gandalf schreef:2500 km gereden met Di2. Geen enkel probleem gehad, 1x opgeladen in die tijd hoewel indicator nog groen was. Ik vind het heerlijk. Betrouwbaar schakelen, trimfunctie voor maakt alle tandwielen achter bereikbaar zonder problemen. En als het achter niet helemaal lekker loopt is dat al fietsend bij te stellen. Schakelen voor gaat probleemloos. Moet er wel bij zeggen dat ik in een bergachtige omgeving woon en dus veel op- en af heb en dus veel schakel
EPS en DI2: een meerwaarde?
It is not a lie if you believe it...
Of het wel of niet nodig is weet ik niet. Op mijn Madone 5.2 frame zit standaard een kettingvanger, ik heb hem nog niet nodig gehad.C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Heb je dat nog nodig op een Campa EPS (of een DI2)?
@bandiet Schakel je electrisch of mechanisch?bandiet schreef:Of het wel of niet nodig is weet ik niet. Op mijn Madone 5.2 frame zit standaard een kettingvanger, ik heb hem nog niet nodig gehad.C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
The wind is my friend
Bij Campa EPS wordt er standaard 1 meegeleverd. En deze is nodig kan ik je vertellen, voordat ik 1 meter had buitengereden viel mijn ketting er al af op de Tacx ondanks de kettingvanger en mijn net nieuwe de Rosa met SR EPS.C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Volgens mij kwam het door de slechte afstelling, volgens de FM uiteraard niet
Het schijnt dat je de vanger niet kan afstellen, lijkt mij onzin, maar de expert zal het wel beter weten.
Van de kettingvangers van Rotor en K-Edge die ik heb kan je de afstand tot het binnenblad afstellen en als die afstand te groot is dan kan de ketting er gewoon doorheen vallen.jeroennl schreef:Bij Campa EPS wordt er standaard 1 meegeleverd. En deze is nodig kan ik je vertellen, voordat ik 1 meter had buitengereden viel mijn ketting er al af op de Tacx ondanks de kettingvanger en mijn net nieuwe de Rosa met SR EPS.C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Volgens mij kwam het door de slechte afstelling, volgens de FM uiteraard niet![]()
Het schijnt dat je de vanger niet kan afstellen, lijkt mij onzin, maar de expert zal het wel beter weten.
Dus ook bij EPS is een kettingvanger nodig!
The wind is my friend
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik zou hem zeker op een carbon frame altijd monteren waarom niet. Net zoiets als een helm, zo lang je niet valt heb je hem niet nodig, maar ik doen hem toch maar op 
En daarom hangt hij op je profielfoto aan je stuur? Ook met 15kmh kan je je hoofd kapotvallen.wasbeer2006 schreef:Ik zou hem zeker op een carbon frame altijd monteren waarom niet. Net zoiets als een helm, zo lang je niet valt heb je hem niet nodig, maar ik doen hem toch maar op
Maar als je zo gaat redeneren moet ie ook op als je aan het wandelen bent of de afwas aan het doen bent. Vergeet ook vooral je kniebeschermers, je scheenbeschermers en je bitje niet. En ik zou ook maar een flinke laag aluminiumfolie over je helm doen voor als de aliens komen..jeroennl schreef:En daarom hangt hij op je profielfoto aan je stuur? Ook met 15kmh kan je je hoofd kapotvallen.wasbeer2006 schreef:Ik zou hem zeker op een carbon frame altijd monteren waarom niet. Net zoiets als een helm, zo lang je niet valt heb je hem niet nodig, maar ik doen hem toch maar op
Campagnolo Ultra Dork
Electrisch. Madone 5.2 is origineel mechanisch, maar heb deze omgebouwd naar electrisch. Ik vond de kleuren van de 5.2 mooier dan de 5.9.C.R3.2011 schreef:@bandiet Schakel je electrisch of mechanisch?bandiet schreef:Of het wel of niet nodig is weet ik niet. Op mijn Madone 5.2 frame zit standaard een kettingvanger, ik heb hem nog niet nodig gehad.C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.