Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amstel Gold Race (elite)

soffatti
Forum-lid

soffatti 11 apr 2012 18:38

Andy Schleck was snel klaar vanmiddag in de Brabantse Pijl. Na valpartijtje was het snel gedaan.
Is ook hij naast Gilbert aan de sukkel geraakt? Hij heeft nog zich nog nergens laten zien. Tuurlijk is de Tour zijn doel maar ook nu mag hij toch al een beetje laten zien.

Mooie overwinning van Voeckler. Europcar is zeker een team wat goed meedoet.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 apr 2012 19:33

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 11 apr 2012 20:09

En sagan is stevig gevallen in de Brabantse Pijl... Als dat maar niet te veel energie vergt...

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 apr 2012 20:17

hanz1963 schreef:En Boonen heeft zich afgemeld!
http://nos.nl/artikel/361213-boonen-nie ... -race.html
Meer ruimte dus voor Devenyns en de Chavanel.
Omega Pharma Quickstep is de ploeg van het voorjaar. Waarom dan niet de AGR erbij pakken.
Live fast; die young. mijn blog

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 apr 2012 20:20

Of Gilbert speelt verstoppertje of hij is gewoon niet goed. Ik denk het laatste.

Rabo oogt extreem zwak tot nu toe, de enige die nog redelijk oogt is boom, maar ik schat niet voor de Amstel :D misschien iemand van vacansoleil voor het vaderland?

Ik denk net als vandaag dat er niet iemand uit het standaard lijstje gaat winnen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2012 20:55

Rabo extreem zwak? Ten Dam reed vandaag toch echt geen slechte wedstrijd, Mollema liet in 't Baskenland zien ook in uitstekende vorm te steken.

Rabo reed de afgelopen koersen een stuk beter dan Vacansoleil.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 apr 2012 20:57

Wat is het budget van Rabo en wat is het budget van VC ?

[edit]

Zelf maar even opgezocht. Rabo: 15 miljoen. VC: 8 miljoen.

Als je kijkt naar het budget heeft Rabo nog bar weinig gepresteerd, maar goed het seizoen is nog heel lang.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2012 21:08

Rabobank heeft ook nog een continentaal, offroad en een damesteam die betaald moeten worden, dus die budgetten is appels met peren vergelijken.

Op dit moment hebben beide ploegen nagenoeg exact evenveel punten gehaald. Punt is alleen dat iedereen van Rabo in iedere koers verwacht dat ze winnen en dat bij ieder resultaat van Vacansoleil de vlag uitgehangen wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 apr 2012 21:11

Ook zonder het continentale, offroad en damesteam is het budget van Rabobank waarschijnlijk nog steeds significant hoger dan dat van VC (correct me if I'm wrong). Dat de loftrompet gestoken wordt bij prestaties van VC vind ik wel enigszins logisch. Zo is er momenteel ook veel aandacht voor RKC dat af en toe goed presteert in de Eredivisie, terwijl van Ajax en PSV altijd verwacht wordt dat ze winnen. Dat zijn de clubs met budget, historie, namen van formaat, grote stadions, etc. Precies zoals Rabobank dus.

Maar goed, we moeten Rabobank niet te snel afschrijven. Je kunt wel budget hebben, je moet ook de juiste renners om bepaalde wedstrijden te winnen. Volgens mij heeft Rabo die op dit moment gewoon niet (echt). Bovendien heb je ook geluk nodig, in koers en daarbuiten met blessures. Aan geluk ontbreekt het momenteel zeker bij Rabo, terwijl bijvoorbeeld Quick-Step natuurlijk gewoon enorm boft dat Cancella op z'n bek ging.

davekuh
Forum-lid

davekuh 11 apr 2012 22:10

Maar zoals gewoonlijk is Rabobank tijdens de AGR altijd net te laat om de aanval in te zetten etc....
Ik hoop dat mijn Provinciegenoten Poels en Ruijgh t goed gaan doen zondag.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 apr 2012 11:41

Nou ja ik denk toch dat Brechall (of hoe schrijf je dat :D ) wel is tegengevallen bij rabobank.
Boom heeft het zondag goed gedaan, ten Dam gisteren was aardig, niet meer dan dat.

Ben het met je eens dat dat bij elke resultaat van VC de vlag uit gaat en dat van van Rabo klinkende overwinningen verwachten.

Eerlijk gezegd heb ik het meeste vertrouwen in Mollema dit jaar bij Rabo. Ik hoop op Gesink, al moet je in de tour eerlijk zijn dat top 5-7 heel netjes zou zijn.
maarja als het een keer op zijn plaats valt en je zit aan de goede kant van de medaille kan het zomaar een podium zijn.

Joost78
Forum-lid

Gebruikersavatar Joost78 12 apr 2012 16:08

Vorig jaar was Rabobank DE pleg van februari/maart met prachtige uitslagen in Qatar, Oman, Nieuwsblad en Tirreno. Daarna was het helemaal niks meer en mag 2011 als mislukt beschouwd worden.

Totnutoe is het inderdaad nog niet veel soeps met Rabo, maar wie zei dat ook alweer: "De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen."

Ik heb 1 naam nog niet gehoord trouwens: Cadel Evans. Heeft in WP en vorig jaar in de Tour op Mur de Bretagne bewezen dat hij een finish als de Cauberg goed aan zou moeten kunnen.

Plaats reactie