Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tom-Jelte Slagter

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 28 jan 2013 22:57

vw schreef:Een keertje winnen wordt in Nederland gewaardeerd. Daarna krijg je het moeilijk. Als je niet weer weet te winnen zeikt iedereen je af . En als je vervolgens alles weet te winnen wordt je net zo hard afgezeken. De kunst is hier en daar wat te winnen zonder afgunst of jaloezie voor je succes te kweken bij de massa. Of gewoon vaak als tweede eindigen, dan krijg je ook minder gezeur.
Wat proberen jullie nu steeds te zeggen dan? Als je in de spotlights staat, word je bekritiseert. In de sport en overal, hoge bomen vangen veel wind. Overal ter wereld. Wel eens gezien hoe die Christiano Ronaldo ontvangen wordt in de stadions? Gelukkig hoor ik sporters zelf hier zelden over zaniken..

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 28 jan 2013 23:18

Vrij vertaald: zet eens een andere plaat op...

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 29 jan 2013 08:42

walterg schreef:Vrij vertaald: zet eens een andere plaat op...
Klaar en punt erachter. We kijken alweer uit naar het echtevoorseizoen: Omloop Het Nieuwsblad op 23 februari alweer!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 31 jan 2013 11:58

dickygiovanni schreef: Wel eens gezien hoe die Christiano Ronaldo ontvangen wordt in de stadions?
Wat een vergelijking! Het probleem met de Nederlandse "fans" is juist dat ze van elke sporter die een keer boven het maaiveld uitpiekt onmiddellijk een Ronaldo maken en vervolgens bakken gal over hem of haar heen gooien als hij of zij geen Ronaldo blijkt te zijn. Een Gesink die na een paar leuke uitslagen onmiddellijk door de Nederlandse goegemeente tot tourfavoriet wordt gebombardeerd en inmiddels als sukkelige buitelaar wordt afgeschreven, en zo zijn er nog tig voorbeelden te geven.

Overigens: http://nos.nl/video/468343-peloton-kent ... under.html" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 31 jan 2013 13:29

En jij denkt dat de fans in Engeland of Frankrijk anders reageren? Dan heb ik het nog niet eens over de pers! Ik haalde trouwens Ronaldo erbij omdat jij woorden als "bakken gal" gebruikt, dat zijn bakken gal, in tegenstelling tot wat gemor in de pers en bij publiek.. Ik snap niet dat je bij een mooie prestatie je vooral bezig houdt met hoe dit ontvangen wordt door het volk. Vermoed dat dit voor een topsporter zelf funest zou zijn..

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 31 jan 2013 13:46

dickygiovanni schreef:En jij denkt dat de fans in Engeland of Frankrijk anders reageren? Dan heb ik het nog niet eens over de pers!
In Engeland is het nog erger (en niet alleen in de sport), in Frankrijk gaan ze al een stuk respectvoller met sporters om. Neem ook een voorbeeld aan Vlaanderen waar de mindere goden ook hun schare fans hebben en vooral gewaardeerd worden om wat ze wel bereiken in plaats van eindeloos doorzagen over wat onbereikbaar blijkt.
dickygiovanni schreef:Ik haalde trouwens Ronaldo erbij omdat jij woorden als "bakken gal" gebruikt, dat zijn bakken gal, in tegenstelling tot wat gemor in de pers en bij publiek.
Misschien moet je het Gesink-topic en de andere rabo-topics in dit forum nog eens nalezen (het topic over het afgelopen WK!) en dan wil ik jouw definitie van "gemor" wel eens horen. Als "gemor" voor jou een synoniem is voor tot de grond toe affikken dan heb je gelijk.
dickygiovanni schreef:Ik snap niet dat je bij een mooie prestatie je vooral bezig houdt met hoe dit ontvangen wordt door het volk. Vermoed dat dit voor een topsporter zelf funest zou zijn..
Ik ben dan ook de sporter niet, die moet zich daar inderdaad voor afsluiten. Maar dat zou een stuk makkelijker zijn als het publiek ze de ruimte zou geven.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 31 jan 2013 14:38

Ik begrijp je punt, en ik vind het afzeiken van vooral Rabo renners altijd erg laag. Maar om er nu zo op door te blijven emmeren.

trannel
Forum-lid

trannel 31 jan 2013 18:20

Het feit dat jongens gehypet worden geeft ze vaak ook de kans op een mooi contract. Gesink heeft een geweldig contract, ook mede doordat hij zo gehypt is geweest. Denk dat Slagter er totaal niet mee zit als hij een hype is.

Plaats reactie