Globalsat GB580P fietscomputer
Ah ok. Al geprobeerd om de GPS uit te zetten ? (heb inmiddels ook gevonden hoe dat moet).
En als dat niet werkt ; wellicht kun je in Strava je activiteit handmatig aanpassen en het juiste aantal km erin zetten ? Ik werk zelf met Endomondo, daar is dat mogelijk.
En als dat niet werkt ; wellicht kun je in Strava je activiteit handmatig aanpassen en het juiste aantal km erin zetten ? Ik werk zelf met Endomondo, daar is dat mogelijk.
Daar heb je helemaal gelijk in !
Ben je er verder tevreden over ? Ik heb de computer tot nu toe alleen nog maar gebruikt om mijn gereden route vast te leggen en mijn cadans in de gaten te houden, zo ver geen negatieve dingen kunnen ontdekken.
Volgend weekend ga ik eens een zelf gemaakte route proberen na te rijden, kijken of dat ook fatsoenlijk functioneert.
Ben je er verder tevreden over ? Ik heb de computer tot nu toe alleen nog maar gebruikt om mijn gereden route vast te leggen en mijn cadans in de gaten te houden, zo ver geen negatieve dingen kunnen ontdekken.
Volgend weekend ga ik eens een zelf gemaakte route proberen na te rijden, kijken of dat ook fatsoenlijk functioneert.
Gisteren een proefritje gemaakt met het narijden van een route. Had van bikemap een route (Houten naar Maarssen) gedownload als kml (gpx werkte niet met uploaden) en deze in de 580P geladen als trackpoints. Dit werkte goed, kon netjes het lijntje volgen en kreeg ook nog aanwijzigingen in welke richting het volgende punt lag. Doordat het al bijna donker werd, heb ik de route niet uitgefietst, maar ben omgedraaid. Ik heb de route nogmaals geladen en nu gekozen voor backwards bij trackback. Omdat auto-jump aanstaat, had ik verwacht dat hij het dichtsbijzijnde punt zou nemen en van daaruit verder zou gaan. Maar helaas..... Hij bleef steeds verwijzen naar het startpunt van de route. Nu kon ik gelukkig het lijntje nog zien en mijn eigen positie, dus navigeren ging nog goed. Kreeg alleen geen aanwijzingen meer onder in het scherm.
Ook jammer dat je als je het kaartje bekijkt, je geen verdere informatie in beeld krijgt. Zou het zelf handig gevonden hebben als je ergens in een hoekje nog 1 of 2 velden had kunnen kiezen om bijvoorbeeld hartslag en cadans weer te geven.
Verder tevreden over het apparaat, vooral gezien de lage prijs. Wel nog wat problemen met het opslaan van de data. Heb al een paar keer gehad dat ik na afloop op save druk en er later niets is opgeslagen. Ook maakt hij blijkbaar elke keer een nieuwe activiteit aan als de auto-pause/auto-resume is aangegaan (staat bij mij ingesteld op snelheid <3km uur). Misschien deze toch maar eraf halen en later de pauzes ertussenuit knippen.
Ook jammer dat je als je het kaartje bekijkt, je geen verdere informatie in beeld krijgt. Zou het zelf handig gevonden hebben als je ergens in een hoekje nog 1 of 2 velden had kunnen kiezen om bijvoorbeeld hartslag en cadans weer te geven.
Verder tevreden over het apparaat, vooral gezien de lage prijs. Wel nog wat problemen met het opslaan van de data. Heb al een paar keer gehad dat ik na afloop op save druk en er later niets is opgeslagen. Ook maakt hij blijkbaar elke keer een nieuwe activiteit aan als de auto-pause/auto-resume is aangegaan (staat bij mij ingesteld op snelheid <3km uur). Misschien deze toch maar eraf halen en later de pauzes ertussenuit knippen.
Zit dat niet in de instelling aangaande het aanmaken van een nieuw segment? Ik heb dat namelijk uitstaan en mijn auto-pause setting op 10km/h. Dat gaat eigenlijk probleemloos.Wolffje schreef:Wel nog wat problemen met het opslaan van de data. Heb al een paar keer gehad dat ik na afloop op save druk en er later niets is opgeslagen. Ook maakt hij blijkbaar elke keer een nieuwe activiteit aan als de auto-pause/auto-resume is aangegaan (staat bij mij ingesteld op snelheid <3km uur). Misschien deze toch maar eraf halen en later de pauzes ertussenuit knippen.
Van de week een route gemaakt met MApMyride en geupload als kml bestand, terugrijden ging prima. Was in t begin wel zoeken naar de start van de route maar toen ik het eenmaal te pakken had kon ik prima de route na rijden. Wel nog een stukkie extra gepakt waardoor ik de route moest doorzappen naar een volgende punt om m weer mee te laten lopen, wel jammer dat niet automatisch het dichtsbijzijnde punt wordt gepakt.
Voor 105 euro een koopje wat prima zn taak verricht nu afwachten hoe lang ie meegaat.
Voor 105 euro een koopje wat prima zn taak verricht nu afwachten hoe lang ie meegaat.
Volgens de gebruiksaanwijzing kun je m ook op indoor zetten maar op de computer zelf kan ik dit niet vinden, waarschijnlijk eruit gehaald met de laatste update..
Wordt er op het apparaat zelf wel de gereden kilometers bijgehouden ? Misschien ligt het aan Strava, maakt deze alleen gebruik van coordinaten ? In Endomondo worden ook altijd net iets minder kilometers geregistreerd als het apparaat weergeeft, denk dat hier hetzelfde speelt.
Wellicht kun je je inschrijven op het GlobalSat forum, schijnt dat ze daar snel reageren op vragen ;
http://www.usglobalsat.com/forum/index. ... k13q4dd7r3&
BTW ; hoe doe je bij de route doorzappen als je een stuk route gemist hebt ? Maandag na 10 km van de route afgeweken en vervolgens werd ik 180 km lang teruggestuurd naar het begin van de route en kon ik niet meer fatsoenlijk de instructies volgen
Ook ben ik nog op zoek naar de mogelijkheid om autojump aan te zetten, kon ik ook nergens meer vinden. Neem aan dat met autojump aan je wel weer automatisch op de route terugkomt..
Wordt er op het apparaat zelf wel de gereden kilometers bijgehouden ? Misschien ligt het aan Strava, maakt deze alleen gebruik van coordinaten ? In Endomondo worden ook altijd net iets minder kilometers geregistreerd als het apparaat weergeeft, denk dat hier hetzelfde speelt.
Wellicht kun je je inschrijven op het GlobalSat forum, schijnt dat ze daar snel reageren op vragen ;
http://www.usglobalsat.com/forum/index. ... k13q4dd7r3&
BTW ; hoe doe je bij de route doorzappen als je een stuk route gemist hebt ? Maandag na 10 km van de route afgeweken en vervolgens werd ik 180 km lang teruggestuurd naar het begin van de route en kon ik niet meer fatsoenlijk de instructies volgen
Ook ben ik nog op zoek naar de mogelijkheid om autojump aan te zetten, kon ik ook nergens meer vinden. Neem aan dat met autojump aan je wel weer automatisch op de route terugkomt..
-
drummeronwheels
- Forum-lid
Ook ik heb vandaag zo'n apparaat aangeschaft. Ben tot nu toe echter alleen nog bezig geweest met vele pogingen om de firmware te updaten. Het proces loopt telkens ergens vast met de mededeling "Device Firmware upgrade failed!".
Mensen met vergelijkbare problemen lijken het met volharding toch voor mekaar te hebben gekregen, dus we blijven het nog even stug proberen.
Mensen met vergelijkbare problemen lijken het met volharding toch voor mekaar te hebben gekregen, dus we blijven het nog even stug proberen.