Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Luik-Bastenaken-Luik (2012)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 apr 2012 11:01

mrcoffee schreef:Mooie koers en ditto overwinning voor Iglinksky. Had zelf liever Nibali zien winnen en beloond zien worden voor de gedurfde aanval.
Astana heb ik niks mee en het blijft clubje waar toch enige schimmigheid omheen zit. Wel een moeie dubbelslag voor Astana.
Nee Liquigas is een schone ploeg :shock:

Franco Pellizotti, Manuel Beltran, Ivan Basso en Di Luca uit het hoofd. Me dunkt!

Ik weet niet of ze daar bij Astana wel tegenop kunnen :mrgreen:

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 23 apr 2012 11:08

Gastheerg schreef:
mrcoffee schreef:Mooie koers en ditto overwinning voor Iglinksky. Had zelf liever Nibali zien winnen en beloond zien worden voor de gedurfde aanval.
Astana heb ik niks mee en het blijft clubje waar toch enige schimmigheid omheen zit. Wel een moeie dubbelslag voor Astana.
Nee Liquigas is een schone ploeg :shock:

Franco Pellizotti, Manuel Beltran, Ivan Basso en Di Luca uit het hoofd. Me dunkt!

Ik weet niet of ze daar bij Astana wel tegenop kunnen :mrgreen:
Daar heb jij ook een punt. De koers was er in iedergeval niet minder om en de overwinning van Iglinsky was ook niet gestolen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 apr 2012 11:14

Even een snelle quiry in m'n dopingdatabase geeft nog een hele rij renners die bij Liquigas gefietst hebben EN een formeel dopingverleden en straf hebben:
Stefano Garzelli, Endrio Leoni, Rodolfo Massi, Cristian Moreni, Davide Rebellin

Zijn er toch wel heel veel bijelkaar!

eelcoz

eelcoz 23 apr 2012 11:54

timo2.0 schreef:Ja, want op Sporza verkondigen ze nooit onzin...toch? :mrgreen:
In ieder geval een pak minder dan bij de NOS.

Wat waren de Schleckjes trouwens slecht gisteren. Ik neem toch aan dat dit een serieus doel was en niet slechts onderdeel van de voorbereiding op de Tour.

En wat Astana en dopinginsinuaties betreft; het is duidelijk (en logisch) dat iedereen inmiddels de naiviteit voorbij is. Het jammere daarvan is alleen dat zo'n beetje iedere winnaar nu verdacht is. Zoals Gastheerg ook aangaf is over Liquigas ook wel het een en ander te zeggen. Ik probeer daar tijdens de koers niet over na te denken (en dat lukt prima) en zie het later wel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2012 12:03

Hoe goed was LA in deze periode van het seizoen? Ik heb gisteren echt wel de gedachte gehad dat Bruyneel met de Schlecks nu 100% op die 3 weken in Frankrijk mikt en verder niks.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

eelcoz

eelcoz 23 apr 2012 12:07

daniel1975 schreef:Hoe goed was LA in deze periode van het seizoen? Ik heb gisteren echt wel de gedachte gehad dat Bruyneel met de Schlecks nu 100% op die 3 weken in Frankrijk mikt en verder niks.
Dat is inderdaad wel de stijl-Bruyneel, en misschien ook niet zo'n slecht idee als ze de Tour eens willen winnen (hoewel het parcours ernstig in hun nadeel is). Uit een interview met Frank Schleck voor de start kreeg ik echter een andere indruk, vandaar mijn opmerking.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 apr 2012 12:11

eelcoz schreef:
timo2.0 schreef: Ik probeer daar tijdens de koers niet over na te denken (en dat lukt prima) en zie het later wel.
+1

Alleen als iemand op basis van gevoel een uitspraak doet vind ik het wel verhelderend om een rijtje namen te posten :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2012 12:13

Volgens mij is het parcours ook ernstig in het nadeel van de kijker, gezien het beperkte aantal aankomsten berg-op en de vele vlakke aankomsten.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 23 apr 2012 13:28

Ik vond het een mooie overwinning van Iglinskiy. Ik had het Nibali ook zeker gegund, want oa. deze rijders hebben de koers kleur gegeven.
Leuk voor Astana en Specialized dat ze gewonnen hebben. Het was ook leuk geweest voor team Liquigaz aangezien het toch ook een beetje een Nederlandse ploeg is.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2012 13:30

Lol, hoevaak heb jij nu al verteld dat er een Speci heeft gewonnen?
Dit is itt de F1 vrijwel niet de verdienste van de fabrikant.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 23 apr 2012 13:35

Je hebt helemaal gelijk... vind het gewoon cool dat weer een rijder op een Tarmac heeft gewonnen. Ben trots op mijn sl4 :-).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2012 13:37

Ik zal tijdens die rondjes door Italie en Frankrijk ook even alle Dogma overwinningen melden ;-)

Plaats reactie