Speedplay pedalen kantelen
Ik zou het opzich zelf wel eens willen proberen, alleen het ene setje van mij is een Chrome-Moly, die er al aardig wat jaren op heeft zitten (= zit geen nieuwe as bij zo'n vervang setje, weet niet of deze slapper wordt na veel gebruik?!) en voor zo'n €100 heb je een nieuwe setje incl. een nieuw setje Cleats, wat niet veel duurder is dan een vervangsetje incl. lagers (en dus zonder cleats)
Ik rij sinds eind vorig jaar met Zero's. Had al vrij snel de chromo plaatjes nodig omdat ze door de standaard plastic bodem slijten.
Links kanteld iets, rechts niet. Maar links is mijn been ook niet zuiver dus het kan zomaar zijn dat er rechts net zoveel ruimte op zit maar dat ik het daar niet merk.
Het problematische linker been was voor mij ook de reden om Speedplay te proberen (vanwege de uitgebreide instel mogelijkheden, spacer opties e.d.).
Links kanteld iets, rechts niet. Maar links is mijn been ook niet zuiver dus het kan zomaar zijn dat er rechts net zoveel ruimte op zit maar dat ik het daar niet merk.
Het problematische linker been was voor mij ook de reden om Speedplay te proberen (vanwege de uitgebreide instel mogelijkheden, spacer opties e.d.).
Trappe doe je met je benen.
@Trappe:
Je rijdt nu ongeveer driekwart jaar met de Speedplay. Ben je tevreden en ervaar je de uitgebreide instelmogelijkheden, spacer opties als prettig?
Ik overweeg deze pedalen namelijk ook en erg benieuwd naar ervaringen uit de praktijk.......
Je rijdt nu ongeveer driekwart jaar met de Speedplay. Ben je tevreden en ervaar je de uitgebreide instelmogelijkheden, spacer opties als prettig?
Ik overweeg deze pedalen namelijk ook en erg benieuwd naar ervaringen uit de praktijk.......
-RvdK schreef:@Trappe:
De afstelling van de zijdelingse speling is voor mij echt een must omdat mijn linker been net niet helemaal in lijn blijft. Zonder die optie krijg ik dan zeker last van mijn knie. Het houd ook in dat het linker schoenplaatje meer slijt. Ik heb daarom al de (optinonele) protector plaatjes voor carbon schoenen. Volgens mij sowieso beter en zou wat mij betreft standaard moeten zijn.
Ik benut alle afstel mogelijkheden: voor-achteruit, links-rechts en draai; en zie niet hoe je het zonder zou moeten doen. Je kan het gewoon precies zo afstellen als je het wil hebben. En hoogte spacers hebben ze bij de rest nog niet van gehoord dus die vallen voor mij daarom simpelweg af.
Ervaringen met andere systemen heb ik alleen op de ATB: spd en eggbeaters.
Trappe doe je met je benen.