel een stuk semi vlak wat arlexed was, en in het 2e deel (na 110km?) een stuk omhoog dat slecht was. De minste stukken zaten dan wel weer in het omhoog fietsen, dan is het allemaal niet zo'n ramp (wat mij betreft).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
23 sep 2014 15:07
MarkVeenstra schreef:Was niet opnieuw geasfalteerd, maar moet zeggen dat het mij allemaal mee viel na de horror-voorspellingen van sommige forumleden hier. Die eerste klim, was het asfalt niet geweldig, maar is je snelheid ook niet zo hoog dat je er last van had. Rest van de tocht.., ja het blijft belgie, halverwege wel een stuk semi vlak wat arlexed was, en in het 2e deel (na 110km?) een stuk omhoog dat slecht was. De minste stukken zaten dan wel weer in het omhoog fietsen, dan is het allemaal niet zo'n ramp (wat mij betreft).
Het is wat dik aangezet

Je zou zelfs kunnen stellen dat het er een beetje bijhoort en cult status heeft, net als de kasseien in Vlaanderen en Noord Frankrijk. Werelderfgoed anyone?
Tuurlijk, ben ik ook met je eens dat het geen enkele belemmering om daar lekker te fietsen. Ze hebben zelfs enige stukken opnieuw geasfalteerd, waarvoor hulde!
Het is een fantastisch leuk en gevarieerd fietsgebied waar je lekker je kilometers kunt wegtrappejn en hoogtemeters kunt verzamelen. Ik kom er graag maar als je eens in bijv. het Sauerland bent geweest dan is het een erg groot contrast mbt de staat van het wegdek in het bijzonder.
Laatst gewijzigd door
mrcoffee op 23 sep 2014 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
23 sep 2014 15:15
Komen weekend naar de Eiffel.., dus wellicht dat ik daarna verpest ben

Canyon Ultimate AL 2013
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
29 sep 2014 20:46
Vond het asfalt alleszins meevallen. Lekker kunnen fietsen met prachweer.
Toch moet je goed uitkijken (altijd natuurlijk). In bebost, schaduwrijk gebied zijn de kuilen in de weg (die zijn er...) lastig te zien.
Haussire was pittig...
older Budweiser
-
chiapucci78
- Forum-lid
chiapucci78
28 jun 2017 15:02
Zijn er nog mensen die deze cyclo op het programma hebben staan ?
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
28 jun 2017 16:29
Jup, als het een beetje lukt allemaal, dan wel.
Canyon Ultimate AL 2013
-
chiapucci78
- Forum-lid
chiapucci78
28 jun 2017 21:36
Er is een geringe kans dat ik 'm ook ga rijden. Zit een week er voor ook al in de ardennen bij Geants.
Anders ben ik erg benieuwd naar je ervaringen. Dan is t wellicht een optie voor 2018

-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
28 jun 2017 21:53
De ervaringen zijn al jarenlang hetzelfde. Er wordt serieus hard gereden. Het parcours is altijd hetzelfde op wat minimale veranderingen na vanwege bv wegwerkzaamheden. Een geweldig mooie omgeving en heel veel hellingen. Mur de la Velomediane, Haussire, Roche a Frene, Rideux en Beffe zijn loeisteil. De rest zijn vooral lopers, maar wat zijn het er veel. De laatste klim begint bij de Cote de Beffe en gaat trapsgewijs omhoog. Er komt geen eind aan. De afdaling daarna richting La Roche is orgastisch. Gewoon goed georganiseerd en een supercyclo.
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
29 jun 2017 07:28
Ik onderschrijf het verhaal van Herman_N, echter met wel een kanttekening.
Een voor mij hele grote kanttekening en ook de reden om deze cyclo niet meer te rijden. En dat is het wegdek, of meer het schrijnend gebrek er aan, De wegen in deze streek zijn doorgaans heel erg slecht. Een gemiiddeld derde wereldland heeft betere wegen. En dat laatste is geen grap, dat is echt zo.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
29 jun 2017 08:34
Indeed, na 200m begin je met klimmen, en 7km voor de finish begin je met je laatste afdaling. Geen meter vlak.
Wegdek in die regio is natuurlijk altijd matig. Maar ik had het idee (heb m in 2014 gereden) dat grosso modo, de route over het beroerdste wegdek omhoog gaat, en langs de iets minder beroerde kant van een bult veelal weer afdaalt.
Canyon Ultimate AL 2013