Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Beste " winterband"

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 nov 2013 14:11

wgoedhard schreef:@Nijkie/Flores: helder, kon zelf ook geen echt verschil ontdekken tussen CX en SC.

OT: als je alleen de laatste posts zou lezen, zou je de Vittoria SC/CX als één vd beste winterbanden kunnen zien :lol:
Snap niet wat je bedoeld hiermee trouwens?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 20 nov 2013 15:20

wgoedhard schreef: OT: als je alleen de laatste posts zou lezen, zou je de Vittoria SC/CX als één vd beste winterbanden kunnen zien :lol:
Weet ook niet helemaal waar je op doelt :oops:
Maar wat betreft de vele testen en reviews, tsja... dan zou je spontaan de Vittoria's SC/CX beter links laten liggen voor een nat wegdek en lekbestendigheid. Dan zou ik een frame "moeten" kopen met een stijfheid van een Canyon en mijn Mavicwielen beter bij het Goed aanbieden en direct met Fulcrim R3's gaan rijden. Mijn eigen ervaring(en) telt voor mijzelf als leidraad en als er iets mis is met een product dan heb ik daar zelf voor gekozen ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 nov 2013 15:26

Ik lees juist inderdaad een hoop goede ervaringen, met verschillende banden.
Ook juist van de sc/cx, dus we gaan het ervaren, over paar weekjes, of dat inderdaad wat is.
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 20 nov 2013 15:35

@soap: allereerst beterschap met je blessure want dat is balen.
En zoals jezelf al hebt ervaren tijdens je ongeluk. Al zou je toen de "beste winterband" gebruikt hebben, onderuit was je toch gegaan.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 nov 2013 15:47

flores schreef:@soap: allereerst beterschap met je blessure want dat is balen.
En zoals jezelf al hebt ervaren tijdens je ongeluk. Al zou je toen de "beste winterband" gebruikt hebben, onderuit was je toch gegaan.
Dank je.

Vermoedelijk wel gebeurd inderdaad, maar betergeschikt materiaal (deze 25mm bandjes en minder druk) had misschien wel kunnn helpen om het eventueel te voorkomen?
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 20 nov 2013 16:11

Soap schreef: Eigen domme fout, net toch over staal randje van een beton plaat de wijk uit....sjees...
Soap schreef: Vermoedelijk wel gebeurd inderdaad, maar betergeschikt materiaal (deze 25mm bandjes en minder druk) had misschien wel kunnn helpen om het eventueel te voorkomen?
Misschien... Misschien was je 5 minuten eerder/later vertrokken en moest je eerder misschien uitwijken voor iets en misschien was je die betonplaat dan wel niet tegengekomen. Misschien stak er dan wel een poes over en moest je uitwijken. Of het nu voorkomen wordt met andere 2mm bredere, slappere 25mm bandjes? Misschien kun je sommige dingen domweg niet voorkomen... ;)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 nov 2013 17:10

flores schreef:
Soap schreef: Eigen domme fout, net toch over staal randje van een beton plaat de wijk uit....sjees...
Soap schreef: Vermoedelijk wel gebeurd inderdaad, maar betergeschikt materiaal (deze 25mm bandjes en minder druk) had misschien wel kunnn helpen om het eventueel te voorkomen?
Misschien... Misschien was je 5 minuten eerder/later vertrokken en moest je eerder misschien uitwijken voor iets en misschien was je die betonplaat dan wel niet tegengekomen. Misschien stak er dan wel een poes over en moest je uitwijken. Of het nu voorkomen wordt met andere 2mm bredere, slappere 25mm bandjes? Misschien kun je sommige dingen domweg niet voorkomen... ;)
Tja, misschien hadden die 2mm, lagere bandenspanning, betere grip,etc. mij dan wel net genoeg over het beton gehouden ipv het staal? Maar snap wat je zegt hoor ;)
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

zohardmogelijk
Forum-lid

zohardmogelijk 20 nov 2013 19:22

ophetkantje schreef:Voor mij zou er echter op de Durano het opschrift: ' Verboden bochten mee te maken" moeten staan. Bij glad wegdek had ik steeds de neiging om te controleren of het echt niet vroor. Echt een grip van 0,0 niks. Iets wat ik niet zo kan waarderen bij een "winterband".
Komt me heel bekend voor.

wgoedhard
Forum-lid

wgoedhard 21 nov 2013 10:45

flores schreef:
wgoedhard schreef: OT: als je alleen de laatste posts zou lezen, zou je de Vittoria SC/CX als één vd beste winterbanden kunnen zien :lol:
Weet ook niet helemaal waar je op doelt :oops:
Maar wat betreft de vele testen en reviews, tsja... dan zou je spontaan de Vittoria's SC/CX beter links laten liggen voor een nat wegdek en lekbestendigheid. Dan zou ik een frame "moeten" kopen met een stijfheid van een Canyon en mijn Mavicwielen beter bij het Goed aanbieden en direct met Fulcrim R3's gaan rijden. Mijn eigen ervaring(en) telt voor mijzelf als leidraad en als er iets mis is met een product dan heb ik daar zelf voor gekozen ;)
Ik bedoel eigenlijk precies wat je hierboven beschrijft.
Als je de testen zou aanhouden zou de Vittoria geen geschikte keuze zijn, maar als je dan de laatste berichten in dit topic leest komt daar een heel ander oordeel uit. Dat vind ik wel geinig ;)
En ben er blij mee want dacht even (na het lekrijden) een verkeerde keuze te hebben gemaakt.

Plaats reactie