Welke wielen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Punt 1 is de normaalste zaak van de wereld. Dat is de manier dat je hoort af te dalen, remmen op een recht stuk is alleen nodig als je een obstakel ziet.guerciotti schreef:Ja,ja.peerke84 schreef:Heren ik zal even kijken of ik de variabelen kan invullen:
1) Niet veel alleen even voor de bocht en dan weer laten lopen
3) tussen 70 en 95 km/u
10) tussen 25 en 35 graden
In de afdaling van de Fedaia schiet je alleen al dik over de 95 km/h als je niet remt. Ik haal zelf met een paar kg minder dan de TS richting Malauscene van de Ventoux af altijd al 85-90 km/h. Ik kan er nog wel wat verzinnen waar je vrij hard naar beneden kan rijden.
Zolang je maar van je remmen af blijft op de rechten stukken kan je prima met full carbon wielen rijden in de bergen. Het probleem is alleen dat een heleboel fietsers beginnen te remmen als ze boven een bepaalde snelheid komen. Hoge velgen zul je mij alleen niet snel mee zien in de bergen. Afgelopen september nog een keer grote moeite gehad om de fiets op de weg te houden op de Ventoux en dat was met 30 mm velgen en dunne spaken...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43484
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
In sept heb ik bovenop de Ventoux gestaan met flinke storm. (Met de auto, puur om het weer daar een keer mee te maken met Mistral)
De malloten die wij toen nog omhoog zagen fietsen konden geen 2m rechtuit fietsen.
De malloten die wij toen nog omhoog zagen fietsen konden geen 2m rechtuit fietsen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
daniel1975 schreef:In sept heb ik bovenop de Ventoux gestaan met flinke storm. (Met de auto, puur om het weer daar een keer mee te maken met Mistral)
De malloten die wij toen nog omhoog zagen fietsen konden geen 2m rechtuit fietsen.
Zoiets: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=2xd ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De 1e 3 keer dat ik die week omhoog reed was het rustig. In het dal stond wel een stevig windje, maar met windkracht 4 hield het wel op (uit het zuiden, geen Mistral). Ik dacht mooi wind mee te hebben vanaf Chalet Reynard, maar daar was het praktisch windstil. Alleen de laatste 500-800 meter kwam er uit 't niets op eens windkracht 10-12 te voorschijn. Het zat toen ook nog eens potdicht met mist, maar gelukkig was het einde van de middag en waren er alleen nog wat gestoorde Canadezen. Terwijl we tegen een muur stonden werden er nog 2 bijna tegen de grond geblazen. Die onvoorspelbaarheid maakt het alleen gevaarlijk en de meeste fietsers zullen ook niet 500 meter voor de top nog om willen draaien.
Hallo,
Dank jullie voor al jullie tips!!
Ben zaterdag bij Wheel-Tec geweest.
Ben er super geholpen Marc neemt alle tijd voor je en heeft er echt veel verstand van.
Heb een Setje Reynolds 46 darklabel met zwarte White Industries naven.
Ben heel benieuw hoe ze zullen staan.
Moet alleen nog 4-5 weken wachten.
Als ze er zijn zal ik foto posten
Dank jullie voor al jullie tips!!
Ben zaterdag bij Wheel-Tec geweest.
Ben er super geholpen Marc neemt alle tijd voor je en heeft er echt veel verstand van.
Heb een Setje Reynolds 46 darklabel met zwarte White Industries naven.
Ben heel benieuw hoe ze zullen staan.
Moet alleen nog 4-5 weken wachten.
Als ze er zijn zal ik foto posten
Mooi setje, al kan ik begrijpen dat een aantal vinden dat er perse Italiaanse wielen in een Pinarello moeten... Vind ik eigenlijk ook wel een beetje onzin. Dura-ace wielen vond ik ook niet verkeerd staan vorig jaar bij Cavendish, of de Hope Hoops met Pro 3's bij Martyn Ashton. Mijn mtb probeerde ik in het begin Amerikaans op te bouwen, maar uiteindelijk kwamen daar ook Shimano en Syncros onderdelen op... Nu zitten er zelfs al DT Swiss wielen in en een Italiaans zadel (omdat die lekker zitten)
Wheel-tec doet het goed, ik moet ook nog even wachten op mijn racewielsetje met Hope Pro 3´s in Kinlins...
White Industrie naven zien er zeker gelikt uit, heb daar ook nog even over getwijfeld. Straalt wat meer exclusiviteit uit vanwege zijn klassieke look. Maar mijn budget voor wielen was zeker niet jouw budget...
.
Wheel-tec doet het goed, ik moet ook nog even wachten op mijn racewielsetje met Hope Pro 3´s in Kinlins...
Jah denk wel dat het mooi word.
Er moeten idd niet perse intaliaanse wielen in een Pinarello maar ik kan het niet maken om Simano wielen in een Pinarello met Campa Super Record te zetten...
Moet wel een beetje bij de weg blijven
Er moeten idd niet perse intaliaanse wielen in een Pinarello maar ik kan het niet maken om Simano wielen in een Pinarello met Campa Super Record te zetten...
Moet wel een beetje bij de weg blijven
Qua looks was dat net zou fout geweest als Mavic, maar die had je al links laten liggen. Ik denk helemaal na Marc te hebben gesproken... Kwalitatief vind ik Dura-ace wel beter dan veel van Mavic, maar beide past misschien niet bij jouw Campa Super Record. Maar eigenlijk is Reynolds/White Industries net zo goed fout met Brits Amerikaans of zie ik dat verkeerd... Ik heb niks tegen mengen hoor, maar ik snap de opvatting niet dat het een beetje bij de weg moet blijven... Want ik had het in principe ook over wegwielen... Dura-ace en Hope Pro 3´s zijn toch ook voor de weg bedoeld, vandaar...peerke84 schreef:Jah denk wel dat het mooi word.
Er moeten idd niet perse intaliaanse wielen in een Pinarello maar ik kan het niet maken om Simano wielen in een Pinarello met Campa Super Record te zetten...
Moet wel een beetje bij de weg blijven
Maar dat je mooie set laat bouwen is wel zeker ja...
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nice! Mooie wieltjes staan ook op mijn lijstje wielen 2014.
Na mijn 2012 aplha/acros en 2013 crest/acros
Na mijn 2012 aplha/acros en 2013 crest/acros

