Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke wielen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 18391
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2012 08:54

Dat bedoelde ik dus met te duur voor de geboden eigenschappen. Alhoewel ze met die aanbieding, qua prijs al een heel stuk dichter bij Racing 1 in de buurt komen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 dec 2012 09:14

guerciotti schreef:
peerke84 schreef:Heren ik zal even kijken of ik de variabelen kan invullen:
1) Niet veel alleen even voor de bocht en dan weer laten lopen
3) tussen 70 en 95 km/u
10) tussen 25 en 35 graden
Ja,ja.
Punt 1 is de normaalste zaak van de wereld. Dat is de manier dat je hoort af te dalen, remmen op een recht stuk is alleen nodig als je een obstakel ziet.

In de afdaling van de Fedaia schiet je alleen al dik over de 95 km/h als je niet remt. Ik haal zelf met een paar kg minder dan de TS richting Malauscene van de Ventoux af altijd al 85-90 km/h. Ik kan er nog wel wat verzinnen waar je vrij hard naar beneden kan rijden.

Zolang je maar van je remmen af blijft op de rechten stukken kan je prima met full carbon wielen rijden in de bergen. Het probleem is alleen dat een heleboel fietsers beginnen te remmen als ze boven een bepaalde snelheid komen. Hoge velgen zul je mij alleen niet snel mee zien in de bergen. Afgelopen september nog een keer grote moeite gehad om de fiets op de weg te houden op de Ventoux en dat was met 30 mm velgen en dunne spaken...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43484
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2012 09:32

In sept heb ik bovenop de Ventoux gestaan met flinke storm. (Met de auto, puur om het weer daar een keer mee te maken met Mistral)
De malloten die wij toen nog omhoog zagen fietsen konden geen 2m rechtuit fietsen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

wm
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 12 dec 2012 09:44

daniel1975 schreef:In sept heb ik bovenop de Ventoux gestaan met flinke storm. (Met de auto, puur om het weer daar een keer mee te maken met Mistral)
De malloten die wij toen nog omhoog zagen fietsen konden geen 2m rechtuit fietsen.

Zoiets: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=2xd ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen: :mrgreen: ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 dec 2012 09:49

De 1e 3 keer dat ik die week omhoog reed was het rustig. In het dal stond wel een stevig windje, maar met windkracht 4 hield het wel op (uit het zuiden, geen Mistral). Ik dacht mooi wind mee te hebben vanaf Chalet Reynard, maar daar was het praktisch windstil. Alleen de laatste 500-800 meter kwam er uit 't niets op eens windkracht 10-12 te voorschijn. Het zat toen ook nog eens potdicht met mist, maar gelukkig was het einde van de middag en waren er alleen nog wat gestoorde Canadezen. Terwijl we tegen een muur stonden werden er nog 2 bijna tegen de grond geblazen. Die onvoorspelbaarheid maakt het alleen gevaarlijk en de meeste fietsers zullen ook niet 500 meter voor de top nog om willen draaien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

peerke84
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:38
Locatie: Drunen

peerke84 12 dec 2012 12:17

De snelheden tot 95 km/u haal ik ook meestal alleen op de Mont Ventoux zowel de afdaling naar Bedoin als naar Malaucene.
Verder heb ik in de bergen dan ook altijd een setje laag ALU bij voor als de wind te hard is,

peerke84
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:38
Locatie: Drunen

peerke84 11 mar 2013 11:59

Hallo,

Dank jullie voor al jullie tips!!
Ben zaterdag bij Wheel-Tec geweest.
Ben er super geholpen Marc neemt alle tijd voor je en heeft er echt veel verstand van.
Heb een Setje Reynolds 46 darklabel met zwarte White Industries naven.
Ben heel benieuw hoe ze zullen staan.
Moet alleen nog 4-5 weken wachten.
Als ze er zijn zal ik foto posten

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 mar 2013 13:54

Mooi setje, al kan ik begrijpen dat een aantal vinden dat er perse Italiaanse wielen in een Pinarello moeten... Vind ik eigenlijk ook wel een beetje onzin. Dura-ace wielen vond ik ook niet verkeerd staan vorig jaar bij Cavendish, of de Hope Hoops met Pro 3's bij Martyn Ashton. Mijn mtb probeerde ik in het begin Amerikaans op te bouwen, maar uiteindelijk kwamen daar ook Shimano en Syncros onderdelen op... Nu zitten er zelfs al DT Swiss wielen in en een Italiaans zadel (omdat die lekker zitten)

Wheel-tec doet het goed, ik moet ook nog even wachten op mijn racewielsetje met Hope Pro 3´s in Kinlins... ;) White Industrie naven zien er zeker gelikt uit, heb daar ook nog even over getwijfeld. Straalt wat meer exclusiviteit uit vanwege zijn klassieke look. Maar mijn budget voor wielen was zeker niet jouw budget... ;).

peerke84
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:38
Locatie: Drunen

peerke84 11 mar 2013 14:36

Jah denk wel dat het mooi word.
Er moeten idd niet perse intaliaanse wielen in een Pinarello maar ik kan het niet maken om Simano wielen in een Pinarello met Campa Super Record te zetten...
Moet wel een beetje bij de weg blijven

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 mar 2013 15:07

peerke84 schreef:Jah denk wel dat het mooi word.
Er moeten idd niet perse intaliaanse wielen in een Pinarello maar ik kan het niet maken om Simano wielen in een Pinarello met Campa Super Record te zetten...
Moet wel een beetje bij de weg blijven
Qua looks was dat net zou fout geweest als Mavic, maar die had je al links laten liggen. Ik denk helemaal na Marc te hebben gesproken... Kwalitatief vind ik Dura-ace wel beter dan veel van Mavic, maar beide past misschien niet bij jouw Campa Super Record. Maar eigenlijk is Reynolds/White Industries net zo goed fout met Brits Amerikaans of zie ik dat verkeerd... Ik heb niks tegen mengen hoor, maar ik snap de opvatting niet dat het een beetje bij de weg moet blijven... Want ik had het in principe ook over wegwielen... Dura-ace en Hope Pro 3´s zijn toch ook voor de weg bedoeld, vandaar...

Maar dat je mooie set laat bouwen is wel zeker ja... ;)

peerke84
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:38
Locatie: Drunen

peerke84 05 mei 2013 20:47

De reynolds Forty Six zijn klaar.
Marc van Wheel-tec heeft netjes gezord dat ik ze voor mijn vakantie kan ophalen.
Ze rijden heerlijk zijn stijf en sturen messcherp.
Zo is hij geworden
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 14989
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 mei 2013 21:39

Nice! Mooie wieltjes staan ook op mijn lijstje wielen 2014.
Na mijn 2012 aplha/acros en 2013 crest/acros

Plaats reactie